Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - JamieVanCadsand

Pagina's: [1] 2 3
1
Over Blender / Re: [Blender] De Blender 2.8 Code Quest is hier!....
« Gepost op: 15 februari 2018, 09:49:43 am »
Volgens mij zeggen ze ergens halverwege dit jaar, maar ze roepen op om mee te werken om dit voor elkaar te krijgen. Dus het is voor zover ik het begrijp nog heel onzeker.

Tja... ok dan.

Maar ik denk dat als blender 2.8 eenmaal uit is, dat ik dan gelijk een test scene wil gaan creëren
om eevee voor het echt uit te proberen... ik zit me er al op te verheugen! 8).


2
Over Blender / Re: [Blender] De Blender 2.8 Code Quest is hier!....
« Gepost op: 14 februari 2018, 10:19:32 am »
Volgens mij moeten ze er nog hard aan trekken om het geheel voor elkaar te krijgen. Maar er is een stip aan de horizon gezet, een streefdatum. Voorlopig heb ik al het n ;)euwe van 2.79 nog niet allemaal doorgenomen.  ;)

OK dan... maar hoe kan ik zien, wat de streefdatum is ?..... ik dacht iets van 2 of 3 maanden, maar
ik kan het ook verkeerd begrepen hebben...


3
Over Blender / [Blender] De Blender 2.8 Code Quest is hier!....
« Gepost op: 13 februari 2018, 11:03:35 am »
Hey Medeblenders...

Na mijn idee willen ze de laatste stap uitvoeren om blender 2.8 officieel uit te brengen...
Ik weet niet precies wat ze er mee bedoelen, maar hier vind je meer informatie over de
blender 2.8 code quest...

Ik zelf zit me al te verheugen op het overstappen van 2.79 (die heb ik momenteel namelijk) naar 2.8...
Ik hoop alleen wel dat blenders nieuwe real time render engine: eevee, als 2.8 straks officieel uit is,
nog net zo snel renderd, als in de testbuild... vergeleken met cycles...

Jamie.

4
Eindresultaten / Re: De eerste kleurige Blenderrender
« Gepost op: 01 februari 2018, 10:04:24 am »
OK dan...

Ik werk zelf liever in cycles of in eevee (de testbuild om 2.80 uit te poroberen)...
Ik hou meer van foto-realisme dan van cartoon en dergelijken. Eevee bevalt mij
tot nu toe daarom goed, ik hoop dat blender 2.80 snel uit komt...

Ik gebruikte blender render (blender's internal render engine) alleen voor het baken
van textures, omdat dat bij mij in cycles echter aan de langzame kant gaat...

Maar ik wil niet gelijk zeggen, dat ik nooit cartoons zal creëren in blender, maar
ik denk meer foto-realisme...







5
Blender Interface / Re: [Blender 2.8] Ik mis de metallic shader...
« Gepost op: 01 februari 2018, 09:54:37 am »
principle based shader gebruiken en slider van metalic helemaal open gooien.

Ja... dat helpt, ik gebruik inmiddels gewoon de PBR Principles shader voor metallic
enzo... Je hebt gelijk...


6
Leuterhoek / Re: Fractal tekenen met Mandelbulber
« Gepost op: 01 februari 2018, 09:46:56 am »
Ik ook niet...

Ik ben meer van de natuurkunde, animeren (als eevee mij zal bevallen), renderen, CAD, etc...
Niet zo van de mandelbulders enzo...


7
Blender Interface / [Blender 2.8] Ik mis de metallic shader...
« Gepost op: 07 januari 2018, 16:24:21 pm »
Hoi blender testers van 2.8...

Ik gebruik momenteel de blender 2.8 testbuild om voornamelijk blender's nieuwe
render engine eevee uit te proberen, maar ik mis volgens mij de metallic shader
node...

Hoe zou dat kunnen ?... of ligt het aan de testbuild versie die ik heb gedownload ?...

Heeft iemand enig idee wat dat zou kunnen zijn ?... Alvast bedankt,
Jamie.

8
Over Blender / Re: is dit iets?
« Gepost op: 07 januari 2018, 12:16:12 pm »
Blender 2.80 heeft een render engine... eevee.
Het is mij opgevallen dat deze vrij snel rendert,
dus dan kun je als het goed is vrij lange animaties
maken zoals een architectural visualation of
dergelijken.

Ik zal wachten totdat deze official release uit is
en die dan gebruiken voor animeren...

Maar dan wel in eevee, niet in cycles.. En je moet
minimaal wel OpenGL 3.3 hebben...

Jamie.

