Topic: Mijn eerste schene  (gelezen 8951 keer)


Offline reekje

  • Member
  • *
  • Berichten: 159
    • Bekijk profiel
    • reekje.nl
« Gepost op: 15 februari 2016, 11:59:46 am »
hallo
ik ben met mijn eerste scene bezig en loop tegen enkele dingen aan .
1 hoe plaats ik de onderdelen op precies de juiste plaats?
zodat ik geen kieren of overlappingen krijg in de hoeken van de muren die uit losse planes bestaan krijg?
2 Bij importeren als planes heb ik de instellingen op gebruik transperantie en multyply staan
maar toch  als ik  mijn scene render  worden de transperante delen zwart
Hoe moet ik de instellingen zetten bij het importeren?
Of moet ik de instellingen van mijn wereld / scene anderszetten?

reekje
IK ze ziet met een oog!. Geef de armen ook een kans!
 Dell Precision T1700 SFF
 Intel Xeon E3-1246 v3, 3.50 GHz, 8M Cache
16 gb geheugen en  nVidia Quadro nvs510
daar op draait Dabian blender 2.74 gimp2.8 Makehuman1.1.0

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1 Gepost op: 15 februari 2016, 12:13:56 pm »
Met Snap je onderdelen op precies de juiste plaats
Snap kun je instellen op Volume, Face, Edge, Vertex, Increment.

https://www.youtube.com/watch?v=a_TIY7QyeV8

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #2 Gepost op: 15 februari 2016, 12:22:42 pm »
2 Bij importeren als planes heb ik de instellingen op gebruik transperantie en multyply staan
maar toch  als ik  mijn scene render  worden de transperante delen zwart
Hoe moet ik de instellingen zetten bij het importeren?
Of moet ik de instellingen van mijn wereld / scene anderszetten?

Werk je in Cycles of in Blender render ??

Offline reekje

  • Member
  • *
  • Berichten: 159
    • Bekijk profiel
    • reekje.nl
« Reactie #3 Gepost op: 15 februari 2016, 15:39:40 pm »
nee die waar hij standaard op staat
Ik had gewoon op f12 gedrukt om te zien hoe mijn scene er gerenderd uit zou zien maar had verder niets in gesteld

buiten wat ik heb gedaan bij het importeren van de png afbeeldingen

waar kan je zien of die op blender of circles rendere staat?
wat zijn de voor en tegens van de verschillende renderers en waar vind ik daar een overzicht over?
reekje
« Laatst bewerkt op: 15 februari 2016, 15:55:24 pm door reekje »
IK ze ziet met een oog!. Geef de armen ook een kans!
 Dell Precision T1700 SFF
 Intel Xeon E3-1246 v3, 3.50 GHz, 8M Cache
16 gb geheugen en  nVidia Quadro nvs510
daar op draait Dabian blender 2.74 gimp2.8 Makehuman1.1.0

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 15 februari 2016, 15:59:58 pm »
Je kan je plaats ook handmatig bepalen met de coördinaten, en als je plane zwart wordt is omdat het geen licht door laat door receive transparantie aan te klikken moet het opgelost zijn.


Offline reekje

  • Member
  • *
  • Berichten: 159
    • Bekijk profiel
    • reekje.nl
« Reactie #5 Gepost op: 15 februari 2016, 16:09:07 pm »
Ik ga het vanavond meteen proberen dan heb ik mijn goede blender computer tot mijn beschikking

dank je wel
IK ze ziet met een oog!. Geef de armen ook een kans!
 Dell Precision T1700 SFF
 Intel Xeon E3-1246 v3, 3.50 GHz, 8M Cache
16 gb geheugen en  nVidia Quadro nvs510
daar op draait Dabian blender 2.74 gimp2.8 Makehuman1.1.0

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 15 februari 2016, 16:16:47 pm »
Je moet het even proberen of het transparante object moet dit hebben of de andere objecten , probeer maar ik weet niet meer welke :P

Offline reekje

  • Member
  • *
  • Berichten: 159
    • Bekijk profiel
    • reekje.nl
« Reactie #7 Gepost op: 15 februari 2016, 16:19:27 pm »
wat bedoel je?

