Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - JamieVanCadsand

Pagina's: [1] 2 3 ... 7
1
Leden stellen zich voor / Re: Ik ben Arely.
« Gepost op: 21 mei 2018, 12:52:13 pm »
Welkom in de blender club,

Als je vragen hebt over renderen in cycles render (of
eevee, als blender 2.8 officieel uit is), zal ik je misschien
wel kunnen helpen.

Maar mijn modelling is bij mij een wat minder sterke
kant... maar dat komt misschien ook wel omdat ik
blender wel al ongeveer drie jaar gebruikt, maar ook
niet elke dag hebt geoefend.

Maar van cycles heb ik wel wat meer verstand van...
Dus je bent van hart weklom op dit forum.

Succes, Jamie.


2
Leden stellen zich voor / Re: Ik stel mij voor; Minke van Voorthuizen
« Gepost op: 19 mei 2018, 18:21:58 pm »
Welkom bij de blender club...,

Ik gebruik blender in principe al vanaf mij 22e jaar...
Ik ben nu 25 en word 26 oktober 26.

Oorspronkelijk wilde ik blender leren voor de BGE, of
blender game engine, maar in blender 2.8 hebben ze
die verwijderd, maar goed, mijn interesse ligt toch meer
op natuurkunde en anatomische biologie...

Maar goed, blenders internal engine zal vanaf 2.8 worden
vervangen door eevee. Maar aangezien ik meer
geïnteresseerd ben in natuurkunde, ga ik mezelf denk ik
verlopig niet richten op blender.

Ik heb voor mijn natuurkunde hobby nog een hoop
werk aan de boeg, aangezien ik al 4 tot 5 jaar vast loop
in deze hobby....

Maar als jij vragen heb over blender, kan ik je misschien
wel helpen,

Jamie.

3
Misschien moet je met de juiste layers werken, maar dat durf ik niet zeker te zeggen.
Ik heb totaal geen verstand van blender's shadow scatcher, dus kan je ook niet helpen.

Ik heb het de komende tijd ook druk met andere zaken met wat betreft bio-cellulaire
natuurkunde, dus wil me voor de komende tijd vooral op andere software richten,
namelijk VCell, dus heb even geen tijd om het uit te zoeken, misschien even googlen,
of op youtube zoeken indien nodig.

Sorry voor het ongemak!, Jamie.


4
Andere software / Re: [Sciense Analysing Software] VCell
« Gepost op: 18 mei 2018, 10:24:44 am »
Er zijn zoveel mooie dingen op de wereld. Je moet minstens 500 jaar worden om met alles te kunnen spelen. Erg leuk maar ik denk niet dat ik hier aan toe kom.

Ik gelukkig wel, behalve op dinsdag en zaterdag avond... althans, in de meeste gevallen.
Op dinsdag avond heb ik zewmmen en op zaterdag avond meestal soos, behalve in de
zomer.

Zoals ik al zei, ben ik zeer geinetreseerd in natuurkunde met namen biologie / anatomy en
relativatie, maar aangezien ik al ruim vier tot vijf jaar vast loop in deze hobby, heb ik deze
software gisteren op mijn laptop en computer gedownload, op de hoop dat ik een eind verder
kom... en eindelijk verder kan in het hele hobby proces.

Over de jaren dat deze hobby al op gang is bij mij, begin ik steeds logischer na te denken
over o.a. de manier waarop ik deze hobby wil uitvoeren.... gisteren heb ik op mijn laptop
speciaal een account gewijzigt, alleen voor VCell analysis projecten. Maar wel even een
virus scanner erop gedownload (ik gebruik meestal Avast als virus scanner, maar wel de
gratis versie), voordat ik VCell heb geinstalleerd.

Om VCell te kunnen installeren moet je wel 'als administrator' zijn ingelogd, anders krijg je
een foutmelding. Vandaar dat ik eigenlijk mijn laptop account heb gewijzigt of hoe moet ik
het zeggen.

Als ik vanavond nog tijd over houd, na dat ik vanmiddag mijn kamer moet schoonmaken,
wil ik gaan uitvogellen (met zowel vanavond als van het weekend en door de weeks) hoe
het programma werkt...

Dus blender laat ik een hele poos rusten en ben van plan om deze software te willen gebruiken
om de samenhang van zintuigen, zenuwen en chemische processen en alles te analyseren en
de reacties ervan, mij lijkt het zeer intresant om met dat soort dingen bezig te zijn... want dat
is in principe mijn meest grootste hobby, blender staat eigenlijk op de tweede a derde plaats
voor mijn projecten...


