Dutch Blender Community

Algemeen => Over Blender => Topic gestart door: reekje op 11 december 2017, 18:08:37 pm

Titel: transperantie
Bericht door: reekje op 11 december 2017, 18:08:37 pm
Hallo
 Ik wil 2d objecten in mijn scene gebruiken bijvoorbeeld bomen van http://arnaud.ile.nc/cantree/generator.php zie voorbeeld
(https://s8.postimg.org/wwh1r3j8h/boom-voorbeeld.png) (https://postimg.org/image/wwh1r3j8h/)
Deze zijn transparant.maar blender heeft moeite met transparantie, maat toch wil ik weten hoe ik deze het beste kan gebruiken zonder al te veel moeite .
ik kan evt in gimp wel proberen een transparantie map te maken
maar hoe kan ik ze het beste evt met transparantie map transparant krijgen in mijn scene in blender?
Titel: Re: transperantie
Bericht door: reekje op 11 december 2017, 20:23:02 pm
Ik herinnerde me iets
Dat ik iets bij het importscherm iets moest  instellen en dat bleek.
Links onderaan con ik oa user alfa instellen en ik heb user afa ingesteld en dit is het resultaat.
zie bijlage
achtergrond en aarde is uit de blendercloud

(https://s8.postimg.org/rirgb40kx/Transperantie-gelukt.png) (https://postimg.org/image/rirgb40kx/)
Titel: Re: transperantie
Bericht door: koos2 op 12 december 2017, 13:57:04 pm
Begrijp ik het goed, heb je het probleem zelf opgelost?
Titel: Re: transperantie
Bericht door: reekje op 12 december 2017, 18:39:25 pm
Ja ik ben er achter ,zie bijlage
(https://s8.postimg.org/4htp7v3q9/import-as-planes-instellingen-die-werken_-_11-12-17_-_22_41_14.png) (https://postimg.org/image/4htp7v3q9/)