Topic: make a piece a day  (gelezen 546124 keer)


Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1800 Gepost op: 24 juli 2018, 19:19:42 pm »
De titel van de afbeelding is veelbelovend!  8)

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #1801 Gepost op: 26 juli 2018, 17:32:51 pm »
mijn anti held met 3 weken 40 graden...


Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #1802 Gepost op: 30 juli 2018, 19:24:37 pm »
ff aan het spelen met 2d/3d.
Wat je nu ziet is de schaduw van een 3d cube.
https://youtu.be/UCTlmJpGpy4

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,859
    • Bekijk profiel
« Reactie #1803 Gepost op: 31 juli 2018, 13:00:32 pm »
Piece deze week :P Een bone loze rig op een hobbelige weg.
https://www.youtube.com/watch?v=lIdI0T7LqPE
En motiontrack  met geluid.

https://www.youtube.com/watch?v=jDs8Yl5oQKg
De verkeerde te pakken.
https://www.youtube.com/watch?v=k-LMmNg1uUg
« Laatst bewerkt op: 31 juli 2018, 13:02:20 pm door Ruud »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1804 Gepost op: 31 juli 2018, 16:37:59 pm »
Grappig wat een LuL is dat ;)

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #1805 Gepost op: 01 augustus 2018, 12:49:26 pm »
mijn dingetje van de dag, voor de lovers onder ons(lijkt enigzins op een hartje  ;D)

https://youtu.be/Af4W7FmmGeQ

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #1806 Gepost op: 07 augustus 2018, 09:51:41 am »
Mijn eerste vakantie dingetje, wat met textures aan het spelen


Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #1807 Gepost op: 21 september 2018, 17:55:45 pm »
aan het klooien met de sss shader


« Laatst bewerkt op: 21 september 2018, 17:57:59 pm door rozz »

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #1808 Gepost op: 21 september 2018, 17:57:23 pm »
probeer een sss shader alleen op de lippen te krijgen maar is lastig, probeer het nu met een mix shader en een fresnel als factor

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #1809 Gepost op: 21 september 2018, 17:59:15 pm »
probeer een sss shader alleen op de lippen te krijgen maar is lastig, probeer het nu met een mix shader en een fresnel als factor

wil eigenlijk het ene materiaal met een soort gradient in het ander over laten lopen, kan dit in blender?

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #1810 Gepost op: 21 september 2018, 18:01:09 pm »
ben al wat verder, iets met masken.
probeerde het met weight paint maar werkt niet(volgens mij)
« Laatst bewerkt op: 21 september 2018, 18:02:49 pm door rozz »

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #1811 Gepost op: 22 september 2018, 22:05:32 pm »
Hou ons op de hoogte, dan leren we ook weer wat.

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #1812 Gepost op: 23 september 2018, 11:05:17 am »
met de layer weight als factor kun je met een mix zhader 2 materialen mixen en als je dan facing gebruikt zijn alle normals die direct naar jouw wijzen het ene materiaal en hoe groter de hoek dat ze van je straight on blikveld afgaan, hoe meer ze het andere materiaal worden.
Leuk om mee te spelen.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1813 Gepost op: 23 september 2018, 12:19:54 pm »
probeer een sss shader alleen op de lippen te krijgen maar is lastig, probeer het nu met een mix shader en een fresnel als factor

wil eigenlijk het ene materiaal met een soort gradient in het ander over laten lopen, kan dit in blender?

Ik denk dat je wel iets kunt met de Saperate xyz node
https://www.youtube.com/watch?v=rmUfNw6luWI

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #1814 Gepost op: 23 september 2018, 12:23:18 pm »
dat is vooral voor kleuren maar met de layer weight als factor lukt het al aardig, de mond is een sss material en de rest difuse met gloss.