Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Léon

Pagina's: 1 2 [3]
31
Modelleren / Re: Boolean intersect raadsel
« Gepost op: 14 maart 2018, 12:44:56 pm »
Ruud,

Ik moet dit nog even laten bezinken, want ik heb nog niet precies door met wat je hier precies bedoelt, maar ik ga het uitproberen. ;)

Ondertussen heb ik al wel ontdekt dat als je in de edit-modus via 'Mesh -> Faces -> Solidify' enige dikte toekent aan de schil (bijv. 0.001), dat je dan wèl een klein schilletje (met dikte van 0.001 dus) kunt creëren. Maar dat is dus wel middels een workaround die wil ik eigenlijk niet!

Op mijn werk gebruiken we 3DS Max, en daarin werkt het wel. Wij willen toch niet onderdoen voor 3DS Max-gebruikers, toch? :)



32
Modelleren / Boolean intersect raadsel
« Gepost op: 14 maart 2018, 12:07:43 pm »
Hallo,

Pas sinds een paar maanden ben ik ondergedoken in de wondere wereld van 3D-modeleren, dus ik moet nog héél véél leren. Nu zit ik met een (voor mij) groot raadsel, waar ikzelf al een tijdje op zit te puzzelen, maar waar ik niet uitkom.

Ik wil mbv. de boolean intersect functie een overlap creëren tussen een 'schil' (gebogen vlak) en een vast object (in mijn geval een geïmporteerde STL).
Voor dit voorbeeld ben ik voor het gemak uitgegaan van een open gesneden bol en een kubus (zie afbeelding). Als ik nu de overlap tussen beiden klein laat, dan is het resultaat een soort van pastille, terwijl mijn bedoeling juist een kleiner schilletje (de overlap) is.
Maak ik daarintegen de overlap gróter, dan levert dit wèl een schil op! Rara, politiepet!

Wàt doe ik verkeerd, of wàt zie ik over het hoofd?


Pagina's: 1 2 [3]