Topic: [Blender 2.8] Wat vinden jullie van blender's eevee engine?...  (gelezen 2415 keer)


Offline JamieVanCadsand

  • Member
  • *
  • Berichten: 176
  • Blender Project: Geen
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 07 maart 2018, 13:49:19 pm »
Hey blender testers....

Ik weet niet hoe hij zal zijn als blender 2.8 officieel uit is, maar ik vind voor zover de ontwikelling
tot nu toe, "eevee" best een top engine om in te kunnen animeren... vergeleken met "cycles" is
hij tot nu toe toch wel veel sneller met renderen en dat kost veel, maar dan ook veel minder tijd,
voordat je animatie af is... of het nouw 250 frames is of misschien 1000... het is nog steeds veel
werk en tijd, maar ik vind "eevee" op mijn computer toch veel sneller renderen, vergelijken met
de andere blender's render engines zoals internal en cycles...

Als blender 2.8 officieel uit is, ben ik van plan om "eevee" gelijk voor het echy uit te willen proberen,
om te kijken of ie nog steeds net zo snel rendert als in de blender 2.8 testbuild...

Wat vinden jullie van "blender's real time render engine, eevee" ?.... ik vind hem niet alleen mooi,
omdat hij snel rendert, maar ook omdat er ingebouwde viewport effecten zoals Motion Blure, Volume,
DOF en Bloom mogelijk zijn, die je kunt instellen om je animatie net op een video opnamen te laten
lijken, zonder gedoe met post processing en compositie nodes...

I Love Photo-Realism!.....

Hebben jullie er al mee gewerkt ?, ik wel en vind hem tot nu toe best goed...

Jamie.

« Laatst bewerkt op: 07 maart 2018, 14:02:23 pm door JamieVanCadsand »
Wat zijn mijn Voornemen voor 2019:
- Minder Cafeïne en Suiker drinken.
- Per/Week 12 tot 14 Uur Werken aan mijn Programmeer-Studie.
- Mijn Perspectief Tekenen weer Opakken.

Ik hoop snel naar Programmeer Niveau2 te kunnen.
Programmeren gaat bij mij boven alles, Bij jouw ook?.

Suc6 dan, Jamie.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 07 maart 2018, 13:54:31 pm »
Ik heb er nog niet mee gewerkt. Ik wacht op de officiële versie. heb nog genoeg andere dingen die ik moet leren. Wel fijn dat jij er al mee bezig bent. Als ik dan problemen hebt weet jij wellicht de oplossing.

Offline JamieVanCadsand

  • Member
  • *
  • Berichten: 176
  • Blender Project: Geen
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 07 maart 2018, 14:10:40 pm »
Ik heb er nog niet mee gewerkt. Ik wacht op de officiële versie. heb nog genoeg andere dingen die ik moet leren. Wel fijn dat jij er al mee bezig bent. Als ik dan problemen hebt weet jij wellicht de oplossing.

Ik raad je blender's eevee engine mogelijk wel aan!... maar goed, ik snap dat jij liever wacht,
totdat de nieuwe blender ( dus 2.8 ) officieel uit is... dus veel plezier met je andere leer projecten....

Ik moet de komende tijd ook nog veel leren, althans... dat wil ik.... met voornamen natuurkunde!...
en wetenschap...

Ik denk dat ik blender voorlopig laat rusten!... mits ik misschien toch zin heb om er nog even aan
te oefenen (dan bedoel ik ook met eevee, natuurlijk)... misschien vanavond nog even!...

Ik zal je zeggen... het renderen in eevee kost tot nu toe een enorm stuk minder tijd, zoals ik al zei!.

Jamie.


Wat zijn mijn Voornemen voor 2019:
- Minder Cafeïne en Suiker drinken.
- Per/Week 12 tot 14 Uur Werken aan mijn Programmeer-Studie.
- Mijn Perspectief Tekenen weer Opakken.

Ik hoop snel naar Programmeer Niveau2 te kunnen.
Programmeren gaat bij mij boven alles, Bij jouw ook?.

Suc6 dan, Jamie.