Topic: Challenge #3 - Sfeer/emotie  (gelezen 38193 keer)


Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #60 Gepost op: 18 april 2015, 11:48:17 am »
Dank je, ben nu al nieuwsgierig naar jouw inzending.  8)

Offline Zaph

  • *
  • Berichten: 540
    • Bekijk profiel
    • Zaph webdevelopment
« Reactie #61 Gepost op: 24 april 2015, 17:08:34 pm »
Jongens en meisje (!), jullie hebben nog iets minder dan een week - ik stel voor dat jullie het hele (extragratislange) weekend achter de PC doorbrengen!. Het wordt toch zeikweer...  ;)

Offline Ellajiw

  • Member
  • *
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
« Reactie #62 Gepost op: 24 april 2015, 20:35:40 pm »
Heeeee, was ik ook al van plan. Ben halverwege.... wordt wel mooi  :P

Offline Ellajiw

  • Member
  • *
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
« Reactie #63 Gepost op: 24 april 2015, 22:31:06 pm »
Hmmmm. Ik ben een gerigged poppetje aan het poseren, maar als ik op render druk blijft de pose niet staan. Heb al vanalles geprobeerd met transform, apply, insert keyframe etc. maar krijg de pose niet op de render  :( Gelukkig heb ik de pose wel in de pose library opgeslagen, dat had ik ondertussen wel ontdekt  ;) Wie kan mij helpen? 's Is vast heel simpel...

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #64 Gepost op: 24 april 2015, 23:43:10 pm »
Om de pose "vast" te zetten Moet je in posemode alles van de rig selecteren. Vervolgens op i en kies locrotscale. Hiermee geef je je rig een keyframe waar de pose in opgeslagen wordt.

Als je jezelf een plezier wilt doen dan zet je daarna de Autokey functie aan. Dan wordt op dat keyframe elke beweging van de rig automatisch opgeslagen zodat je niet steeds weer opnieuw i > Locrotscale hoeft te doen.



Offline Ellajiw

  • Member
  • *
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
« Reactie #65 Gepost op: 24 april 2015, 23:48:16 pm »
Jeeeeh, thanks JvL!!!

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #66 Gepost op: 25 april 2015, 00:00:46 am »
Oke, en nu zet je op een aantal keyframes verschillende poses neer. klikt op Alt+a en je hebt je eerste animatie gemaakt.  ;D

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #67 Gepost op: 27 april 2015, 14:31:29 pm »
Nog ongeveer 3 dagen!......gaan de resterende deelnemers hun inzending nog op tijd voor de deadline inzenden?.....wat zullen zij gaan inzenden?
De spanning wordt mij teveel, ik hou het niet meer uit hier!!!!!  :o


 ;D ;D ;D

Offline Ellajiw

  • Member
  • *
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
« Reactie #68 Gepost op: 27 april 2015, 17:01:49 pm »
Tadaaaaaa. Twee dagen werk en 3 uur renderen. Heb weer heel wat geleerd over rigs bewegen (bedankt JvL, je hebt me heel wat uurtjes bespaard) En nee, ik waag me nog niet aan zelf riggen. En oh wat zijn die blendswap files toch cool. Zo krijg je een kijkje in de keuken van hoe anderen belichten, renderen, en shaden. Heb er weer dankbaar gebruik van gemaakt …

Cycles, 1024 samples (volgens mij kan het ook met veel minder, dat optimaliseren moet ik nog onder de knie krijgen). 
Beetje nabewerking in Gimp (er zat een gat in het haar dat ik niet dicht kreeg in Blender).

Bed, beddengoed, gordijnen, behang, boeken zelf gemaakt.

Van blendswap:
 - Cartoon girl van Shadosk (die heeft o.a. een super toffe facial rig, misschien iets voor JvL om eens te bekijken? Kan misschien ook tof zijn voor Miko. Hoewel, waarschijnlijk heb je al zoiets gemaakt JvL?)
- Toy bear, van Oriole
- Piggy bank pig by Oenvoyage
- Lamp van Four Lamps door Sizzler
- Teapot door abel
- Jacobean Style Bookshelf door Weeklyblend
- Bricks Toys door Jesepetri

Inspiratie Monsters Inc film (met Boo). Bang voor monsters...
« Laatst bewerkt op: 27 april 2015, 17:06:46 pm door Ellajiw »

Offline Ellajiw

  • Member
  • *
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
« Reactie #69 Gepost op: 27 april 2015, 17:02:36 pm »



Offline Ellajiw

  • Member
  • *
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
« Reactie #70 Gepost op: 27 april 2015, 17:03:57 pm »
Beetje girly, mag wel toch?  :-*

Offline Zaph

  • *
  • Berichten: 540
    • Bekijk profiel
    • Zaph webdevelopment
« Reactie #71 Gepost op: 27 april 2015, 17:11:05 pm »
Beetje girly, mag wel toch?  :-*

Zeker weten - erg mooi!  :)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #72 Gepost op: 27 april 2015, 17:53:11 pm »
Nice!!!  8)

Mooi gedaan en een gaaf idee. Ik vind de stijl heel mooi.

Miko heeft al een facial rig maar ik ga toch een kijkje nemen. Er kan altijd weer iets leerzaams bij zitten. ;)

Offline Zaph

  • *
  • Berichten: 540
    • Bekijk profiel
    • Zaph webdevelopment
« Reactie #73 Gepost op: 27 april 2015, 18:27:53 pm »
Cycles, 1024 samples (volgens mij kan het ook met veel minder, dat optimaliseren moet ik nog onder de knie krijgen). 
Wat trouwens een vij makkelijke verbetering kan zijn is het aanzetten van "Clamp indirect" in de Render-tab onder Sampling - als je die op 3 zet heb je als het goed is veel minder last van spikkels in de minder belichte delen als de onderkant van de gordijnen en het matrs naast de beer. Mocht de waarde van 3 niet genoeg effect hebben, dan kun je (heel contra-intuitief) de waarde lager maken - 0.0001 heeft enorm veel effect, 1024 nauwelijk.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #74 Gepost op: 27 april 2015, 18:55:58 pm »
Heel sfeervolle afbeeldingen. Eerst zag ik de afbeelding later pas dat je onderdelen van Blendswap had gehaald. Gelukkig, ik schrok me rot. Ik dacht die meid leert in een half jaartje waar ik een paar jaar over doe. Maar het blijkt je bent een gewoon mens bent net als wij allemaal en ook de lange leercurve moet doorlopen. Zeer talentvol. Heel goed de sfeer getroffen. Compliment.