Topic: TransparantMan  (gelezen 12238 keer)


Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 04 juni 2015, 22:43:49 pm »
Beste Mensen , ik zag dat ook anderen interesse tonen voor het MakeHuman pakket...
Ik heb er nog niet zoveel ervaring mee , ik heb een man en een mooi meisje gemaakt , ze laten zich prima importeren en zelfs automatisch riggen bij het importeren... Geen vuiltje aan de lucht... Zo werd Transparant Man geboren ! :)

Voor een project ben ik nu een Transparante Man aan het maken... d.w.z. hij moet doorschijnend kunnen zijn....
Hij heeft onder zijn huid een laag spieren en pezen , en een echt skelet.... Dat valt nog niet mee.... Het werd al moeilijk bij de heup , maar dat komt nog goed.
Behalve de schedel is er weinig moelijks aan een skelet....
Daarna krijgt hij nog echte organen , hij is namelijk bedoelt voor educatieve illustraties en animaties....




Ik update zodra het skelet klaar is... :)

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 04 juni 2015, 22:45:49 pm »
Wat betreft MakeHUman , hulde... voor een open source pakket helemaal te gek...
alleen jammer van die penis , die heb ik dus zelf moeten maken , de penis die in het pakket zat was echt "voor lul"....
een stijf stokkie dat recht door de mesh heenstak. Geen slapheid mogelijk.... Zodoende....

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #2 Gepost op: 04 juni 2015, 22:52:41 pm »
Je bedoelt dat hij goed richting aan gaf, haha!  ;)

Vergeet trouwens niet om een onderwerp voor de volgende challenge te bedenken. Aan jou de eer deze keer.
« Laatst bewerkt op: 04 juni 2015, 22:54:21 pm door JvL »

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 04 juni 2015, 23:01:25 pm »
Ok  , weet ik morgen , JvL !  8)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #4 Gepost op: 04 juni 2015, 23:25:28 pm »
Nice!  8)

Ik kijk er al naar uit en ik ben niet de enigste denk ik, haha.

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 04 juni 2015, 23:28:36 pm »
Klopt... 8)

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #6 Gepost op: 04 juni 2015, 23:52:15 pm »
We zitten met smacht te wachten. ;D ;)

Je hebt een mooi project onderhanden ik ben dus heel benieuwd naar de organen en skelet.

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 05 juni 2015, 14:43:59 pm »
Ik heb nog drie andere projecten onder handen....
Ik werk aan een animatiefilmpje waarin een vogeltje een Jimi Hendrix nummer speelt en erbij fluit.
Gaat i.v.m. de animaties nog even duren , en ik ga mijn auto's in videomateriaal plakken , met schaduw erbij....
Verder nog wat logo's...

I.v.m. de wedstrijd : Tijd voor de BattleBot. Maak een zo mooi mogelijke BattleBot . Hoewel je hem niet perse hoeft te riggen , moet hij er wel realistisch uitzien zitten , zodat hij gerigged kan worden...word dan van de twee mooiste een gevecht geanimeerd en gerendert.... Dus maak een zo mooi mogelijke still met Blender-renderer of Cycles en verbaas iedereen !  8)
Denk aan de grootte van een skelter , niet aan de grootte van een vrachtwagen....
Verder is alles toegestaan wat van mechanische aard is , bv. zaagwielen , pneumatiek , hamers , boren , zwaarden , hakbijlen , kettingen enz....
Lopen , rollen , glijden , rijden of kantelen , je ziet maar !

Nou ik ben benieuwd. Succes ermee !  ;D

Offline Mortalae

  • Member
  • *
  • Berichten: 292
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 05 juni 2015, 14:54:16 pm »
Ik heb nog drie andere projecten onder handen....
Ik werk aan een animatiefilmpje waarin een vogeltje een Jimi Hendrix nummer speelt en erbij fluit.
Gaat i.v.m. de animaties nog even duren , en ik ga mijn auto's in videomateriaal plakken , met schaduw erbij....
Verder nog wat logo's...

I.v.m. de wedstrijd : Tijd voor de BattleBot. Maak een zo mooi mogelijke BattleBot . Hoewel je hem niet perse hoeft te riggen , moet hij er wel realistisch uitzien zitten , zodat hij gerigged kan worden...word dan van de twee mooiste een gevecht geanimeerd en gerendert.... Dus maak een zo mooi mogelijke still met Blender-renderer of Cycles en verbaas iedereen !  8)
Denk aan de grootte van een skelter , niet aan de grootte van een vrachtwagen....
Verder is alles toegestaan wat van mechanische aard is , bv. zaagwielen , pneumatiek , hamers , boren , zwaarden , hakbijlen , kettingen enz....
Lopen , rollen , glijden , rijden of kantelen , je ziet maar !

Nou ik ben benieuwd. Succes ermee !  ;D

Ik  heb een vraag: de battlebot moet alleen in de fight mode weergegeven worden of de fight mode én de rest mode?
Ave, morituri te salutant.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #9 Gepost op: 05 juni 2015, 14:54:24 pm »
Yesss!!!!  8)

Deze had ik al een beetje verwacht (en stiekem op gehoopt). Mooie challenge!  ;)


Moet het trouwens een battlebot zijn zoals in wedstrijden gebruikt wordt of mag het ook een transformerachtig iets zijn (meer fantasy dus)?
« Laatst bewerkt op: 05 juni 2015, 14:57:45 pm door JvL »

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 05 juni 2015, 14:55:58 pm »
Pittige maar erg gave challenge...ben nu al benieuwd naar de eindstrijd...heb nog geen ervaring met riggen e.d. maar tadaaaaaa....daar zijn de challenge`s voor...dingen doen die je anders niet of later zou doen... 8)

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 05 juni 2015, 16:35:14 pm »
Zit al een tijdje te broeden in mijn hoofd om een leuke animatie te maken op het nummer "Who knows" ook van Jimmy en ook met iets vogel achtig. ;)
Maar ik heb veel ideeën en nog niet een uitgewerkt, eerst het filmpje waar ik nu mee bezig ben af. Dus weer geen battle voor mij.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #12 Gepost op: 05 juni 2015, 16:41:39 pm »
Tegen deze gave challenge zie ik een beetje tegen op maar ik ga er nog wel een nachtje over slapen  ;)

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #13 Gepost op: 05 juni 2015, 16:48:30 pm »
eerst nog maar ff oefenen voor ik hier aan mee doe  :-)

Offline Mortalae

  • Member
  • *
  • Berichten: 292
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 05 juni 2015, 17:00:25 pm »
eerst nog maar ff oefenen voor ik hier aan mee doe  :-)
Dit is toch een mooi oefenopdracht? Je moet wel ergens beginnen... Misschien lukt je het niet, maar alleen de ervaring van het modelleren is al voldoende; volgens mij.
Ave, morituri te salutant.