Topic: Ook weer eens begonnen  (gelezen 74702 keer)


Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #30 Gepost op: 08 november 2015, 12:08:54 pm »
Zoo..die muliple importence bij lamp en world settings aanzetten zijn echt een geweldige vinding....thnx ijp...en die ogen van die smurf...helemaal top zo...

Moet zeggen dat ik de smurf van die smurf iets meer naar smurf zou doen maar jij smurft het wel op je smurf... ;D

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #31 Gepost op: 08 november 2015, 13:32:28 pm »
Hier nog een tip:
Vanaf Blender 2.75 heeft Blender Portal dit is voor interieur licht en dat verminderd aanzienlijk ruis in je render.
Dus doe er je voordeel mee.

https://www.youtube.com/watch?v=uJl8mP-HtQs

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #32 Gepost op: 09 november 2015, 16:25:43 pm »
bedankt,

ik ga het allemaal weer eens bekijken!!

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #33 Gepost op: 13 november 2015, 00:44:09 am »


hij heeft nu ook tandjes, een tong....

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: 13 november 2015, 09:16:00 am »
Een hele goede oefening voor het maken van karaktertjes. Wel heb ik het idee dat het karakter van de smurf niet helemaal meer wordt bereikt. Bloeddoorlopen ogen is niet helemaal des Smurfen. Ook deze tandjes vind ik niet echt bij een smurf passen. Ik moet hierbij vertellen dat de smurfen in de smurfenfilm ook niet echt voldeden aan mijn idee hoe een smurf er precies uitziet. Dus je mag mij als zeur typeren.

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #35 Gepost op: 13 november 2015, 12:29:47 pm »
Ik heb zitten google-en.... en de film smurfen hebben wel gewone ogen.... de strip zwart stippen...
...  dus ja... maar tis zomaar een smurf...   

nu zie je hem van heel dicht bij...  van verderaf zie je die tanden niet...  dus een smurf heeft geen tanden?
wel een tong....



maar tanden ben ik nog nergens tegen gekomen geloof ik...



toch heeft die op de grond tanden? maar aan de houding te zien vraag ik me af of het een "echte" smurf is?  :D

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: 13 november 2015, 14:34:42 pm »
In de strip heeft de smurf alleen tanden als die in het verhaal nodig zijn. Als hij bijvoorbeeld een worteltje knaagd of een overdreven lach heeft. Ogen heeft hij ook, maar niet met adertjes erin dat is te realistisch en bij een smurf zou ik dit als vampier smurf gaan zien.

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: 15 november 2015, 10:12:32 am »
zeursmurf... ;D

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #38 Gepost op: 17 november 2015, 00:51:39 am »
zeursmurf... ;D

 :D  ja moeten het allemaal niet te serieus nemen.... het is een fantasie smurf....  tis ook gelijk weer een beetje studie....  en er zijn zoveel verschillende smurfen te vinden .....

had beter wat anders kunnen kiezen.... wat duidelijker is....   tis meer om (aan me dochter) te laten zien hoe je zelf poppetjes kan maken voor bijvoorbeeld in spelen of filmpjes....

ik zit ook te denken aan camera tracking... en die smurf ergens rond te laten rennen....   en dan houd ik hem klein... dan zie je ze tanden niet....  ;)

hij staat er nu zo bij... met een texture, bumpmap en shine map....


Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #39 Gepost op: 17 november 2015, 10:08:11 am »
Ziet er goed uit en dat camera tracking lijkt me heel geinig.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: 17 november 2015, 12:23:31 pm »
Laat ik duidelijk zijn, ik vind het goed gelukt. Maar we publiceren hier niet om alleen maar complimentjes te krijgen. Van goed gefundeerde kritiek leren we.
Als je iemand alleen maar complimenten geeft neem je hem niet serieus.

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: 17 november 2015, 18:14:38 pm »
zeker niet zo bedoeld koos.....maar ook de zeursmurf heeft zeker een deel in de smurfenmaatschappij....kritiek wordt vaak als zeuren gezien....maar moet juist als opbouwend gezien worden...dus....vooral doorgaan zeursmurf.... ;)

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #42 Gepost op: 17 november 2015, 21:27:32 pm »
nee ik vind ook dat hij gelijk heeft.... en dat het minder met de originele smurf te maken heeft....   tis ook maar weer een soort van studie...  en omdat ik eigenlijk nooit weet wat ik maken moet had ik zomaar een smurf gekozen..  denk dat ik hem een ander kleur geef, dan is het geen smurf meer....

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #43 Gepost op: 18 november 2015, 23:45:15 pm »
toch weer een vraagje ..

https://www.youtube.com/watch?v=k8CGr0aXfhc

ik heb de ondertanden aan dat kaak bone gekoppeld.... maar als ik het kaak bone beweeg, komen de tandjes door de huid heen naar buiten....
wat doe ik fout?

kan trouwens toch opnieuw beginnen.... had dit filmpje gemaakt, wilde alleen dat video programma afsluiten, klik ik ook blender dicht...

die zei nog dat niet alles gesaved was... maar toch klik ik op afsluiten....  stom he...    ;D

Offline Zaph

  • Member
  • *
  • Berichten: 540
    • Bekijk profiel
    • Zaph webdevelopment
« Reactie #44 Gepost op: 19 november 2015, 05:04:38 am »