Hulp > Blender Interface

Split faces/Deellijnen na Knife project

(1/2) > >>

Josella:
Hoi!

Als hier toch eens iemand mij mee zou kunnen helpen; al 10 uur gegoogled naar het antwoord maar nog niks gevonden.

Nadat ik knife project heb gebruikt om een cirkel te krijgen op een oppervlakte, wordt de face opeens opgedeeld in meerdere faces. Weet iemand waarom dit zo is? En kan ik dit ook voorkomen?



Als ik daarna namelijk transparante materialen ga renderen, dan blijf je die deellijnen namelijk zien, en dat is lelijk.



Ik heb al van alles geprobeerd, zoals make Face, maar niks lukt om van die lijnen af te komen.

Bedankt alvast!


Josella

IJp:
Gebruik Booltool. ;)

https://www.youtube.com/watch?v=tZ6_5jtn0G8

IJp:
Die cirkels worden een geheel met je oppervlak en dat wil zeggen dat er extra lijnen bijkomen om contact met de zijkanten te maken.
Ik heb ook zoiets gemaakt om het te testen en het met glas materiaal gerenderd maar er zijn bij mij geen deellijnen te zien ???
Dus er is iets ander aan de hand bij jou.
je kunt je blend.file even doorsturen dan kan ik er eens naar kijken.

Josella:
Hallo Wil,

Bedankt voor je bericht en leuk om op je website te zien wat je gemaakt hebt.
Gek dat de deellijnen bij mij wel in de render voorkomen en bij jou niet. Ik heb geprobeerd om met Boolean de gaten te maken, maar dan krijg ik problemen als ik met Freestyle render, want dan maakt Blender geen lijnen om de gaten.
Ik zal je de file opsturen.

Groet,

Josella

koos2:
Ik denk dat je voor freestyle de boolean moet toepassen. Weet het niet zeker.
Ik kan me voorstellen dat je de deellijnen te zien krijgt omdat de normals niet goed staan. In dat geval naar de uv unwrap tab en dan op recalculate ofzo drukken.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie