Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Splitting_Atoms

Pagina's: [1]
1
Animatie en Rigging / Re: Hoe kan ik een animated mesh bakken?
« Gepost op: 03 januari 2018, 15:08:51 pm »
ah ja daar was ik dus ook al bang voor..

En ja zeker, mocht ik een oplossing vinden..laat ik het zeker even weten hier..

2
Animatie en Rigging / Re: Hoe kan ik een animated mesh bakken?
« Gepost op: 31 december 2017, 11:05:08 am »
https://www.youtube.com/watch?v=kqBBo8UXJWk

Ken je deze tutorial?

En ja zeker, die heb gebruikt om de oceaan naar blender te krijgen. Dat werkt dus perfect.

Het gaat mij dus echt om het 'baking' van de meshbeweging, zodat Blender niet telkens dat hoeft te berekenen. Als die oceaan eenmaal zijn plaats en materiaal heeft..kan hij gewoon gebakken worden. Maar weet dus niet hoe...

3
Animatie en Rigging / Re: Hoe kan ik een animated mesh bakken?
« Gepost op: 31 december 2017, 11:03:30 am »
Bedankt voor je reactie ijp,

maar ik denk niet dat je mijn vraag begrijpt.. Met alembic importing, kan je echt de mesh zelf vanuit Realflow exporteren naar Blender, zodat je deze mesh in Blender nog verder kunt afwerken.
Dat is ook prima gelukt, de geanimeerde mesh is geimporteerd zoals het moet.

Mijn vraag is, hoe ik de animatie van de mesh kan bakken (het zijn gewoon wat golven die bewegen) in Blender, zodat Blender niet telkens dat hoeft te berekenen als ik scroll of wat dan ook. Want zodra die mesh in Blender komt..dan loopt heel het programma mega langzaam omdat hij teveel moet berekenen... En natuurlijk ook inverband met renderen.

Ik weet dat je licht, textures en al die dingen kan bakken.. maar kan je ook een animatie bakken in Blender?  en zo ja.hoe?

thanks en alvast de beste wensen!

4
Animatie en Rigging / Hoe kan ik een animated mesh bakken?
« Gepost op: 30 december 2017, 16:57:02 pm »
Hi guys,

Ik heb in realflow een oceaan animatie gemaakt van een paar seconden. Ik heb de mesh hiervan exporteerd (alembic) en in Blender geimporteerd. Ik heb dus een geanimeerde mesh in Blender.
Nu deze animated mesh in mijn scene zit.. loopt mijn pc zowat te roken en alles lagt heel erg in het programma. Die mesh drukt heel zwaar op mijn pc en ik wil dit oplossen.

Nu wil ik graag deze oceaan animatie bakken, zodat hij niet telkens alles opnieuw hoeft te berekenen.

Mijn vraag is, hoe doe ik dat? En in hoeverre kan ik in een later stadium (na het modelleren), nog materialen en zo toekennen aan deze mesh?

ben vrij nieuw hierin, dus elk antwoord zal me al helpen :)

Pagina's: [1]