Topic: ik ben nieuw  (gelezen 8190 keer)


Offline jenw

  • Member
  • *
  • Berichten: 10
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 06 mei 2015, 17:55:27 pm »
hoi , ik ben ook nieuw hier.
Ik probeer blender te leren vooral om kleren te maken in second life.
« Laatst bewerkt op: 06 mei 2015, 17:59:12 pm door jenw »

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 06 mei 2015, 19:11:19 pm »
Welkom.

Is dat lucratief om kleren te maken voor second life of gewoon voor de hobby...

Hoe dan ook, je kunt hier met al je vragen terecht. ;)

Offline jenw

  • Member
  • *
  • Berichten: 10
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 06 mei 2015, 19:39:59 pm »
Het is een hobby ;)

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 06 mei 2015, 19:52:31 pm »
Veel plezier met je hobbie. Stel gerust je vragen en laat ook eens zien wat je maakt. Misschien kunnen we ook weer van jou leren. ;)

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #4 Gepost op: 06 mei 2015, 20:48:04 pm »
Jenw welkom op dit Forum.
Leuke hobby kleding maken voor second life The largest-ever 3D virtual world waar je totaal een ander kan zijn dan wie je zelf bent. ;)
Er zijn al meer mensen op dit forum geweest met hetzelfde doel als jij maar er is er volgens mij niet een blijven hangen ???
Hopelijk kun je met Blender de mooie kleding maken die je voor ogen hebt.
Als je vragen hebt stel ze hier gerust er is altijd wel iemand die je kan helpen.
Succes.

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 09 mei 2015, 00:56:17 am »
Melig. Ik vond Second Life vroeger te lelijk , maar heb het al bijna tien jaar niet meer gezien...

Ik ben benieuwd wat voor kledij je maakt. Blender is ideaal hiervoor...
Succes !

Offline jenw

  • Member
  • *
  • Berichten: 10
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 13 mei 2015, 22:01:55 pm »
Bedankt,
Ik maakte er altijd kleding in Photoshop maar mesh is wat ze nu willen. Second life is nog bijna hetzelfde als 10 jaar geleden, ik vind het maken van iets daar en winkeltje spelen gewoon hartstikke leuk, veel mensen komen er voor sex , mode , vriendjes, en weet ik veel. das ook allemaal leuk. ik heb Avastar als addon en seinsi heb ik ook maar gekocht. (hoop dat ik dan beter kan unwrappen)
Ik hoop dat het gaat lukken iets redelijks te maken. Geweldig dat er een ned Blender forum is!


Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 13 mei 2015, 22:09:25 pm »
Blender behoord in de hoogste categorie voor 3d tekenen het doet niet onder voor de betaalde versies en overstijgt het zelf in bepaalde categorieën en nog gratis ook :)
Alleen die studie :( maar daar hebben we een Nederlands forum voor en een leuke club bij elkaar, welkom btw.

Offline Etje50

  • Member
  • *
  • Berichten: 1
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 17 mei 2015, 11:25:38 am »
Hallo allemaal,

Kwam op het internet de software van "Blender" tegen en het lijkt mij een prachtig programma, ik wil het graag uitproberen. Geweldig dat er een Dutch forum is en ik denk dat ik daar vaak een kijkje zal moeten nemen om verder te komen want ik ben zo groen als gras in deze, niet zo jong meer en de termen die ik hier al voorbij heb zien komen zijn nog complete vraagtekens voor mij. Ik ga het stapje voor stapje uitproberen ;)  Mijn naam is Etje, moeder van twee volwassen zonen en twee kleinkinderen. Ik ben 64 jaar.
Etje   

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 17 mei 2015, 12:21:56 pm »
Welkom op het forum Etje en Blender valt best mee alleen er is zoveel mogelijk, het onder de knie krijgen is oefenen :)

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #10 Gepost op: 17 mei 2015, 12:31:40 pm »
Hallo Etje,
Welkom op dit Blenderforum.
Je hebt zeker gelijk Blender is een prachtig programma en als je het onder de knie hebt zijn de mogelijkheden ongekend.
Dus ik kan met zekerheidd zeggen dat je er een fantastische hobby bij hebt.

Even een tip voor dit forum.
Dit is namelijk het topic Jenw het is de bedoeling dat je een eigen topic aanmaakt om je voor te stellen.
je kan natuurlijk wel gewoon reageren bij het topic van Jenw.

Zo maak je je eigen topic aan.
Ga links boven in naar forum en kies Leden stellen zich voor, vul hier je onderwerp in en plaats daarna je tekst om je voor te stellen.

Heb je vragen over Blender dan kun je bij het passende onderwerp je topic maken en je vragen stellen er is dan altijd wel iemand die je kan helpen.
Succes met Blender.

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 17 mei 2015, 12:40:14 pm »
Welkom Etje,

age aint nothing but a number....

meer gerijpt dus misschien ook rijpere ideeën over bepaalde zaken waar wij weer wat van kunnen leren... ;)

Maar oefenen, oefenen, vragen stellen en tutorials kijken....ik ben nu vanaf september vorig jaar bezig en heb de basis nu best onder de knie...nu wordt het een kwestie van ieder onderdeel apart onder de loep nemen en die eigen maken..ben nu nog met texturing, unwrapping, texture paint en weight paint....best lastig maar zeer voldoening gevend als het allemaal lukt...

waar ik heel veel aan heb gehad is:

http://gryllus.net/Blender/3D.html

Wat jammer is is dat hij een wat oudere blender versie gebruikt en dus sommige knoppen en functies niet of anders werken en hij doet veel in blender`s interne render engine dus ook ff opletten als je zelf gaat renderen en het werkt niet.. misschien heb je de render engine op cycles staan en dan werkt het niet...terwijl cycles eigenlijk de norm aan het worden is als je het mij vraagt...

Dus Etje...gewoon beginnen en kijken waar je tegen aan loopt en vragen...

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 17 mei 2015, 12:56:08 pm »
Als je blender onder de knie hebt heb je 3dmax en mayja of hoe het heet :) ook onder de knie Ross, soms zijn tutorials van deze programma's goed te gebruiken.
Ook het oude verschilt niet veel maar als nieuwkomer geeft het wel hoofdbrekers.

Offline Mortalae

  • Member
  • *
  • Berichten: 292
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 17 mei 2015, 13:47:09 pm »
Welkom!

In het algemeen blijft de principe zelfde, alleen de technieken verschillen. Er zijn vele wegen die naar Rome leiden.
De technieken die ze in Maya bijv. gebruiken, kan je ze niet één op één gebruiken. :)
Ave, morituri te salutant.

Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 17 mei 2015, 15:10:41 pm »
Welkom Etje,

Ik kan je gerust stellen, je bent niet de oudste op dit forum.
Zelf ben ik 68 en heb het ook nog geleerd.
Die moeilijke termen snap ik ook vaak niet.
Gewoon doorzetten ;)