Topic: Klein probleem met particles  (gelezen 220 keer)


Offline tomatito

  • Member
  • *
  • Berichten: 79
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 09 oktober 2017, 06:40:26 am »
Ik heb een tutorial gevolgd (zie afbeelding). 



Het is een particle system op een cylinder. Zoals je kunt zien gaan ´balken´ in elkaar over.

Vraag: hoe of waar stel ik in dat de ´balken´ niet in elkaar over gaan?

(PS. Ik heb mij suf gezocht maar ik kan het niet vinden)

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,476
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 09 oktober 2017, 08:54:02 am »
Ik heb snel gekeken, maar weet zo een twee drie ook geen oplossing. Ik heb op internet wel gezien dat meer mensen met het probleem worstelen, maar zag daar ook geen oplossing.
Hopelijk vind je een oplossing en als je dat doet ben je bereidt het hier te zeggen. Ik ga er af en toe ook even op puzzelen, voeg of laat loop je toch tegen dit probleem aan.

Dit zal je zelf ook al wel hebben gevonden.
https://blenderartists.org/forum/showthread.php?299530-How-to-avoid-particles-cut-intersect-other-particles

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,278
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 09 oktober 2017, 09:53:10 am »
Er zitten partikels dubbel , houd in dat er meer partikels zijn als polygons, subdivide het model waar je het partikel systeem op heb aangebracht of minder het aantal partikels. Er is een tutorial hoe je een stad kunt bouwen met partikels en die laat dit probleem goed zien.
« Laatst bewerkt op: 09 oktober 2017, 09:56:06 am door Ruud »

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,278
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 09 oktober 2017, 11:26:04 am »
De dikte schaling van het object wat wordt gebruikt als partikel is dus van belang, 1 partikel per face.

Offline Zaph

  • Member
  • *
  • Berichten: 539
    • Bekijk profiel
    • Zaph webdevelopment
« Reactie #4 Gepost op: 09 oktober 2017, 13:17:09 pm »
Ligt helemaal aan de instellingen van je ParticleSystem - emission via faces of verts? Verdeling random of even? Start/end/lifetime goed ingesteld? "Particles/face" op 1 in geval van Jittered?

Offline tomatito

  • Member
  • *
  • Berichten: 79
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 10 oktober 2017, 07:43:46 am »
Bedankt voor de reacties.

Ik heb alles nog eens na gelopen en random getest (ook julllie tips) maar ik kan het niet vinden.

Mocht ik het alsnog vinden dan laat ik het zeker weten.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,476
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 10 oktober 2017, 08:46:38 am »
Ik heb een voorbeeldfile gemaakt met daarin verwerkt de slimme aanwijzingen van Ruud en Zaph. Als je mij een mail stuurt met jouw gewone mailadres dan mail ik je de Blend file.

Het is een cylinder met 24 faces en een particle systeem met 24 particles startend en eindigend op 1, emit from face, even disribution aan gevinkt random niet aangevinkt, normal 1

Het moet theoretisch op deze manier werken. In dit voorbeeld werkt het in ieder geval wel.

Offline tomatito

  • Member
  • *
  • Berichten: 79
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 10 oktober 2017, 20:48:36 pm »
PM gestuurd.