Topic: transperantie  (gelezen 456 keer)


Offline reekje

  • Member
  • *
  • Berichten: 129
    • Bekijk profiel
    • reekje.nl
« Gepost op: 11 december 2017, 18:08:37 pm »
Hallo
 Ik wil 2d objecten in mijn scene gebruiken bijvoorbeeld bomen van http://arnaud.ile.nc/cantree/generator.php zie voorbeeld

Deze zijn transparant.maar blender heeft moeite met transparantie, maat toch wil ik weten hoe ik deze het beste kan gebruiken zonder al te veel moeite .
ik kan evt in gimp wel proberen een transparantie map te maken
maar hoe kan ik ze het beste evt met transparantie map transparant krijgen in mijn scene in blender?
IK ze ziet met een oog!. Geef de armen ook een kans!
 Dell Precision T1700 SFF
 Intel Xeon E3-1246 v3, 3.50 GHz, 8M Cache
16 gb geheugen en  nVidia Quadro nvs510
daar op draait Dabian blender 2.74 gimp2.8 Makehuman1.1.0

Offline reekje

  • Member
  • *
  • Berichten: 129
    • Bekijk profiel
    • reekje.nl
« Reactie #1 Gepost op: 11 december 2017, 20:23:02 pm »
Ik herinnerde me iets
Dat ik iets bij het importscherm iets moest  instellen en dat bleek.
Links onderaan con ik oa user alfa instellen en ik heb user afa ingesteld en dit is het resultaat.
zie bijlage
achtergrond en aarde is uit de blendercloud


IK ze ziet met een oog!. Geef de armen ook een kans!
 Dell Precision T1700 SFF
 Intel Xeon E3-1246 v3, 3.50 GHz, 8M Cache
16 gb geheugen en  nVidia Quadro nvs510
daar op draait Dabian blender 2.74 gimp2.8 Makehuman1.1.0

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,687
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 12 december 2017, 13:57:04 pm »
Begrijp ik het goed, heb je het probleem zelf opgelost?

Offline reekje

  • Member
  • *
  • Berichten: 129
    • Bekijk profiel
    • reekje.nl
« Reactie #3 Gepost op: 12 december 2017, 18:39:25 pm »
Ja ik ben er achter ,zie bijlage

IK ze ziet met een oog!. Geef de armen ook een kans!
 Dell Precision T1700 SFF
 Intel Xeon E3-1246 v3, 3.50 GHz, 8M Cache
16 gb geheugen en  nVidia Quadro nvs510
daar op draait Dabian blender 2.74 gimp2.8 Makehuman1.1.0