Topic: make a piece a day  (gelezen 547678 keer)


Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #1170 Gepost op: 21 maart 2017, 22:03:18 pm »
vet!!!!!

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #1171 Gepost op: 25 maart 2017, 13:05:41 pm »



Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #1172 Gepost op: 25 maart 2017, 13:58:57 pm »
T"is er weer weer voor.

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #1173 Gepost op: 26 maart 2017, 05:40:49 am »
Inspirerend. Was ik laatst ook van plan maar is er niet van gekomen.
Ik heb toen gewoon een echt biertje genomen.... Proost !
Wel een mooi moment om ook een biertje te gaan maken...  8)

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #1174 Gepost op: 26 maart 2017, 06:54:20 am »
Toch ook maar een Biertje gemaakt...




Best tevreden over het bier , minder over de render van het glas.... ach het is alweer vroeg.... :)

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #1175 Gepost op: 26 maart 2017, 11:40:53 am »
Ik ga wat technieken proberen met het schuim dit was een eerst opzet waar gebruik is gemaakt van noise textures een beetje test werk aan komende dagen dus niet af condens het schuim wat plakt tegen het glas heb ik nog niet gemaakt, belichting doet ook veel Bram en het schalen van de inhoud daar kun je mee rommelen

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #1176 Gepost op: 26 maart 2017, 14:40:38 pm »
Mijn schuim is een volumetric emission met twee voronoi-textures die de intensity bepalen...
en een particlesystem met dezelfde "belletjes" die gewoon sfeertjes zijn.
Condens en druppels op het glas zou vet zijn ja... :)

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #1177 Gepost op: 29 maart 2017, 17:54:58 pm »
moest ff iets maken, heb het idee dat ik mijn creativiteit verlies door alles over blender te willen weten...
Slaat nergens op maar moest ff.




Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1178 Gepost op: 29 maart 2017, 18:28:04 pm »
Haha, je zit momenteel in het schemergebied tussen creativiteit en technische kennis. Geeft niks, gaat vanzelf over.  ;)
Uiteindelijk raakt de technische kennis zo ingesleten dat je je creativiteit weer de vrije loop kan geven en 'probleemloos' kunt maken wat je wilt.

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #1179 Gepost op: 29 maart 2017, 20:31:31 pm »
Eindelijk toch gelukt , ik moest inderdaad het hele vliegtuig stukje voor stukje importeren zonder physics hinge en motor constraints....
In de scene in elkaar gezet , maar dat wilde ff niet lukken. Helaas ff geen motion blur , want als ik dat aanvink voor de hele scene redert hij niet meer in
8:50 minuten , maar in 7,35 uur.... Laat maar dus. Kanik dat niet apart renderen als aparte layer , maar danm wel met motion blur....
Anders volgende keer.....

Zo'n tekenfilmpje van twee minuten maken kost al snel meer werk dan je denkt.... :)



Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #1180 Gepost op: 29 maart 2017, 20:46:21 pm »
Haha, je zit momenteel in het schemergebied tussen creativiteit en technische kennis. Geeft niks, gaat vanzelf over.  ;)
Uiteindelijk raakt de technische kennis zo ingesleten dat je je creativiteit weer de vrije loop kan geven en 'probleemloos' kunt maken wat je wilt.

precies omschreven zoals ik het mijn vriendin wou uitleggen... ;)

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #1181 Gepost op: 30 maart 2017, 08:34:15 am »
Als het makkelijk zou zijn kan iedereen het en dan is het voor ons op eens een stuk minder leuk. ;)

Offline Zaph

  • Member
  • *
  • Berichten: 540
    • Bekijk profiel
    • Zaph webdevelopment
« Reactie #1182 Gepost op: 30 maart 2017, 10:48:53 am »
Kanik dat niet apart renderen als aparte layer , maar danm wel met motion blur....
In een aparte scene! Je moet dan wel je lampen en camera kopieren van de oorsponkelijke naar de nieuwe (Ctrl-C Ctrl-V), en dan kun je in de compositor de renderlayers over elkaar heen leggen.

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #1183 Gepost op: 30 maart 2017, 16:05:52 pm »
Ho ! Relevante informatie ! Goede tips.....
Dus je wilt zeggen dat ik gewoon dingen van de ene scene in de andere kan plakken ?
En weet jij een goede tutorial over dit onderwerp , scenes combineren etc.... Verder wil ik nog leren hoe ik met index nummers werk i.p.v. met een nieuwe layer , als dat niet perse noodzakelijk is. Meestal is het dat niet.... :)
Thnx voor de tip !

Offline Zaph

  • Member
  • *
  • Berichten: 540
    • Bekijk profiel
    • Zaph webdevelopment
« Reactie #1184 Gepost op: 30 maart 2017, 17:34:28 pm »
Yep, knippen in scene 1, en plakken in scene 2. Daarna kun je in de compositor bij de renderlayer-node onderin aangeven uit welke scene hij het moet halen.

Alleen dingen als schaduw van het vliegtuig over de ondergrond zal een drama worden...