Topic: make a piece a day  (gelezen 546955 keer)


Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #720 Gepost op: 18 november 2016, 15:01:19 pm »
Je bent artestikel aangelegen JvL lol.
Een inspirerende scene.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #721 Gepost op: 18 november 2016, 15:44:25 pm »
 ;D ;D ;D ;D

Je bent artestikel aangelegen JvL lol.
Een inspirerende scene.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #722 Gepost op: 18 november 2016, 15:51:42 pm »
Bouncing , een kort fragment aangezien het renderen niet mijn hobby is :P
https://youtu.be/Kmkv1VALYL8

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #723 Gepost op: 18 november 2016, 17:50:18 pm »
Ik voel me bekeken... ;D

Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #724 Gepost op: 18 november 2016, 19:53:29 pm »
Experimentje met sound en Shape-Keys

https://youtu.be/OPFPx6KcJrA

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #725 Gepost op: 18 november 2016, 20:00:18 pm »
Geslaagd experiment. Het ziet er grappig uit.  :)

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #726 Gepost op: 19 november 2016, 00:13:17 am »
Misschien voor mij ook wel interessant , aangezien ik slechts een paar plaatjes van bv koppies of handjes kan laten afwisselen ,
ik werk op dit moment dus met planes en alpha png animatie. Gekoppeld aan een armature voor het lichaam....
Gewoon een los mondje op het gezicht plakken met shape keys lijkt me wel wat.... :)

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #727 Gepost op: 19 november 2016, 10:25:15 am »
Dat ziet er simpel uit P D maar het zal best wel heel moeilijk zijn om dit te maken.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #728 Gepost op: 19 november 2016, 10:30:28 am »
Ruud geinig je Bouncing eyes, mischien is het ook leuk om de ogen in Hyperspace op je af te laten komen. ;)

Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #729 Gepost op: 19 november 2016, 12:21:29 pm »
Blederbrammetje en ijp
Niets in Blender is moeilijk al je weet hoe het werkt :) :)
Het moeilijkse voor mij was; hoe werkt die Shape key.
Als je dat eenmaal snapt is die beweging In een paar klikken te koppelen aan de sound. Wat er in het filmpje beweegt is maar 1 particle.

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #730 Gepost op: 19 november 2016, 13:02:58 pm »
Mijn piece, pupil vergroten met shape key.
https://www.youtube.com/watch?v=Jt5u7Ylb2Zc&feature=youtu.be

Hij is wel erg snel die gast, moet het filmpje regelmatig pauzereren en/of terugspoelen...

Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #731 Gepost op: 19 november 2016, 15:34:57 pm »
Rozz; ik wil je niet de ogen uitsteken maar heb er een gemaakt op de beweging van de muziek (of dat ook mogelijk is???.......denk het niet)
Maar toch een leuk experimentje. Ik had alleen niet zo'n mooie iris.
https://youtu.be/T-aBDfQZEyE

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #732 Gepost op: 19 november 2016, 16:26:24 pm »
Mooi werk allemaal, PD shape keys zijn leuk om mee te spelen volgens mij zit er veel ruis in het geluid het is erg trillerig volgens mij kun je dit ook uitvlakken afvlakken, ik heb hier ergens ooit een tutorial neergezet die gaat daar wat dieper op geluid in met shape keys.
Rozz het is goed te volgen inderdaad snel heb je vragen kan ook hier , de nodes zijn het belangrijkste.
« Laatst bewerkt op: 19 november 2016, 16:30:33 pm door Ruud »

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #733 Gepost op: 19 november 2016, 17:05:04 pm »
Het testen van de emitter voor het afvuren van kogels heb ik een emitter toegevoegd aan het materiaal dus geen smoke modifier simpel aan en uit over 2 frames daarna een partikel system toegevoegd met keys voor de kogels zodat de particles zich verplaatsen van 1 object naar een andere, Een smoke modifier toegevoegd maar nog onbewerkt met de richting dat komt later, ik was benieuwd naar de emitter en de kogels, totaal 6 smoke modifier's 6 particle systems en 6 emitters render tijd een uurtje goed te doen, wordt vervolgd.
Waar ik tegen aan liep is dat met layers werken bepaalde dingen niet zichtbaar zijn even onderzoeken.
 https://www.youtube.com/watch?v=TzapovfQA60&feature=youtu.be
« Laatst bewerkt op: 19 november 2016, 17:07:04 pm door Ruud »

Offline Ezra

  • Member
  • *
  • Berichten: 206
    • Bekijk profiel
« Reactie #734 Gepost op: 19 november 2016, 22:32:35 pm »
Ik weet niet helemaal zeker of het hier thuis hoort, maar dit is wat ik vandaag heb gemaakt. Ik moest voor mijn opleiding 10 verschillende trebuchet ontwerpen maken, en dit is wat ik bedacht heb:
(rood is het projectiel, zwart een contragewicht en groen vaststaand frame)