Hulp > Modelleren

Iemand verstand van Hair via particles?

(1/2) > >>

Rezzy777:
Ik heb een tutorial gevolgd over het maken van een kerstboom via de gratis addon 'Sapling Tree'.
De naalden die op de takken geplaatst worden, zijn aangemaakt met Hair (particles).

Dit werkt op zich prima, alleen staan de Hairs nu recht op de Normals van de takken.
Als ik er een referentiefoto bij pak, zie ik dat de Hairs juist schuin horen te liggen (richting de punt van de tak).

Iemand een idee hoe ik dit globaal kan instellen zonder alle Hairs te hoeven 'comben'? :)

Ruud:
Je object die verbonden is met je partikel systeem  in edit mode draaien,een beetje omslachtig maar zo werkt het :)
Sapling is best leuk ik zelf vind de skin modifier mooier en makkelijker, de mesh zelf is dan gesloten dus minder poligons..


https://www.youtube.com/watch?v=8GKes2FYy0E&index=10&list=PL0RtAku-eLdMb4gFVgLgJxgC8BkxpcyMR

Rezzy777:
Vanwege Hairs is er geen sprake van een object, maar ik heb het zelf al gevonden (eindelijk). Toch bedankt!

Ruud:
Ja is waar  staat op zichzelf.

IJp:
Hoe heb je dit opgelost ?
Op een rechte tak kun je de naalden wel roteren naar de top maar een complete boom met meerdere takken en verschillende normals die elk een andere richting uit gaan daar ben ik wel heel benieuwd naar.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie