Topic: Battle scene  (gelezen 7063 keer)


Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 10 september 2015, 22:27:43 pm »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1 Gepost op: 10 september 2015, 22:56:15 pm »
Ik had hem ook al gezien. Die wil ik wel eens uitproberen.  8)

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 10 september 2015, 23:26:25 pm »
Ja ik ook ik zag het vanavond voor t eerst en ben er verliefd op :)
Echt leuk, mooi voor een gezamelijk project ?

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #3 Gepost op: 10 september 2015, 23:30:13 pm »
Lijkt mij best leuk. Liefhebbers?

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 10 september 2015, 23:33:48 pm »
Projecten vind ik leuker om te doen als een challange, als er problemen zijn denken vele mee en dat maakt t prettig gelieerd aan 1 onderwerp..

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 11 september 2015, 10:40:48 am »
Ik denk niet dat ik zelf tijd heb om wat te maken, heb nog wat projectjes die ik echt wil afmaken anders waaier ik te veel uit. Ik wil wel meedenken op het forum als er problemen zijn.

Offline Maria

  • Member
  • *
  • Berichten: 216
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 19 september 2015, 14:53:47 pm »
Lijkt mij erg leuk.
Vraag mij af wat ik in mijn beginnersstadium kan bijdragen. Maar als dat lukt en het is iets passend bij mijn startniveau wil ik best meedoen en -denken? Graag.
« Laatst bewerkt op: 19 september 2015, 15:53:47 pm door Maria »

Offline Maria

  • Member
  • *
  • Berichten: 216
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 19 september 2015, 16:51:34 pm »
Kleine brainstorm....
Wat te denken van het volgende: Dit is immers de DUTCH Bl Comm.
Nederland, het land van water..
Hoe denken jullie over een battlefield op water, op geanimeerd water / zee?

En is het mogelijk, om een korte animatie (vooruit fantaserend ;) ), af te spelen in de banner bovenin? Is dat technisch ingebouwd binnen deze website?

Offline Maria

  • Member
  • *
  • Berichten: 216
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 19 september 2015, 17:04:44 pm »
Wat betreft de scene:
Wie zijn de partijen die 'battlen'?
Is dat de Dutch Blender Community? En zo ja, tegen wie?

Wat te denken van een beeldmerk (logo, dus met grafische vormen) voor de Dutch Blender Community (waarin uiteraard het Blender logo is verwerkt).

Even ervan uitgaand, dat er mensen zijn, die dit zien zitten. Het is slechts een ideetje tenslotte...

Overigens - hint naar de moderator(en)...past dit onderwerp niet beter in een andere 'rubriek' . 'Handleidingen' is immers een totaal andere topic?
« Laatst bewerkt op: 19 september 2015, 17:28:57 pm door Maria »

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 19 september 2015, 18:11:01 pm »
Als het een gezamelijk project wordt maken we wel een ander topic en dit is niet echt moeilijk om te maken ik denk prima geschikt voor de beginner een low poly model maken wat kleur toevoegen een paar bones en een particel system. 
Door dat het gezamelijk gebeurt kun je ook terrecht met de vragen er over als het dan al niet omschreven staat.:)
DBC ridders lol.
« Laatst bewerkt op: 19 september 2015, 18:14:41 pm door Ruud »

Offline Maria

  • Member
  • *
  • Berichten: 216
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 19 september 2015, 19:02:07 pm »
Hallo Ruud,

Het voelt bezwarend naar forum-overzicht, als een onderwerp buiten een voor forumgebruikers logische topic staat.

Is onderstaande app te gebruiken voor de website? Verwarrend, of onderstaand omcircelde app gebruikt mag worden. Is dit zowel voor niet-commerciëel als voor commerciëel gebruik? Mag en kan het gebruikt worden op de DBC website?


Zojuist geïnstalleerd. In beeld op de Blend4Web player kwam een stilstaand beeld van drie in Blender gemaakte lagen, dat 3D draaibaar is. De animatie die ook in het bestand 'aanwezig is', speelde niet af. Grote kans dat mijn onervarenheid met dit fenomeen en/of fouten in de 3D animatie hieraan ten grondslag liggen.

