Topic: Idee voor add-on  (gelezen 4055 keer)


Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 782
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Gepost op: 26 juni 2012, 16:49:05 pm »
Had laatst nog een idee:

Een add-on maken die ervoor zorgt dat sketch-up gebruikers, zonder enig probleem over kunnen stappen naar Blender.
Dat zou moeten bestaan uit een soort van "noobies" modus in Blender die alle sketch up tools in 1 interface weergeeft en die net zo werken als de sketch up tools. Verder zouden er nog wat functionaliteiten en handigheden die in sketch up zitten ook aan Blender toegevoegd moeten worden (bijvoorbeeld die hulp lijnen die automatisch getoond worden bij het plaatsen van nieuwe vertices)

De meeste gebruikers van sketch up kennen blender denk ik wel, maar stoppen al gauw, omdat de interface gewoon moeilijk te leren valt. Sketch up is veel intuïtiever en makkelijker te gebruiken.

Zal iig scripting voor gebruikt moeten worden, maar ik heb hier geen tijd voor. Veel te druk met allerlei andere zaken voor Blender.

Iemand suggesties, commentaar of toevoegingen?

MAD
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 26 juni 2012, 18:12:48 pm »
Hmm, 'sketchup' in Blender?
Dan maar liever kijken of men niet heen en weer kan van Sketchup naar Blender en omgekeerd!
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
Doei
       Peter

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 782
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #2 Gepost op: 26 juni 2012, 18:32:08 pm »
sketch up zit in principe al in Blender, alleen zijn de eenvoudige taken al lastig te leren voor noobies.
Je zou bijna geen functionaliteit hoeven toevoegen, alleen via simpelere interface beschikbaar maken.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline Jogai

  • Member
  • *
  • Berichten: 238
    • Bekijk profiel
    • http://jogai.nl
« Reactie #3 Gepost op: 26 juni 2012, 20:00:18 pm »
Je zou eenvoudig de sketchup keymap kunnen maken voor blender, maar het UI principe van blender is nu eenmaal anders. Als mensen dat niet willen leren zullen ze nooit blender kunnen gebruiken. Jammer ja, maar dat is onvermijdelijk als je met dit soort software bezig bent. Stel dat er een 'noobie' laag is die heel anders werkt, hoe kun je dan nog naar 'normaal blender' overstappen?
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 13 mei 2013, 23:01:40 pm »
I weet niet of er in blender een functie zit om in plaats van een .blend file een soort compleet project, incl. de foto's en alle andere external files te exporteren...
In Max zat het wel, anders is dat een mooi idee voor een add-on misschien ?

Laatst ff druk gehad met andere dingen maar nu weer zin om te blenderen, alleen ik heb net mn computer geherinstalleerd.
Ik ben erg blij met mn nieuwe X4 Phenom 955@3.6Ghz ... ook n SSD'tje erin zoals beneden maar nu moet ik alles weer via het netwerk overpompen... Blender loopt soms vast als ik direct in de Netwerkmap van de computer die beneden staat wil schrijven,
heel af en toe maar, maar een paar keer is teveel vind ik... ik ben zo dingen kwijtgeraakt...

Dus dacht ik is er een File type dat het project inclusief de images etc...
Ik ben lui dus wil ik niet steeds op en neer hoeven lopen. :lol:
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »