Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - jbakker

Pagina's: [1]
1
Over Blender / Re: cycles vs evee
« Gepost op: 10 oktober 2017, 22:20:51 pm »
Eevee is nog in ontwikkeling. Voor blender 2.8 wordt de modifiers stack herzien en is nu nog niet beschikbaar voor Eevee. Vandaar dat je ze eerst moet apply-en.

Natuurlijk zal Eevee (wanneer blender2.8 development verder is) gewoon gaan werken met de modifiers stack.

Jeroen

2
Ha,

was het maar zo simpel als dat. Voor het committen moet je aan een aantal regels houden.
"removing any non-translated/fuzzy/commented messages, as well as all comments"
Tevens wordt alles gereviewd via het development process, voordat we mogen committen.
Je zou als je met meerdere mensen werkt altijd moeten afstemmen wie wat doet.
Dit zijn een aantal redenen waarom het mij beter lijkt om in batches te werken.

Jeroen

3
Hey allemaal,

Wij hebben contact gehad met het blender translation project (het project dat alle vertalingen beheert). Hun advies was om gebruik te maken van POEdit. POEdit is een open-source programma dat beschikbaar is op Linux, Mac en Windows, waarbij je PO files kunt bewerken. Een PO bestand bevat alle vertalingen van een taal voor een applicatie.

de PO bestanden van Blender zijn op de volgende locatie te vinden: https://git.blender.org/gitweb/gitweb.cgi/blender-translations.git/tree/refs/heads/master:/po

Het Nederlandse bestand bevat maar liefst 119 teksten. Terwijl de beste vertaling (Frans) 21845 teksten bevat. Er is dus flink werk te verzetten.

Het lijk mij het handigst om de PO bestand te splitsen naar kleinere eenheden (zeg maar 250 teksten per bestand). Deze kunnen we later eenvoudig samenvoegen. Zo kunnen er makkelijk meerdere mensen/teams aan vertalingen werken. We kunnen ook een sprint organiseren om een eerste stap te zetten in het vertalen van Blender naar Nederlands.

Wat vinden jullie van dit idee? en wie wilt helpen?

4
Afgeronde scripts en thema's / Re: PHP module om .blend files te lezen
« Gepost op: 26 april 2015, 16:03:54 pm »
Hey Allen,

Kennen jullie Blender-aid? Die heeft al de mogelijkheid om het bovengenoemde te doen. Het is door ons ontwikkeld samen met de blender institute voor de Open film Sintel. Het kan een volledige film repository scannen in enkele 10-tallen van seconden en hier kan je vanalles in doen. Een gedeelte van Blender-aid wordt ook als basis gebruikt voor de BAM (https://gooseberry.blender.org/bam-building-the-asset-manager/). Het systeem waar de productie bestanden van gooseberry geshared kan worden met meerdere studio's.

Het is dan niet PHP, maar is zeker de moeite waard om ervan te leren. Het kan namelijk ook bestanden updaten zonder dat je blender hoeft op te starten.
https://code.google.com/p/blender-aid/

Groeten,
Jeroen
 - At Mind -

Pagina's: [1]