Topic: Op zoek naar 'copy from active' in huidige versie 2.76  (gelezen 3968 keer)


Offline Maria

  • Member
  • *
  • Berichten: 216
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 07 december 2015, 21:38:49 pm »
Bij huidige versie 2.76 -het is me een raadsel waarom ik het nu niet vind-  op zoek naar 'copy from active'  (bezig met rigid body tools).
Wie o wie kan mij helpen.. in tutorials vind ik enkel het menu dat ik ook in eerdere versies tegenkwam (en dan gewoon kon gebruiken, b.v. bij de kogel aan de ketting die heen en weer zwiept). Echter nu vind ik het niet terug in versie 2.76.


Offline Maria

  • Member
  • *
  • Berichten: 216
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 07 december 2015, 22:00:04 pm »
Dankjewel voor je reactie, Rob,

In de tutorial (oudere Blender versie) selecteer je inderdaad twee objecten, echter daarná vink je de knop 'copy from active' aan. Ben dus op zoek in déze 2.76 versie naar die knop en kan hem niet vinden.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 07 december 2015, 22:23:27 pm »
Bij 2.74 zit het bij het physics tab blad , links als je op de t drukt.
« Laatst bewerkt op: 08 december 2015, 09:43:11 am door koos2 »

Offline Zaph

  • Member
  • *
  • Berichten: 540
    • Bekijk profiel
    • Zaph webdevelopment
« Reactie #3 Gepost op: 07 december 2015, 22:41:27 pm »
Objecten selecteren zoals nodig -> spatie -> 'copy' typen en dan uit de dropdown de gewenste variant kiezen.

Offline Maria

  • Member
  • *
  • Berichten: 216
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 08 december 2015, 20:04:37 pm »
..Wat ik er nu van uit heb geprobeerd in versie 2.76 (in oudere versies, zoals 2.74 kon ik i.d.d. probleemloos in dat menu links 'copy from active' aanvinken) dus fijn deze tip Zaph, is inderdaad met de zoekfunctie (spacebar) selecteren, dan vind ik 'copy from properties to selected'. Kennelijk is de wijze van deze optie vinden dus aangepast, misschien wel op veler verzoek toegevoegd aan de spacebar opties?? Handig..als je het weet!!!  ;)

Offline Nick Van den Broeck

  • Member
  • *
  • Berichten: 216
    • Bekijk profiel
    • Blender Education
« Reactie #5 Gepost op: 08 december 2015, 21:33:29 pm »
Beste Maria,

Als ik in mijn default versie 2.76 in object mode kijk op de 'physics' tab van de toolshelf zie gewoon 'copy from active' staan.

Dus, in de 3d view, in de tool shelf links, ga naar de voorlaatste tab 'Physics'. En daar, ongeveer in het midden staat de knop die je zoekt. (maar je mag niet in edit mode zijn, dan is de knop weg)

Groetjes Nick

Offline Maria

  • Member
  • *
  • Berichten: 216
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 09 december 2015, 17:12:16 pm »
Hoi Nick,

Klopt! Ben er zelf inmiddels ook achter gekomen. Had al een printScreen met de 'stappen' gemaakt om er te komen. Is bijgevoegd. Via die weg kun je er trouwens ook iets oudere versies komen, zowel als in versie 2.76.