5
Andere software / [Sciensific Analysing Software] VCell
« Gepost op: 18 mei 2018, 09:20:55 am »
Hey leden,

Ik ben zeer geinsereseert in natuurkunde, met namen biosysica en relativatie.
Heb de komende tijd druk met het uitvogelen, hoe VCell werkt. VCell is een
cellulaire data analysis software om bijvoorbeeld te kunnen uitployen wat de
reacties zijn van cellen. VCell is free en open source. Deze bron wil ik even delen.

Voor andere geinsereseerde, hier is de link.

Succes, Jamie.


6
Over Blender / Re: Blender rocket.
« Gepost op: 17 mei 2018, 10:56:59 am »
Om supporter te zijn van de blender 2.8 code quest heb ik deze USB stick aangeschaft.

https://store.blender.org/product/blender-2-8-code-quest-rocket/


The 16GB USB stick will contain several EEVEE demo files and Blender Open Movie content.




Heb hem net binnen, gelijk ff kijken wat er allemaal op staat.

Goed bezig rozz... weer een raket op weg naar blender 2.8!...


7
Leuterhoek / Re: postimage
« Gepost op: 14 mei 2018, 10:11:53 am »
Bij mij ook, deze heb ik zelfs gepost op een oudere computer met Windows XP...,
bij mij op mijn werk, de glazenpui...




Image:





En zo ook:
Post Image Link




Deze images zijn geupload via "MUpload"....
Hier de link: https://www.mupload.nl/



8
Blender Interface / Re: senior noobs eerste stapjes
« Gepost op: 14 mei 2018, 08:55:13 am »
Tja... ik wil later ook met 3d-printers werken, maar ik ben
gelukkig nog maar 25. Maar goed, ik kan je niet helpen,
ik heb alleen nog maar de eerste stap van 3d-printen
gedaan... kijken naar hoe ze werken.

Ik ben daar ook geïnteresseerd in..., succes ermee,
Jamie.


9
Mededelingen / Re: Maak je eigen brush voor sculpten.
« Gepost op: 13 mei 2018, 12:43:38 pm »
https://www.blendernation.com/2018/05/11/quick-tip-diy-sculpting-brushes/


Ziet er cool uit zeg!..., ik denk dat ik dit ook maar eens moet proberen met blender's
Landscape Addon... ik wil mezelf door de weeks meer gaan richten op natuurkunde,
maar voor het creëren van sculpting brushes zal ik dan hoop ik s'weekends mooi de
tijd voor kunnen nemen.

Ik had hier sinds rond kerst al enig sinds een topic gestart met mijn eerste,
zelf gecreeërde sculpt brushes, getekend in GIMP, maar jouw post
ziet er nog veel beter en realistischer uit!...


10
Leden stellen zich voor / Re: Even voorstellen: Guus Jansen a.c.e.
« Gepost op: 09 mei 2018, 09:41:41 am »
Hoi Guus...,

Blender word wel gebruikt voor professionele animaties, het probleem is alleen het renderen in
bijvoorbeeld blender's zogeheten cycles render.... daarvoor zal je jezelf echt moeten inlichten bij
renderfarms.

Er komt binnenkort een nieuwe versie van blender uit, namelijk blender 2.8..., die krijgt een
verbeterde versie van de internal render engine, namelijk eevee. Eevee word binnenkort de
defenitive vervanger van blender's internal render engine... ik dacht dat eevee een stuk sneller
renderd, vergeleken met blender's cycles render... dus misschien dat ik er ook ooit mee wil
werken, aangezien ik em al hebt getest...

Ik heb dan ook al een redelijke ervaring met materials, hoewel het modelleren nog een wat
zwakkere punt is bij mij... dat zal ik nog verder moeten trainen. Maar op het moment ben ik met
heele andere dingen bezig...

Veel succes met blenderen... als je vragen hebt, zal ik je misschien wel kunnen helpen,
Jamie.


11
Over Blender / Re: python hoe ?
« Gepost op: 03 mei 2018, 10:07:05 am »
hallo
ik heb een probleem :
ik zie 30%
ik kan het menu syteem van blender
daarom niet gebruiken
tnt werk ik in pov ray
dat is ook n raytracer maar dan met script's
in pov ray kan geen natuurkunde sim of
finite state machine
dat heb ik echter nodig
vraag :
kun je de libray van blender ook
aansturen vanuit python 2.7 ?

bmp is gemaakt met pov ray 3.6



Sorry... ik werk niet in POV Ray..., dus ik kan je dus niet helpen...
Ik heb wel een klein beetje verstand van python, maar niet veel van python in blender...

