Topic: modelraket start  (gelezen 5051 keer)


Offline Ezra

  • Member
  • *
  • Berichten: 206
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 18 juli 2015, 11:03:34 am »
Dit is licht gebaseerd op de raket tutorial van CGcookie. Ik zag het resultaat daarvan, en vond dat ik zelf eigenlijk wel een betere versie kan maken. Om het wat leerzamer te maken heb ik de tutorial niet bekeken, maar zelf alles bedacht/geprobeerd.
https://www.youtube.com/watch?v=79KB6vcfy2U
« Laatst bewerkt op: 18 juli 2015, 11:57:55 am door Ezra »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1 Gepost op: 18 juli 2015, 11:11:10 am »
Gaaf gemaakt die kan zo naar pluto.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 18 juli 2015, 11:15:53 am »
Mooi gemaakt ,jammer dat smoke zoveel van de pc vergt ik vind het een boeiend iets.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 19 juli 2015, 10:06:50 am »
Zo zie je maar weer, met Blender kun je naar de sterren en er voorbij.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 20 juli 2015, 23:20:14 pm »
En waar is de totale scene?
Dit ziet er te goed uit om zomaar voorbij te laten gaan :)

Offline Ezra

  • Member
  • *
  • Berichten: 206
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 20 juli 2015, 23:33:38 pm »
En waar is de totale scene?
Dit ziet er te goed uit om zomaar voorbij te laten gaan :)
Het is maar een experiment geweest, dus meer dan dat is er niet. Ik heb geprobeerd of ik een opstijgende raket kan maken, en met wat ik hier van geleerd heb is het antwoord daarop ja. Weet trouwens iemand nog een makkelijke manier om zo'n vloeiend gekleurde lucht zoals je in blender internal hebt te maken in cycles?

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #6 Gepost op: 20 juli 2015, 23:50:27 pm »
in de node editor een sky textuur node plaatsen.
Rechts kun je bij Hoseki/Wikie met de muis op de sphere de lucht veranderen en daaronder kun je nog meer instellen.



Offline Ezra

  • Member
  • *
  • Berichten: 206
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 21 juli 2015, 00:03:59 am »
in de node editor een sky textuur node plaatsen.
Rechts kun je bij Hoseki/Wikie met de muis op de sphere de lucht veranderen en daaronder kun je nog meer instellen.


Nu nog lastiger: ik wil dat de onderkant een schaduw opvangt, en een hdr gebruiken voor de weerkaatsingen, die verder niet te zien is.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 21 juli 2015, 00:05:21 am »
Ik haat cycles zou ik zeggen, nee ik hikte er ook tegen aan,als je cycles door hebt is het super.
Laatst bezig geweest met 2 kleuren voor een week of twee lang 2 kleuren zwart en wit wat is er makkelijker maakt chroom, wat is er moeilijker als chroom maken? :)
Veel van geleert maar nog een lange weg te gaan.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #9 Gepost op: 21 juli 2015, 09:50:16 am »
Probeer het hier eens mee.


Voor de schaduw op de onderzijde zal je volgens mij een plane of landscape moeten gebruiken omdat lucht geen schaduw opvangt.

Offline Ezra

  • Member
  • *
  • Berichten: 206
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 21 juli 2015, 10:59:03 am »
Probeer het hier eens mee.


Voor de schaduw op de onderzijde zal je volgens mij een plane of landscape moeten gebruiken omdat lucht geen schaduw opvangt.
Daar wordt het al niet makkelijker op, het is onmogelijk die plane mooi te laten overvloeien in de achtergrond, dit zou dus betekenen dat je alleen de schaduw van de plane moet hebben, wat een aardige hoeveelheid nodes nodig heeft.

Mijn huidige setup ziet er zo uit:

Waarbij de plane zo van kleur verandert:

Ik ben op zoek naar iets dat minder moeite kost dan dit, niet meer.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #11 Gepost op: 21 juli 2015, 12:00:53 pm »
Een mooie achtergrond image zoeken en deze koppelen aan je diffuse node met een image textuur node.