9
Hey medeblenders...

Ik ben nu eevee aan het proberen in de blender 2.8 testbuild, maar zoals je op
de onderstaande afbeelding ziet, word mijn plane zwart bij target normal map.

Eevee Simple Test zonder Normal Map (Target Space):


Eevee Simple Test met Nornal Map:



Kan iemand zeggen wat het probleem is, of dat het aan de testbuild ligt,
omdat eevee natuurlijk nog in ontwikkeling is ?...

Alvast bedankt, Jamie.


10
Leuterhoek / Re: Een gelukkig 2018 allemaal!
« Gepost op: 01 januari 2018, 20:25:41 pm »
Voor iedereen de beste wensen in 2018.

Jij ook...

Maar goed... wil je meer weten over blender's eevee engine,
is hier de link naar de youtube filmpje...

Daar kom je dus ook tegen over het renderen in eevee engine...
Ik ben dus van plan om daar de komende tijd voor te oefenen....

Wat is jouw voornamen voor dit jaar ?, daar ben ik wel benieuwd
naar...


11
Blender Interface / [Blender 2.8] Blender sluit af bij wireframe mode...
« Gepost op: 01 januari 2018, 13:24:34 pm »
Hey blenders...

Ik ben nu blender 2.8 aan het uit proberen, maar als ik wireframe mode
doe in internal render en in edit mode wil gaan werken, ja... dan sluit
blender op eens af...

Weet iemand wat dat is ?...

Jamie.

12
Leuterhoek / Een gelukkig 2018 allemaal!
« Gepost op: 31 december 2017, 19:15:18 pm »
Hey medeblenders...

Een gelukkig 2018 en veel blender plezier toegewenst.

Mijn wens voor 2018 is dat blender word verbeterd in
zijn features zoals bijv. de nieuwe eevee render engine
en dat dit ons proiecten zal verbeteren... ik heb tot nu
toe de ervaring dat renderen in eevee sneller gaat,
vergeleken met cycles render... ik wens dat dat zo blijft
en dat wij de komende jaar nog veel projecten zullen doen...

En ja... hebben jullie nog wensen voor 2018 ?...
Mijn wens is om nog beter te worden met modelleren
in CAD en het renderen in eevee !...

Mijn voornamen voor 2018 is om mijn modellen
voortaan in CAD te maken, omdat ik het modelleren
in blender niet altijd even handig vind. Ik heb in blender
vaak last van dubbele faces en bevels die niet
goed lopen... in FreeCAD heb ik daar minder last van.
Howel ik moet uitkijken dat ik de fillet tool niet
tevaak gebruik...

Luks Jamie.

13
Animatie en Rigging / [Animation] Hoe maak ik seamless animaties ?...
« Gepost op: 31 december 2017, 17:10:15 pm »
Hey Animators...

Ik probeer een naadloos animatie te maken, maar echter gebeurt dat niet in blender.
Ik weet niet goed hoe ik het kan laten zien, maar ik probeer een propeller te animeren,
maar op het einde van mijn animaties (deze animatie heeft 60 frames) zie je een naad
als je deze animatie laat afspelen... mijn propeller draait niet gestaagd rond...

Propeller animatie, is niet naadloos:


Weet iemand hoe ik mijn animaties voor bijvoorbeeld game-engines en modellen
naadloos kan maken, zodat bijvoorbeeld mijn propeller gestaagd draait wanneer
mijn animatie in een stuk door herhalend word afgespeeld ?...

Zo ja: kun jij mij dan uitleggen, hoe dat moet... graag in plaatjes s.p.v.

Alvast bedankt voor je hulp, Jamie.

14
Blender Interface / Re: totale beginner in blender heeft inkleur hulp nodig
« Gepost op: 30 december 2017, 19:24:41 pm »
Dit is ook wel handig Textures en deze kun je hier halen.

https://www.textures.com/

Ja zeker... daar haal ik ze ook vandaan. Of ik gebruik de procedural
textures in blender, maar via textures.com vind ik het handiger...


15
Modelleren / Re: [Eevee + Modelling] Waarom is er geen wireframe mode ?
« Gepost op: 30 december 2017, 17:09:25 pm »
Heb er zelf nog niet mee gewerkt, maar volgens mij moet je dan even terug naar internal.

Ja dankje... dat was mij ook al opgevallen.
Eevee is zeker nog in ontwikelling... dat dat
zeker de reden is, of niet ?... wat denk jij ?.

Ik denk dat dat het misschien is hoop ik.

Dankje voor je tip... Jamie.

Pagina's: [1] 2 3