Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - JamieVanCadsand

Pagina's: 1 ... 7 8 [9] 10 11 12
121
Modelleren / Re: Boolean intersect raadsel
« Gepost op: 15 maart 2018, 11:07:29 am »
Subdive helpt al,boolean in niet een geweldige oplossing om effe snel te zijn.
Met onjuiste hoeveelheden polygons gaat je topology er aan als je niet oppast.
W dan bridge edge is makkelijker mits je evenredig veel polygons hebt.

Zoals Ruud zegt, ik vind de boolean modifier (of tool) dus ook geen geweldige oplossing...

Ik ken deze modifier en krijg dus ook vaak geen mooie topology erdoor....., daar heeft Ruud
dus wel gelijk in, Leon...

Ik zou de boolean modifier dus niet gebruiken, het verwaarloost je topology...
Als je bijvoorbeeld een gat in een model wilt maken, kun je dat beter op een andere
manier doen, bijvoorbeld met de "Knife Tool", of op een andere manier!...

Succes met Modelling...

Jamie.

122
Ik heb er nog niet mee gewerkt. Ik wacht op de officiële versie. heb nog genoeg andere dingen die ik moet leren. Wel fijn dat jij er al mee bezig bent. Als ik dan problemen hebt weet jij wellicht de oplossing.

Ik raad je blender's eevee engine mogelijk wel aan!... maar goed, ik snap dat jij liever wacht,
totdat de nieuwe blender ( dus 2.8 ) officieel uit is... dus veel plezier met je andere leer projecten....

Ik moet de komende tijd ook nog veel leren, althans... dat wil ik.... met voornamen natuurkunde!...
en wetenschap...

Ik denk dat ik blender voorlopig laat rusten!... mits ik misschien toch zin heb om er nog even aan
te oefenen (dan bedoel ik ook met eevee, natuurlijk)... misschien vanavond nog even!...

Ik zal je zeggen... het renderen in eevee kost tot nu toe een enorm stuk minder tijd, zoals ik al zei!.

Jamie.



123
Over Blender / [Blender 2.8] Wat vinden jullie van blender's eevee engine?...
« Gepost op: 07 maart 2018, 13:49:19 pm »
Hey blender testers....

Ik weet niet hoe hij zal zijn als blender 2.8 officieel uit is, maar ik vind voor zover de ontwikelling
tot nu toe, "eevee" best een top engine om in te kunnen animeren... vergeleken met "cycles" is
hij tot nu toe toch wel veel sneller met renderen en dat kost veel, maar dan ook veel minder tijd,
voordat je animatie af is... of het nouw 250 frames is of misschien 1000... het is nog steeds veel
werk en tijd, maar ik vind "eevee" op mijn computer toch veel sneller renderen, vergelijken met
de andere blender's render engines zoals internal en cycles...

Als blender 2.8 officieel uit is, ben ik van plan om "eevee" gelijk voor het echy uit te willen proberen,
om te kijken of ie nog steeds net zo snel rendert als in de blender 2.8 testbuild...

Wat vinden jullie van "blender's real time render engine, eevee" ?.... ik vind hem niet alleen mooi,
omdat hij snel rendert, maar ook omdat er ingebouwde viewport effecten zoals Motion Blure, Volume,
DOF en Bloom mogelijk zijn, die je kunt instellen om je animatie net op een video opnamen te laten
lijken, zonder gedoe met post processing en compositie nodes...

I Love Photo-Realism!.....

Hebben jullie er al mee gewerkt ?, ik wel en vind hem tot nu toe best goed...

Jamie.


124
Onderhanden werk / Re: phjew..
« Gepost op: 06 maart 2018, 10:33:44 am »
cycles, ben nog niet zo bedreven in evee maar ben er zeker mee bezig.

OK... mij lijkt eevee ook top, je hebt best kans dat ik daar straks
mijn animatie projecten in zal doen voor de weekenden...

Ik oefen ook aventoe in eevee!...


125
Onderhanden werk / Re: phjew..
« Gepost op: 05 maart 2018, 11:34:21 am »
Ben een telefoonhoesje naar het idee van mijn dochter aan het ontwerpen.
Eentje die, als hij valt, en zelfverdedigings mechanisme inschakelt en dan ook nog kan drijven..(toilet ge(val)letje).
De naam heeft ze zelf bedacht, de Phjew, als in dat scheelde weinig.
Staat niet voor niks in dit topic natuurlijk, onderhanden werk maar wilde toch ff iets laten zien.
PC staat nu het volgende, verder gevorderde filmpje te renderen.
Moet toch maar eens meer met Evee gaan werken, scheelt een hoop tijd.


https://youtu.be/HA0ZhVncX8g

Je ontwerp ziet er goed uit... in welke engine heb je deze gerenderd ?... in cycles of in eevee ?...


