Topic: RenderFarm software opzetten.  (gelezen 4861 keer)


Offline Niek_S

  • Member
  • *
  • Berichten: 29
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 28 april 2017, 09:59:42 am »
Hoi,

Ik heb een renderfarm staan welke via een netwerk loopt (NAS,Switch). Deze wil ik graag gebruiken voor Blender.
Mijn grote vraag is of er iemand is die weet hoe ik het allemaal aansluit zodat ik vanaf mijn workstation op render druk en dat alles gaat renderen.

Nu installeerde ik Blender op een van de renderslaves, alleen Blender wil niet opstarten zonder videokaart. opengl probleem...
Dit klopt, omdat dit een cpu based farm is zonder videokaart.
via command line heb ik wel een render kunnen opstarten, en weet dus dat het wel werkt.
Ik kan alles handmatig invoeren op alle slaves en zeggen welke frames ze moeten renderen... Echter dit is nogal bewerkelijk en fout gevoelig.
Zijn er leden die ook een renderfarm hebben staan en hiervoor tools hebben gebruikt? Ik heb wat gelezen over Flamenco.. is dit iets wat ik nodig heb en hoe zet ik dat op?

Bijvoorbaat dank voor de reacties

Met vriendelijk groet,

Niek

Offline Niek_S

  • Member
  • *
  • Berichten: 29
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 28 april 2017, 21:32:35 pm »
Ik heb trouwens wat gevonden op internet betreffende dit topic, LokiRender. Eerste test komt er goed uit.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 28 april 2017, 22:14:00 pm »
Fijn dat je iets gevonden hebt, want ik weet hier niets van. Helaas. :-\

Offline Niek_S

  • Member
  • *
  • Berichten: 29
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 28 april 2017, 23:07:58 pm »
Hoe doe jij het renderen dan? Het viel mij op het engelse forum ook op dat ze niet wisten hoe dit moet. Ik zag dat Blender een ingebouwde distributie heeft maar die kon ik niet gebruiken vanwege het feit dat Blender GUI niet kan openen op mijn slaves. geen 3d kaarten ingezet (alleen cpu)

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 29 april 2017, 19:25:11 pm »
Ik werk uitsluitend met Blender internal render en render op mijn eigen PC filmpjes duren hooguit een minuut. Verder moet ik veel geduld hebben. Soms render ik verschillende delen op verschillende computers die ik heb. Met After Effects plak ik alle PNG-sequenties dan aan elkaar.

Offline Niek_S

  • Member
  • *
  • Berichten: 29
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 29 april 2017, 23:41:09 pm »
Ja ik snap hem, In de nacht renderen is goed te doen zeker als er geen haast is. Ook is er best wel wat mogelijk wat betreft online renderen.  PNG doe ik ook meestal, vind het prettig dat de achtergrond transparant kan zijn. TGA doe ik ook wel eens. Ik doe eigenlijk nooit een AVI render altijd losse platen. Het geeft net wat meer vrijheid. After effects ken ik zeker, Zelf vind ik Fusion 8 wel wat hebben. is ook open source.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 01 mei 2017, 18:01:23 pm »
Ik zal eens naar fusion kijken.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #7 Gepost op: 01 mei 2017, 19:50:13 pm »
Gedownload en ik ga hem zeker uitproberen. Bedankt voor de tip.