Wil je python leren, kun je misschien naar deze link gaan: https://www.sololearn.com/
Met SoloLearn kun je verschillende programeertalen leren, hoewel... alleen de basis dacht ik!...

Succes, Jamie.



12
Over Blender / [Blender 2.8] 2.8 GUI Widget en Toolbar
« Gepost op: 02 mei 2018, 11:09:38 am »
Hey leden...

Ik had begrepen dat ze vanaf blender 2.8 een nieuwe GUI Widget willen ontwikellen....
Hier is de link: https://code.blender.org/2018/04/tools-toolbar-and-tool-widgets/

Ik weet niet precies waarom ze dit willen, maar je kunt de link openen om er meer over
te lezen...




Edit:

Ik denk dat ze dit willen, omdat het de gebruiker gemakkelijker zal moeten maken om
bijvoorbeeld tools te gebruiken en omdat het minder ruimte in neemt op wat betreft je
werk veld... ik dacht ook om minder hot-keys te hoeven gebruiken voor bepaalde tools
zoals bijvoorbeeld de rip tool (Ctrl + V dacht ik)...

Jamie.


13
Door ze te parenten (ik dacht 'Ctrl + P > Keep Transform'), misschien bedoel je dat...
Ik ben momenteel met hele andere dingen bezig dan blender,... met o.a. natuurkunde...

Als je wat anders bedoelt dan "Ctrl + P > Keep Transform" kan ik je echter niet helpen!...,
Succes, Jamie.

14
Materialen en Texturing / Re: Fake SSS
« Gepost op: 27 april 2018, 17:26:20 pm »
Iemand toevallig nog wat goede fake SSS instellingen? Het echte spul rendert altijd zo traag...  ::)

Bij mij werkt eevee ook niet altijd jofel. ..
Ik had een keer een demo file of zo
geprobeerd in eevee, volgens mij moesten
bij mij de texturen gewoon laden!...

Dus weet niet of het in eevee perse uitmaakt
of je real SSS doet of fake...


15
Leden stellen zich voor / Re: Even voorstellen: ik ben Henkus
« Gepost op: 24 april 2018, 11:27:15 am »
Veel Succes met blenderen...., maar ik heb het druk met mijn eigen projecten. Dus kan geen
blendermaatje worden!..., maar ik help soms wel mensen op dit forum, wanneer ze vragen hebben.

Ik ben Jamie van Cadsand. Ben officieel begonnen met blender vanaf mijn 22e ergens vlak
voor de zomer voordat ik ging verhuizen naar een andere woning van stichting arduin, van
het breugelplantsoen naar de branderijstraat.... ik heb echter een verstandelijke beperking
en woon nog steeds in een groep.... ik ben rond 26 oktober 2015, precies op mijn verjaardag
officieel gaan wonen op de branderijstraat, in een groep.... ik heb me voor het eerst geregistreerd
voor de dbc-3d forum rond dacht ik 4 april 2016 als superjamie en had mijn account later
opgegeven..., maar later heb ik me weer opnieuw geregistreerd als JamieVanCadsand. Dat was
ongeveer een half jaar geleden inmiddels, voor mijn 25e verjaardag in 2017....


Maar goed, dat doet er niet veel toe...

Ik ben nu 25 en moet echter nog steeds bijleren over blender.... ik zal je vertellen, dat ze
bezig zijn met een nieuwe blender, namelijk blender 2.8...

In welke blender's render engine werk jij graag?, ben wel benieuwd!...

Ik zal je zeggen dat blender's internal engine in 2.8 echter word vervangen door Eevee...
Eevee is nog in ontwikelling... ik zelf gebruik de 2.8 testbuild van blender, maar alleen om
Eevee te testen.... niet voor productie.

Voor productie gebruik ik nog steeds blender 2.79... maar zit mezelf wel al te verheugen
op de final release van 2.8.....

Ik dacht dat rozz had gezegt, dat blender 2.8 op zijn vroegst ergens in augustus uit komt...
maar 2.8 is nu nog in ontwikelling....

Als jij vragen hebt, over bepaalde tools, modifiers en/of materials, kan ik jouw misschien
toch soms wel helpen..... Ik werk voor productie voornamelijk in cycles. Later zal ik misschien
in Eevee willen werken voor animaties....,

Jamie.



Pagina's: [1] 2 3 ... 7