126
Materialen en Texturing / Re: Meer dan twee nodes aan Mix-node?
« Gepost op: 05 maart 2018, 11:27:47 am »
Iedereen dank voor de workarounds (groeperen is inderdaad een stuk overzichtelijker)!
Maar is het mogelijk om een soort 'multi mix'-node als feature request in te dienen bij Blender zodat hier een wat 'modernere' oplossing voor kan komen? Iemand een idee?

Je kunt het natuurlijk vragen... maar ik zal gewoon meerdere mix-nodes gebruiken en die
eventurweil in een group zetten...

Maar succes met je aanvraag!,
Jamie

127
Onderhanden werk / Re: Stitch!
« Gepost op: 05 maart 2018, 11:23:47 am »
Ziet er goed uit!... ik denk dat ik de komende weekenden ook maar weer met blender
aan de slag moet gaan, oefenen om nog beter te worden!...


128
Hulp / Re: Animation nodes koppelen aan de standaard nodes
« Gepost op: 05 maart 2018, 11:19:23 am »
Helaas, ik had wel een add-on gedownload voor animation nodes, maar er niet echt
mee gewerkt...

Ik kan je helaas niet helpen!,
Jamie.

129
Over Blender / Re: [Blender] De Blender 2.8 Code Quest is hier!....
« Gepost op: 15 februari 2018, 09:49:43 am »
Volgens mij zeggen ze ergens halverwege dit jaar, maar ze roepen op om mee te werken om dit voor elkaar te krijgen. Dus het is voor zover ik het begrijp nog heel onzeker.

Tja... ok dan.

Maar ik denk dat als blender 2.8 eenmaal uit is, dat ik dan gelijk een test scene wil gaan creëren
om eevee voor het echt uit te proberen... ik zit me er al op te verheugen! 8).


130
Over Blender / Re: [Blender] De Blender 2.8 Code Quest is hier!....
« Gepost op: 14 februari 2018, 10:19:32 am »
Volgens mij moeten ze er nog hard aan trekken om het geheel voor elkaar te krijgen. Maar er is een stip aan de horizon gezet, een streefdatum. Voorlopig heb ik al het n ;)euwe van 2.79 nog niet allemaal doorgenomen.  ;)

OK dan... maar hoe kan ik zien, wat de streefdatum is ?..... ik dacht iets van 2 of 3 maanden, maar
ik kan het ook verkeerd begrepen hebben...


131
Over Blender / [Blender] De Blender 2.8 Code Quest is hier!....
« Gepost op: 13 februari 2018, 11:03:35 am »
Hey Medeblenders...

Na mijn idee willen ze de laatste stap uitvoeren om blender 2.8 officieel uit te brengen...
Ik weet niet precies wat ze er mee bedoelen, maar hier vind je meer informatie over de
blender 2.8 code quest...

Ik zelf zit me al te verheugen op het overstappen van 2.79 (die heb ik momenteel namelijk) naar 2.8...
Ik hoop alleen wel dat blenders nieuwe real time render engine: eevee, als 2.8 straks officieel uit is,
nog net zo snel renderd, als in de testbuild... vergeleken met cycles...

Jamie.

132
Eindresultaten / Re: De eerste kleurige Blenderrender
« Gepost op: 01 februari 2018, 10:04:24 am »
OK dan...

Ik werk zelf liever in cycles of in eevee (de testbuild om 2.80 uit te poroberen)...
Ik hou meer van foto-realisme dan van cartoon en dergelijken. Eevee bevalt mij
tot nu toe daarom goed, ik hoop dat blender 2.80 snel uit komt...

Ik gebruikte blender render (blender's internal render engine) alleen voor het baken
van textures, omdat dat bij mij in cycles echter aan de langzame kant gaat...

Maar ik wil niet gelijk zeggen, dat ik nooit cartoons zal creëren in blender, maar
ik denk meer foto-realisme...







133
Blender Interface / Re: [Blender 2.8] Ik mis de metallic shader...
« Gepost op: 01 februari 2018, 09:54:37 am »
principle based shader gebruiken en slider van metalic helemaal open gooien.

Ja... dat helpt, ik gebruik inmiddels gewoon de PBR Principles shader voor metallic
enzo... Je hebt gelijk...


134
Leuterhoek / Re: Fractal tekenen met Mandelbulber
« Gepost op: 01 februari 2018, 09:46:56 am »
Ik ook niet...

Ik ben meer van de natuurkunde, animeren (als eevee mij zal bevallen), renderen, CAD, etc...
Niet zo van de mandelbulders enzo...


135
Blender Interface / [Blender 2.8] Ik mis de metallic shader...
« Gepost op: 07 januari 2018, 16:24:21 pm »
Hoi blender testers van 2.8...

Ik gebruik momenteel de blender 2.8 testbuild om voornamelijk blender's nieuwe
render engine eevee uit te proberen, maar ik mis volgens mij de metallic shader
node...

Hoe zou dat kunnen ?... of ligt het aan de testbuild versie die ik heb gedownload ?...

Heeft iemand enig idee wat dat zou kunnen zijn ?... Alvast bedankt,
Jamie.

Pagina's: 1 ... 7 8 [9] 10 11 12