De player doet me denken aan de in Adobe Photoshop CC aanwezige 3D pdf player. Deze speelt geen animatie af.
Van Blend4Web begreep ik, dat animatie in de basis wel mogelijk is? Zo ja, is het dan interessant i.c.m. genoemd idee van Blender animatie in de website-hoofdbanner?
« Laatst bewerkt op: 19 september 2015, 21:42:23 pm door Maria »

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 20 september 2015, 06:29:05 am »
De griep speelt parten hier over de offtopic vraag ja het is off topic :)
Ik denk dat Mark of Nick je wel een antwoord kunnen geven ik ben niet thuis met web aplicaties.

Offline Ezra

  • Member
  • *
  • Berichten: 206
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 20 september 2015, 09:14:05 am »
Voor zover ik weet is dit forum niet commercieel, dus zal je de applicatie vast mogen gebruiken. Wat een geanimeerde banner betreft, er is een goede reden dat zo weinig websites dat hebben. Het kost aardig wat bandwith, en je forceert mensen die op een trage internet verbinding zitten erg veel te downloaden, waardoor ze een vreselijk trage site hebben. Verder is het heel lastig een geanimeerde banner mooi te houden voor verschillende schermgroottes, van mobiele telefoons tot 4k beeldschermen.

Offline Maria

  • Member
  • *
  • Berichten: 216
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 20 september 2015, 10:31:52 am »
Voor mobile versies bedoel ik idd niet, om animatie op de hoofdbanner te tonen.
Bedoeld was, een animatie voor desktop toepassing.

Helaas ben ik zelf niet thuis in codering. Echter weet ik van iemand die thuis in codering, dat het met streaming mogelijk is, animatie te tonen zonder de site te vertragen met openen. Hij maakt er websites ook responsive mee. Deze persoon werkt onder meer met bootstrap en suzy (als ik het goed schrijf). Dus voor wie hier binnen het forum in thuis is, misschien herkenbaar of anders een tip?



Offline Nick Van den Broeck

  • Member
  • *
  • Berichten: 216
    • Bekijk profiel
    • Blender Education
« Reactie #14 Gepost op: 21 september 2015, 14:04:53 pm »
Ik ben niet echt bekend met het forum op zich, maar ik weet wel het een en ander van websites af.

Als eerste antwoord op alle partijen: ja het is mogelijk om dat te doen (alles is mogelijk :) ). Zoals gezegd is bandwidth inderdaad een van de dingen waar je rekening mee moet houden, maar nog meer moet je jezelf afvragen of wat je van plan bent wel nuttig is. Wie gaat er een hele animatie van een slagveld in de banner bekijken? En willen we dat wel, want mensen komen uiteraard niet naar de website om de banner te bekijken, toch?
Niet dat ik nog nooit een blik op de banner geworpen heb, maar dan is het nog nuttiger om er een stilstaand beeld te zetten en ergens lager op de pagina een uitleg met een link naar het filmpje.

Verder worden er hier wel een beetje over twee dingen door elkaar gesproken: Eenerzijds zijn er mensen die een filmpje zoals in de tutorial willen maken, wat denk ik zeker een leuk project is en ja, ook op water geen probleem mag zijn. Anderzijds wordt er gesproken over Blend4web, wat een methode is om interactieve modellen te tonen. Dat is toch net iets anders en zeker niet iets dat je in je banner gaat zetten, zelfs als dat al eenvoudig mogelijk is.

Ik denk trouwens dat het momenteel beter is om al eens eerst de scene in Blender te maken en er een filmpje uit te krijgen. Hoe je dat filmpje dan achteraf juist wil tonen is weer een andere zaak.

Nog een vraagje: ik ben zelf niet zo bekend met Blend4web, maar hoe werkt het juist? Voor zover ik begrijp is het een Blender versie van de Graphics3D api zodat je een scene in Blender op een server real-time kan renderen en interactief maken. Dit houdt natuurlijk in dat de server Blender moet draaien, of gebruikt de applicatie daarvoor de server van Blend4web zelf? Ongetwijfeld, want ik weet niet of eender welke ander server inderdaad in staat is om die rendering te doen en ondertussen ook nog webserver te spelen. Gaat onze provider niet zo leuk vinden denk ik.