Game Engine > Onderhanden werk en demo's

Robot City V2.0

(1/5) > >>

evdf:
Doel is een virtual reality omgeving te maken waarin eigenlijk alles mogelijk is. Voorlopig zal ik een monitor gebruiken maar een videobril staat wel op het verlanglijstje ;)

Als uitgangspunt heb ik Isaac Asimov's Robot City genomen. Dat is een stad op een onbewoonde planeet waar de robots zelfstandig "leven" zonder tussenkomst van de mens. Van deze serie heb ik de delen 3 t/m 6. 1 en 2 heb ik wel gelezen maar de boeken zelf heb ik helaas niet.

In een dergelijke stad is eigenlijk alles mogelijk zoals kunst in de stad als natuur buiten de stad. Alle mogelijke robots kunnen er rondzwerven en zelf als "mens/ avatar" zou ik er ook rond kunnen lopen. Mijn ideeën om iets te besturen vanuit VR zou in "RobotCity V2.0" niet vreemd zijn. Aan de andere kant, als ik iets kunstzinnigs zou willen maken zou dat ook kunnen. Ook robots die zelfstandig ronddolen zou ook kunnen al weet ik nu even niet hoe, maar dat verzin ik tegen die tijd wel. Dus een dergelijke stad bouwen lijkt me een goede basis voor mijn ideeën, in ieder geval kan ik voorlopig ermee bezig want zoiets zal vast nooit klaar zijn.


Vorig jaar heb ik op vakantie al met Blender wat experimentjes gedaan en die ga ik nu weer gebruiken voor dit project
Als eerste heb ik al een deel van een woning. De muren staan al, nu alleen nog de texture maken.
Ook een avatar heb ik al en kan er ook al mee "lopen". Wel moet ik nog animaties van het lopen en staan in elkaar zetten en met de muis wil ik de loop en kijk richting kunnen bepalen. Het script hiervoor heb ik al wel.

Dus dit is de start van RobotCity V2.0



IJp:
Mooi project dat ziet er veel belovend uit.
Ik zie dat de woning nog geen ramen heeft maar als je die nog moet maken heb je hier een mooie addon.
Zie tutorial.
https://www.youtube.com/watch?v=Tu0mbEwZQRI

Hier kun je hem downloaden.
https://github.com/Antonioya/blender/tree/master/add_window_3

evdf:
Dank je voor de tip.
Het werkt inderdaad snel en mooi. Dit scheelt heel wat tekenwerk.
Inmiddels heb ik het glas ook transparant gekregen dus van de week "even" de ramen in het huis zetten.

可憐狐:
Normaal als ik snel iets op moet zetten gebruik ik sweet home 3d

http://www.sweethome3d.com/features.jsp

vaste sets heb ik al om gezet zodat ik blender vaak niet eens wakker hoef te maken

evdf:
Dat programma maakt het wel eens stuk makkelijker zie ik.  :)
Ik heb het even op m'n computer gezet en even een paar muren gemaakt. Het exporteren naar Blender werkt wel maar de afmetingen komen niet overeen.
Hoe kan ik instellen dat 1 meter in Sweet Home ook 1 meter is in Blender?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie