Topic: Cernunnos  (gelezen 18049 keer)


Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #30 Gepost op: 13 mei 2015, 23:12:51 pm »
De cloudgenerator heb ik ook al eens voor mist gebruikt en dat werkt heel mooi.
Dit gaat super mooie prent worden.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: 14 mei 2015, 11:52:09 am »
 
Citaat
Klopt ijp, qua modelleerwerk is dit niet mijn mooiste karakter maar dat komt ook een beetje omdat er een hele simpele rig in zit met een nog simpelere weightpaint waardoor de vervormingen niet zo mooi zijn. Misschien dat ik het nog aanpas maar de kans is groot dat ik het bijpoets in Photoshop omdat de definitieve render ook bedoelt was voor een uitgebreide postproduction in Photoshop.
Het eindresultaat wordt natuurlijk op canvas gedrukt en ik wil het er ook meer geschilderd uit laten zien.

Eventeel nog wat sculpten voordat je naar Photoshop gaat.
Het geheel doet mij in de verte aan Frank Frazetta denken, hoewel hij z'n figuren gespierder maakt.
Gespierd is niet altijd beter, het wordt dan te clichematig.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #32 Gepost op: 14 mei 2015, 12:37:57 pm »
De foutjes er uit sculpten is eigenlijk ook wel een goed idee en misschien wel makkelijker dan Ps.
Frank Frazetta zet meestal krijgers/strijders neer dus daar passen die spieren dan wel weer bij al zou het soms ook wel eens iets minder kunnen. Ik vind zijn werk wel geweldig trouwens.
Voor mij was de eerste overweging toen ik deze scene bedacht of het karakter gespierd moest zijn of niet.
In dit geval leek het mij logischer om hem zo mager mogelijk te maken omdat hij eerder richting de geestenwereld gaat.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: 14 mei 2015, 13:59:25 pm »
Ben ik helemaal met je eens. Ik vind hem veel beter dan Boris, hoewel veel mensen het verschil niet zien. Zijn composities zijn veel beter.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #34 Gepost op: 14 mei 2015, 14:34:32 pm »
Ik kan mij wel voorstellen dat het voor sommige mensen lastig is om het verschil te zien en er zullen ongetwijfeld ook afbeeldingen zijn waar ik me in zou vergissen maar als je het werk naast elkaar legt dan zie je toch wel een duidelijk verschil.
Sommige afbeeldingen van Boris zien er een beetje "goedkoop" uit en ik heb er ook wel gezien dat ik dacht dat doen sommige amateurs beter (al klinkt dat wel een beetje oneerbiedig"

Het mooiste karakter van Frank is voor mij toch wel Death Dealer. Ik heb daar toen ik een jaar of 15 was een comic van gelezen en toen was definitief mijn interesse in fantasy art gewekt.

Voor de mensen die dit volgen en niet helemaal snappen waar het over gaat, google maar eens op Frank Frazetta en Boris Vallejo.
Gegarandeerd een aardig tijdje kijkplezier aan de vele afbeeldingen die beiden gemaakt hebben.  :)

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #35 Gepost op: 14 mei 2015, 17:06:51 pm »
Zo die gasten kunnen er wat van.  8)

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: 14 mei 2015, 18:30:00 pm »
Hahaa, dus ik had de geest van de meester wel herkend in dit werkstuk. Het is goed gedaan want het is totaal geen kopie of stijl imitatie. Top
Als je met Photoshop aan de gang gaat, ken je de mixerpenseel?
Daarmee kun je heel schilderachtige effecten bereiken.

@IJp. Ik had wel gedacht dat jij dat wel zou kennen. Dus niet, dan heb je wat gemist in je jeugd. Maar ongetwijfeld zijn er heel goede tekenaars waar ik nooit van gehoord heb.
« Laatst bewerkt op: 14 mei 2015, 18:42:44 pm door koos2 »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #37 Gepost op: 14 mei 2015, 19:02:45 pm »
De overeenkomsten zijn in principe "per ongeluk" ontstaan voor zover dat kan. Als ik iets maak probeer ik ook nooit iets na te maken maar het wordt natuurlijk altijd onbewust beinvloed door de dingen die je kent en mooi vindt.

De mixerpenseel ken ik niet of in ieder geval niet onder die naam. Is het een brush die standaard in Ps zit?
Ik ga alvast even op zoek.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #38 Gepost op: 14 mei 2015, 19:11:27 pm »
Ik heb hem al gevonden maar die heb ik dus nooit gebruikt.
Wel zien staan maar nooit geweten wat je er mee kunt doen.
Bedankt voor deze supertip Koos, die ga ik zeker gebruiken.

Offline Ellajiw

  • Member
  • *
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: 15 mei 2015, 22:20:44 pm »
Hee, weer een nieuwe kunstenaar ontdekt! Frank Frazetta! Ik kende Boris Vallejo al wel. Leuk om zo nog meer dingen dan alleen Blender hier te leren  :D

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #40 Gepost op: 15 mei 2015, 23:24:39 pm »
Zo zie je maar weer! Kun je toch wat nog wat leren van die oude bokken hier.  ;)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #41 Gepost op: 22 mei 2015, 12:49:02 pm »
Gisteravond alvast begonnen met het maken van mijn node setup met alle renderlayers, render passes en de nodige filters.
De scene zelf is ook nog niet 100% klaar maar ik had gisteravond even niet zo'n zin in modelleren dus vandaar dat ik maar met de node editor ben begonnen.

In deze scene worden de verschillende renderlayers gecombineerd gerenderd maar ook alle benodigde passes nog eens apart zodat ik echt volledige vrijheid heb na het renderen en tijdens de nabewerking in Photoshop.

Vanavond of morgen zal ik in ieder geval een stukje van de setup posten.


Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #42 Gepost op: 22 mei 2015, 14:18:37 pm »
Nou ik ben heel benieuwd naar de node setup, renderlayers en passes.

Offline Ellajiw

  • Member
  • *
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: 22 mei 2015, 20:26:03 pm »
ikke ook. We gaan weer wat leren van JvL  8)
(want ik weet nog vrij weinig van passes en verschillende layers)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #44 Gepost op: 22 mei 2015, 20:54:31 pm »
Het klinkt over het algemeen lastiger dan het is hoor.
Het belangrijkste is eigenlijk de volgorde waarin je de verschillende passes toevoegd en dat wordt voor een deel weer bepaald door de passes waar je de meeste controle over wilt hebben.
Maar dit klinkt misschien een beetje vaag dus ik zal zo snel mogelijk een voorbeeld posten.  ;)