reekje
IK ze ziet met een oog!. Geef de armen ook een kans!
 Dell Precision T1700 SFF
 Intel Xeon E3-1246 v3, 3.50 GHz, 8M Cache
16 gb geheugen en  nVidia Quadro nvs510
daar op draait Dabian blender 2.74 gimp2.8 Makehuman1.1.0

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 15 februari 2016, 17:00:48 pm »
De vink recieve transparantie gebruiken bij het transparante object of bij de solid objecten, ik verwar je denk ik , probeer die optie maar gewoon uit als het niet gaat horen we het wel.

Offline reekje

  • Member
  • *
  • Berichten: 159
    • Bekijk profiel
    • reekje.nl
« Reactie #9 Gepost op: 15 februari 2016, 18:02:05 pm »
opes  ik wil het proberen maar ineens is mijn hele scene roze
waar kan ik perongelijk op geklikt hebben? of is het een bug?

toen ik gisteravond nog een schermafdruk maakte zag alls er nog normaal uit in texture mode
 en nu klik ik op het opgeslagen bestand in het spas screen en alles is roze ik zie alleen nog maar de contoeren  en er zijn een aantal knoppen weg uit de onderste balk van mijn vieuwpoort

reekje
« Laatst bewerkt op: 15 februari 2016, 18:05:48 pm door reekje »
IK ze ziet met een oog!. Geef de armen ook een kans!
 Dell Precision T1700 SFF
 Intel Xeon E3-1246 v3, 3.50 GHz, 8M Cache
16 gb geheugen en  nVidia Quadro nvs510
daar op draait Dabian blender 2.74 gimp2.8 Makehuman1.1.0

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 15 februari 2016, 18:47:28 pm »
Ik denk dat je het object hebt bewerkt met een texture en de texture niet hebt opgeslagen , Bij UV image zie je een sterretje staan als je bezig bent en dit betekend dat het niet is gesaved.
Dit  vergeet je snel om te doen.

Offline reekje

  • Member
  • *
  • Berichten: 159
    • Bekijk profiel
    • reekje.nl
« Reactie #11 Gepost op: 15 februari 2016, 19:00:00 pm »
het zijn allemaal imnages als planes die ik geimporteerd heb
en nu zie ik dat aan de linker kaNT A;;EMAAL TEKEN EN SCHILDER DINGEN VERSCHENEN ZIJN
en rechts boven in waar alle objecten van de scene staan stan gewoon de textures er bij als ik de plusjes aan klik

inmiddels ook gevolden waar je de renderers in kan stellen en de game ezine
als ik op circles klik zie ik alle maal grijze planes en andes is alls roze

ik denk dat ik hem perongelijk in texture paint moodes heb gezet
waar zet ik hem weer in de gewone modelling mode?

waar
IK ze ziet met een oog!. Geef de armen ook een kans!
 Dell Precision T1700 SFF
 Intel Xeon E3-1246 v3, 3.50 GHz, 8M Cache
16 gb geheugen en  nVidia Quadro nvs510
daar op draait Dabian blender 2.74 gimp2.8 Makehuman1.1.0

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 15 februari 2016, 19:04:57 pm »



Offline reekje

  • Member
  • *
  • Berichten: 159
    • Bekijk profiel
    • reekje.nl
« Reactie #13 Gepost op: 15 februari 2016, 19:11:00 pm »
helaas ALLES BLIJFT ROZE WELKE MODE IK OOK KIES
ALLEEN BIJ DE3 EDIT MODE IS HET ACTIEBE PLANE GELIG


IK ze ziet met een oog!. Geef de armen ook een kans!
 Dell Precision T1700 SFF
 Intel Xeon E3-1246 v3, 3.50 GHz, 8M Cache
16 gb geheugen en  nVidia Quadro nvs510
daar op draait Dabian blender 2.74 gimp2.8 Makehuman1.1.0

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 15 februari 2016, 19:12:39 pm »
Je bent je werk kwijt, je bent vergeten de texture op te slaan :(
Als die roze uitpakt houd het in dat er geen texture aanwezig is.