Topic: Prins Willem 17de eeuws VOC schip  (gelezen 49075 keer)


Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #60 Gepost op: 27 oktober 2019, 10:59:09 am »
Dank jullie wel,Het touw ben ik nog niet over uit ,diverse methoden gebruikt het is en blijft gewoon handwerk.
Inmiddels de gaten bewerkt en spijkers met koppen aan het slaan :)
Aankomende week was het plan om de boeg textures te gaan maken deze tijdelijke gaat dus weg.





De kleinste mast is klaar op het touwwerk na, in het filmpje zie je ook hoe hoog het schip is, Het klimrek naar de eerste mast is al 30 meter in de echte wereld :)
https://www.youtube.com/watch?v=orlTYnxZazc&feature=youtu.be
« Laatst bewerkt op: 27 oktober 2019, 11:02:14 am door Ruud »

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #61 Gepost op: 27 oktober 2019, 19:50:11 pm »
In Blender bouw je het op schaal 1 op 1?

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #62 Gepost op: 28 oktober 2019, 08:05:25 am »
Ja 1:1 wel zo makkelijk en blender bied de ruimte, voordeel is als ik een cube pak weet ik dat die 2 meter is.
De scene werkt goed ,zie het als een scene met honderden onderdelen :)
Spijkers aanbrengen alles is hand werk, een geduldig werkje ,ook de reden waarom ik 5 maanden nam omdat het ontzettend veel werk is en telt eigenlijk voor alles handwerk.
Op deze foto zie je ook het verschil in klimrek goed, 2 methoden.

« Laatst bewerkt op: 28 oktober 2019, 08:55:03 am door Ruud »

Offline Rezzy777

  • Member
  • *
  • Berichten: 221
    • Bekijk profiel
    • Live Arts
« Reactie #63 Gepost op: 28 oktober 2019, 08:56:32 am »
Waarschijnlijk weet je dit allang Ruud, maar toch nog een tip waar ik zelf veel aan heb gehad:

Door het gebruik van Linked Duplicates (toets 'Alt+D') maak je een scene een beetje lichter,
maar door het gebruik van Group Instances maak je een scene veel (!) lichter.

Ik heb dit zelf voor een grote scene gebruikt van zo'n 2,5 GB waarbij ik maar moeizaam door de Viewport bewoog.
Na van veel objecten Group Instances gemaakt te hebben, werd het bestand niet alleen stukken kleiner (nog maar 200 MB),
maar kon ik opeens ook veel beter door de Viewport bewegen! Dit maakt echt een enorm verschil!

Het is maar een tip ;)

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #64 Gepost op: 28 oktober 2019, 09:47:11 am »
Mijn scene vraagt niet zoveel op het moment 260 mb., de renders lopen op tot 1,3 G vanf 450 MB al te renderen ,ik heb geen klagen met dit :)
Het wordt vanzelf weer lichter door te joinen materiaal die vreet wel veel als je niet oppast met normal bump mappen . Wat ik wel moet gaan doen is een hiĆ«rarchie neerzetten met alles een naam te geven objecten als materiaal inmiddels ook al 36 verschillende materialen. ,nog geen last op het moment om wat op te zoeken maar moet wel gebeuren. 

« Laatst bewerkt op: 28 oktober 2019, 10:01:59 am door Ruud »

Offline Rezzy777

  • Member
  • *
  • Berichten: 221
    • Bekijk profiel
    • Live Arts
« Reactie #65 Gepost op: 28 oktober 2019, 12:15:04 pm »
Wat bedoel je met het 'joinen van een Material'? :)

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #66 Gepost op: 28 oktober 2019, 13:33:43 pm »
Nee apart  modellen joinen en materiaal vergt voorzichtigheid :)

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #67 Gepost op: 29 oktober 2019, 17:32:10 pm »
Subdivide op 3 nu rekent een foto 10,7 giga byte het maximale op deze pc. van 1,3 af naar de eerdere foto's, even getest.




https://www.youtube.com/watch?v=Jctfy8n7xvU&feature=youtu.be

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #68 Gepost op: 29 oktober 2019, 19:06:40 pm »
:Prachtig

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #69 Gepost op: 31 oktober 2019, 11:20:12 am »
Ben het met koos eens en het is een knap stukje modelleer werk.
Top!

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #70 Gepost op: 01 november 2019, 22:47:07 pm »

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #71 Gepost op: 04 november 2019, 00:09:47 am »
Inmiddels foto 82 :) Het kasteel tenminste ik dacht dat ze deze benaming gebruikte voor dit onderdeel is half af en naar eigen inzicht, De originele is te complex voor de pc.
Het dakje boven de deur wordt voorzien van een koperen beplating in de vorm zoals ze leisteen in die tijd maakte wat ronder als latere periodes.De lijsten bij de deur komen krullen aan en aan de achterkant moet er een beeldhouwwerk op van een vent die daar ligt




Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #72 Gepost op: 05 november 2019, 14:14:39 pm »
Een eerste setup van het kasteel van wat ik in gedachte had nog een hoop werk dit hoekje, Ik denk dat mijn schatting juist is 5 maanden nu zijn er 2 verspilt.

De joker is ook ingezet met zijn pokke mentaliteit of was het VOC  :D


Eerste indruk zoals je onder bij het deurtje ziet zijn de snijlijnen van de aansluitingen juist er moet een schaduw lijn komen om afvlakking te voorkomen, de rest moet nog bewerkt worden. Het is een beetje een onnatuurlijke verbinding  net of alles scheef staat,komt door de schuinte van alle zijde maar zo bouwde ze.
De deurpost met de lijst moet ik nog bekijken wat ik er mee doe.
De gehengen(Scharnieren) staan hier ook wat te laag.





Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #73 Gepost op: 05 november 2019, 16:34:05 pm »
Zolang mogelijk uitgesteld ,Ik moet er toch aan geloven beeldhouwwerken, eerste opzet.
Toch makkelijk na zoveel jaar is er een bibliotheek waar ik items uit kan pakken , het leeuwen deel is al klaar van het beeld


Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #74 Gepost op: 08 november 2019, 11:24:18 am »
Vrijdag vis dag :)