Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Topics - Ellajiw

Pagina's: [1]
1
Nederlandse Blender Forums / Blender Meetup en WBMD
« Gepost op: 11 januari 2016, 14:07:43 pm »
Haai mede Blenderaars! Sorry, tijdje druk gehad dus niet zo veel gepost  :-[ Maar dit wilde ik toch echt even delen:
-Sommigen van jullie heb ik al eens gezien bij een Meetup (JvL, Koos, Mortalae), maar misschien vinden meer mensen dit leuk-

Blender meetup zaterdag 27 februari in het gebouw van ZB45 Makerspace, Zeeburgerpad 45 Amsterdam vanaf 7 uur.

http://www.meetup.com/Amsterdam-Blender-3D-Meetup/events/227937993/?rv=ea1

2
Jaaaaa, gisteren was de pre-premiere van het Gooseberry Project in Eye in Amsterdam. Nou indrukwekkend mooie trailer gezien van het zwarte schaapje in de laundromat... Prachtige graphics!!!n :o :o :o ::) :P 8)
https://gooseberry.blender.org/pre-premiere-30-july-eyefilm/ Ontwikkelaars waren er natuurlijk ook allemaal en Ton Roosendaal zelf. Mooi om hun ervaringen te horen.

Een ontwikkelaar van het team, One Mind, wil een blender site voor kinderen in het Nederlands op gaan zetten (ook gevraagd door Ton Roosendaal), omdat het voor kinderen extra moeilijk is om een nieuw programma te leren en al helemaal als alle filmpjes en gebruiksaanwijzingen in het Engels zijn. Dus, wellicht ook iets voor de enthousiast blenderende kids van de mannen hier? Ze vroeg of ik nog mensen wist die tutorials konden maken in het Nederlands.... Nou, wel meerdere mensen hier denk ik! Dus als iemand leuke ideeën heeft of wil helpen, dan is ze daar heel blij mee! Moet dus in het Nederlands zijn en makkelijk te volgen voor kleine kinderen, dus best opgeknipt in korte stukjes. Format in filmpje of in plaatjes met tekst kan allemaal. Helemaal zonder tekst mag ook natuurlijk, als je alles helemaal grafisch uit kan leggen.

Ik ga zelf denk ik een tutorial maken voor het bouwen van een huisje..

En dan nog een ander puntje waar het team wel wat hulp bij kan gebruiken: het vertalen van de interfaces in het Nederlands. Ook wel fijn voor kinderen. Ik heb al gevraagd om een patch waarin we de vertaling kunnen invullen als een soort lijst. To be continued...

3
Traditionele artwork / Olieverf schilderijen
« Gepost op: 12 maart 2015, 13:57:51 pm »
Na mijn Blender renders zal ik ook eens wat van mijn andere werk laten zien. Koos vond mijn sci-fi schetsje al mooi en volgens P D zou ik vast ook een goed schilder kunnen zijn ... ik mag het hopen! Ik heb er 3 jaar mijn werk van gemaakt toen in ik Indonesië woonde (2011-2014) :P Hahaha ;) Hierbij wat van mijn werk:





Nog een detail van een ander werk:



Meer kun je vinden op mijn website: www.mirellakersten.com Daar staat ook een filmpje met een proces (van dit laatste schilderij) waarin je ziet hoe ik het schilderij in lagen opbouw.
Dus P D dat heb je toch maar weer goed gezien! Jouw stillevens zijn trouwens prachtig (vind vooral die exotische met turquoise pot heel mooi). Ik kan vast nog veel van je leren!

4
Andere software / Daz (ook freeware)
« Gepost op: 11 maart 2015, 18:31:16 pm »
Hoi, heeft iemand ervaring met Daz in combinatie met Blender? In Daz kun je heel makkelijk mensen 'op maat' maken, met kleding, haarstijl, poses en al. Lijkt mij een mooie combi met mijn Blender architectuur en interieurs :) Ik heb Daz net geïnstalleerd...

5
Materialen en Texturing / 3D mesh naar 2D Normal Map
« Gepost op: 18 januari 2015, 15:07:00 pm »
Hoi! Ik zou graag eens een correcte normal map zelf willen maken, van een 3D mesh, maar het lukt niet. Het gaat hierom:


Ik heb op internet gezocht en vind vooral veel over het omzetten van detaillering van een high poly mesh naar een low poly mesh door gebruik van normal maps voor games (bake Selected to Active), maar dit (3D mesh naar 2D normal map image) kan ik niet vinden.  :-[
In het render menu al een uur aan het prutsen met bake (Bake mode normals, Normal Space: Tangent) Maar kom er niet uit... Wie weet hoe dit moet?

6
Onderhanden werk / architectuur
« Gepost op: 25 november 2014, 13:11:01 pm »
Nou, ben weer nieuw projectje begonnen. Iets meer architectuur kant op. Krijg alleen mijn glas niet echt goed:


Boven de schoenen in de etalage heb ik een meshlight gebruikt.  :P Anders waren ze veel te donker. Dat rek met kleding is trouwens gephotoshopt van een foto die een passend perspectief had (achtergrond weggeknipt en alpha channel van gemaakt, zodat het als een plaatje met doorzichtige achtergrond op een meshplane geplakt kon worden) De muur erachter is dan weer van CG textures.


