Topic: mij even voorstellen  (gelezen 11229 keer)


Offline hypnomedi

  • Member
  • *
  • Berichten: 13
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 24 november 2019, 12:04:24 pm »
Hallo, Mijn interesses zijn fotografie, restauratie, manipulatie en 3D.
3D fascineert mij al verschillende jaren, maar om die stap te zetten en verschillende programma's bekeken te hebben
leek het voor mij persoonlijk veel te ingewikkeld en tijdrovend (door mijn andere hobby fotografie) om echt een degelijke poging te doen.
Een 3 tal jaar geleden ontdekte ik Blender en deed schuchtere pogingen met filmpjes op youtube met goed resultaat.
maar steeds met het gevoel, ik weet echt niet wat ik heb gedaan, de tutorial gevolgd en dat is het. het programma leek nog steeds ingewikkeld in elkaar te zitten.
een half jaar geleden na terug vele maanden zonder blender zag ik de nieuwe layout versie 2.8 .
Eindelijk een layout die voor mij veel logischer in elkaar stak en ik terug interesse kreeg om een nieuwe poging te wagen.
Toen zag ik ook CGBoost van Zach Reinhardt , tutorial launch pad . heb die aangekocht . Een fantastische reeks waar eindelijk alle tools
in detail worden uitgelegd. mede door de nieuwe overzichtelijke layout van Blender en tutorial van Zach Reinhardt heb ik de basis onder de knie.
Nu is het blijvend oefenen en nog eens oefenen. mijn interesses nu zijn still, intro's maken en korte animaties.
hieronder mijn tweede animatie Cave. 20 uur render.

Gr, Johan

https://www.youtube.com/watch?v=9kmvBUgNC2g&t=9s



« Laatst bewerkt op: 24 november 2019, 18:51:30 pm door hypnomedi »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1 Gepost op: 24 november 2019, 14:52:46 pm »
Geinig en Spooky gemaakt Hyponomedi  8)  en welkom op het forum.
Het Blenderen gaat je al goed af dus ik hoop nog veel moois van je te zien.
Zit je met iets dan kun je het hier kwijt er is altijd we iemand die je op weg kan helpen.
En succes met je andere hobby's.

Offline hypnomedi

  • Member
  • *
  • Berichten: 13
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 24 november 2019, 18:39:33 pm »
Bedankt Wil, zal ik zeker doen !!

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 25 november 2019, 08:28:33 am »
Welkom bij het forum. Hopelijk kunnen we elkaar verder op weg helpen in de spooky wereld van Blender.
 
Mooi gemaakt hoor. Heb je de aftiteling ook met Blender gemaakt?

Offline hypnomedi

  • Member
  • *
  • Berichten: 13
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 25 november 2019, 09:52:24 am »
bedankt ! Was eerst het plan, maar toen bleek dat ik follow pad niet kon laten stoppen op het einde (op het einde sprong deze terug naar beginpositie ).
ik wou de camera op dezelfde plaats laten staan en van daaruit verder werken . het lukte me niet om de camera exact te laten staan op het einde.
met het pad te verwijderen sprong de camera ook terug naar begin positie. Ik dacht er aan om dan een aparte animatie te maken met laatste frame
als achtergrond, maar heb op het laatste moment gekozen om dit deze keer met videobewerking sneller toe te voegen. het resultaat zou hetzelfde geweest zijn.
Denk zelfs dat dit er eigenlijk niet meer bij hoefde . dit is een leerproces  ;) volgende keer camera op andere manier met fly mode ofzo laten bewegen
zodat ik ik de vrijheid heb om te stoppen. Ik kan dit wel opnieuw doen, maar denk toch dat het beter is vooruit te kijken naar een nieuwe animatie
met hetgeen ik nu heb ondervonden.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 25 november 2019, 12:29:07 pm »
Welkom ,leuk filmpje kun je niet een keyframe plaatsen zodat de camera blijft staan?

Offline hypnomedi

  • Member
  • *
  • Berichten: 13
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 25 november 2019, 18:38:50 pm »
bedankt, had ik ook geprobeerd  ;)