Dutch Blender Community

Creaties => Eindresultaten => Topic gestart door: JamieVanCadsand op 12 oktober 2017, 20:04:00 pm

Titel: [Cycles] Goud Kroon
Bericht door: JamieVanCadsand op 12 oktober 2017, 20:04:00 pm
Hoi Medeblenders...

Dit heb ik gerendert in blender's cycles render.
Ik had er eigenlijk een environment map bij moeten doen, maar goed...
voor de volgende keer...

(https://www.mupload.nl/img/cw9ptuarrpknv.png)


Wat vinden jullie hiervan... laat het graag weten.

Jamie.
Titel: Re: [Cycles] Goud Kroon
Bericht door: IJp op 12 oktober 2017, 22:48:55 pm
Je bent aan het groeien met Blender en het ziet er leuk uit.
Titel: Re: [Cycles] Goud Kroon
Bericht door: Ruud op 12 oktober 2017, 23:34:52 pm
Mooi man, ik neem aan dat je de colorramp hebt gebruikt het zwart ietsje lichter instellen.
Kijk je kan het wel :)
Titel: Re: [Cycles] Goud Kroon
Bericht door: rozz op 13 oktober 2017, 08:37:37 am
Gaat de goede kant op, ziet er goed uit.
Titel: Re: [Cycles] Goud Kroon
Bericht door: JamieVanCadsand op 13 oktober 2017, 09:37:39 am
Citaat
Je bent aan het groeien met Blender en het ziet er leuk uit.

Ja zeker wel... ik vind het modelleren soms nog moeilijk, maar ik leer steeds meer dingen
op dat gebied bij... met een beetje moeite lukt het soms wel...

Maar bedankt voor je compliment...



Mooi man, ik neem aan dat je de colorramp hebt gebruikt het zwart ietsje lichter instellen.
Kijk je kan het wel :)

Tja... wat ik dus gedaan heb is een 'Layer Weight Node' gebruikt, om de randen wat donkerder
te maken, zodat het echt wat realistischer lijkt. Maar ik heb geen color ramp gebruikt...
Titel: Re: [Cycles] Goud Kroon
Bericht door: Ruud op 13 oktober 2017, 11:31:59 am
Fresnel toepassen is altijd goed maar layer of fresnel worden gebruikt voor om materiaal transparantie te geven.
Een voorbeeld kaas is doorschijnend en metaal niet  , in het echte leven heeft goud geen zwarte reflectie :)
Je materiaal iets aanpassen dan.
Titel: Re: [Cycles] Goud Kroon
Bericht door: JamieVanCadsand op 13 oktober 2017, 11:45:32 am
Fresnel toepassen is altijd goed maar layer of fresnel worden gebruikt voor om materiaal transparantie te geven.
Een voorbeeld kaas is doorschijnend en metaal niet  , in het echte leven heeft goud geen zwarte reflectie :)
Je materiaal iets aanpassen dan.

OK... dat snap ik wel... maar het aanpassen van mijn materials is dan een tip voor de volgende keer.
Ik moet vanmiddag mijn kamer nog schoonmaken... ik hoop dat ik vanavond (en van het weekend)
nog tijd heb om iets nieuws te beginnen, als ik zin heb... maar dan moet wel mijn kamer af zijn.

Daarnaast wil ik nog extra mijn best doen met wat betreft modelleren. Maargoed... ik snap wat je
bedoelt... misschien heb je best gelijk.

Dus bedankt voor je tip voor materials... ik wil het natuurlijk zoveel op een foto laten lijken..., dus
bij mijn volgende cycles render zal ik er proberen aan te denken...

Goede Tip... dankje


Titel: Re: [Cycles] Goud Kroon
Bericht door: Ruud op 13 oktober 2017, 11:58:52 am
Misschien wel.
Titel: Re: [Cycles] Goud Kroon
Bericht door: Zaph op 13 oktober 2017, 13:21:20 pm
Fresnel toepassen is altijd goed maar layer of fresnel worden gebruikt voor om materiaal transparantie te geven.
Een voorbeeld kaas is doorschijnend en metaal niet  , in het echte leven heeft goud geen zwarte reflectie :)
Volgens ben je in de war met Subsurface Scatter - Fresnel heeft te maken met de hoek van de oppervlak-normal ten opzichte van de camera, zoals bijvoorbeeld bij fluweel waar de directe kijkrichting in het midden een andere kleur op kan leveren dan aan de randen waar de normal bijna haaks op de camera staat.
Titel: Re: [Cycles] Goud Kroon
Bericht door: Ruud op 13 oktober 2017, 14:26:20 pm
De bouncing er van dat ik begreep.