7
Belichting en Rendering / Meshlight
« Gepost op: 25 november 2014, 12:04:25 pm »
Soms heb ik in mijn render een object dat ik iets meer uit wil lichten zonder dat er een lamp of mesh in de ruimte staat op de render. Met deze node instelling kun je een mesh in de render wel licht laten uitstralen op je objecten, zonder dat je de mesh zelf ziet in de render. Super handig!!

http://www.blender3darchitect.com/2012/12/how-to-hide-mesh-based-lights-on-blender-cycles/

Tip: mijn meshlight zat achter een glazen winkelraam in het model. De meshlight was niet te zien zonder het raam. Maar als ik de layer met het raam aanzette zag ik ineens de meshlight wel. Dat komt denk ik doordat je door een ander materiaal naar de meshlight kijkt en Cycles daarom andere regels volgt (?). Maar dat kun je ook uitzetten  door in de properties panel > object > ray visibility > transmission uit vinken.  :D

8
Belichting en Rendering / GPU geheugen benutten
« Gepost op: 30 oktober 2014, 21:04:36 pm »
Met Cycles duurt het maken van een render op mijn computer een paar minuten (behoorlijk snel), maar het piekgebruik is altijd 'maar' rond de 250 MB. Nu heb ik een GPU van 4 GB, dus die wil ik dan ook gebruiken. Waar kun je instellen dat Cycles meer piekgeheugen van de GPU gebruikt om sneller te renderen? Of werkt dit niet zo?

9
Materialen en Texturing / Cycles materialen perfectioneren
« Gepost op: 28 oktober 2014, 10:38:44 am »
Om een houten vloertje in Cycles te perfectioneren heb ik een plaatje met krassen, maar hoe connect ik die image texture node (de onderste in het plaatje) zo dat dit ook echt een soort krassen worden (een beetje verdiept en niet reflecterend, alsof de lak er daar afgekrast is)? Ik heb al een bump texture met de groeven van de planken (1 na onderste image texture node) die op de displacement van de material output zit. Iemand een idee?


10
Onderhanden werk / Interieur
« Gepost op: 17 oktober 2014, 14:33:47 pm »
Op de meetup had ik al gezegd dat ik mijn interieur render zou posten, om te laten zien waar ik nu mee bezig ben, dus hierbij! Mijn tweede projectje met Blender. (nu 3 weken bezig geweest met het programma)
Mijn laptopje is nogal oud (2007) en ik heb geen Nvidia videokaart, dus renderen gaat erg traag en vaak sluit mijn laptop halverwege gewoon af (bijna niet te doen dus). Ik ga een desktop met Nvidida kopen, zodat ik de renderingen kan verbeteren. Dus hopelijk binnenkort betere plaatjes. Lichtval moet nog beter, bumps in Cycles ook, wat meer effecten in materialen etc. Wil ook wat meer met focus en scherpte-diepte werken van de camera. Nog meer tips?

Op de tafel na is alles zelf gemodelleerd. Dus als iemand nog een bank, kast, vaas of lampen zoekt.. laat maar weten, dan stuur ik ze door. Of is er hier ergens een model share / Cycles texture share?

Oh ja, nabewerking in Photoshop.  :P



11
Modelleren / Getekende edge geen cut?
« Gepost op: 07 oktober 2014, 21:31:29 pm »
Misschien beetje domme vraag, maar waarom deelt een getekende lijn op een vlak niet dat vlak in twee? Er is blijkbaar een verschil tussen een getekende 'edge' (als extrusie van een vertex, of een copie van een edge) en een 'cut'? Ben er al de hele dag mee bezig, maar kom er niet uit  ???
Waarschijnlijk snap ik dit niet, omdat ik denk in termen van CAD en Sketchup, waar een lijn op een vlak direct een 'cut' is.

12
Leden stellen zich voor / Hoi!
« Gepost op: 06 oktober 2014, 22:20:23 pm »
Hoi! Ik ben ondertussen alweer 5 jaar architect en heb daardoor ervaring in Autocad, Sketchup en Photoshop.

Ik ben nieuw met Blender, heb nu een tutorial gedaan, vond het een hele goede: 
Simple Car Modeling Tutorial In Blender 2.70 van Alimayo Arango
Ben daar 2 dagen mee bezig geweest, maar het resultaat mag er best zijn vond ik zelf (aan de belichting moet eigenlijk nog gewerkt worden).

Daarnaast ben ik Python aan het studeren.

Ik wil graag Blender leren om visualisaties te maken (als hobby). Dus wellicht zal ik af en toe een paar vraagjes stellen hier op het forum. Alvast bedankt voor de hulp! Als iemand hier vragen heeft over Autocad of Photoshop, feel free to mail, dan kan ik hopelijk weer wat terug doen voor jullie.

Pagina's: [1]