Topic: Haar particles renderen niet meer  (gelezen 3281 keer)


Offline danchap

  • Member
  • *
  • Berichten: 17
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 26 oktober 2016, 12:41:53 pm »
Ben bezig met een nieuw vrouwen hoofd.


Vandaag open ik dezelfde file, werk wat aan de ogen en maak een nieuwe render. het resultaat: haar particles renderen niet juist, terwijl in 3d view de paricles wel degelijk te zien zijn. Als ik de render wil bewaren kan dit niet, save as image enzo zijn grijs. Iemand?





Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1 Gepost op: 26 oktober 2016, 13:07:18 pm »
Heb je gerenderd met F12 of heb je de viewport op 'rendered' staan in plaats van solid/material/textured.

Als de viewport op rendered staat kan het kloppen dat de hair particles niet goed weergegeven worden omdat het maar een beperkt aantal samples zijn en dat er geen image te saven is.

Offline danchap

  • Member
  • *
  • Berichten: 17
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 26 oktober 2016, 13:36:22 pm »
Ja heb gerenderd met F12

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #3 Gepost op: 26 oktober 2016, 13:45:56 pm »
Heb je dan misschien op de modifier tab bij het particle system op het camera symbooltje geklikt waardoor de particles niet gerenderd worden?

Al verklaard dat nog niet waarom je de image niet kunt saven....

Tenzij het scherm in je printscreen de UV editor is want van daaruit kun je een gerenderde image niet saven.

Als dit het niet is weet ik het ook even niet meer want ik doe dit uit mijn hoofd . ik heb hier geen Blender bij de hand.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 26 oktober 2016, 14:12:37 pm »
In het tabblat "particle system" zie je boven settings je betreffende particle system staan. Daarnaast staan een oogje en een camera. Staat de camera wel actief of is het grijs? Je kunt die symbolen ook zien in je outliner.
Het kan zijn dat je het per ongeluk hebt uitgezet.

superjamie

« Reactie #5 Gepost op: 27 oktober 2016, 09:43:22 am »
Ik heb het zelfde probleem zo'n beetje voor zover ik weet... ik had een keer een tutorial
bekeken van haar particles en volgde die tutorial. De eerste keer dat ik haar particles
renderde lukte dat mij... maar later niet meer en ik snapte inderdaad niet hoe het kwam
en wat ik fout deed.