Dutch Blender Community
Algemeen => Leden stellen zich voor => Topic gestart door: Jeannijhuis op 28 januari 2019, 16:17:21 pm
-
Hallo,
mag ik mij even voorstellen? Mijn naam is Jean Nijhuis.
In zie mij als een mechanisch concept engineer.
Al geruime tijd gebruik ik Blender om mijn bedachte concepten visueel te presenteren.
Eerst deed ik dat in de vorm van animatie's en het laatste jaar zet ik mijn ontwerpen steeds meer om in real product en mechanische simulatie's.
Ben benieuwd of er meer gebruikers gebruik maken van deze mogelijkheden binnen Blender.
Het zal mooi zijn als we in deze community de ervaringen t.a.v. deze mogelijkheden binnen Blender kunnen delen.
-
Ik maak alleen animaties en illustraties met Blender. Welkom op het forum. Hopelijk kunnen we toch iets van elkaar leren.
-
Ik zal mijn ervaring op papier zetten en deze delen.
-
Welkom Jean Nijhuis,
Zo te horen kunnen wij nog wel wat van je leren zelf maak ik over het algemeen images omdat me dat redelijk af gaat ;)
Maar hoe dan ook laat hier veel van je horen en zien dan zal je zeker enige hulp vinden.
-
Mechanische simulaties. Ik gebruik vaak physics , soms ook simulaties met motor . Om echt met tandwielen constructies te maken is nogal bewerkelijk maar kan ook. Dan komen je margins wel nauw vaak.
Succes en ik zie graag een leuke animatie tegemoet !
-
Ik zal dit weekend een filmpje maken waarin ik wat laat zien. Ik ben niet zo bedreven in het maken van tutorials maar ik zal mijn best doen.
I.v.m. geheimhouding in mijn werk moet ik een case bedenken die niets met mijn werk te maken heeft. Misschien hebben jullie een suggestie wat ik kan simuleren.
Naam van mijn channel is: Twentechnology
Hieronder heb ik een (vertraagde) simulatie geplaatst.
https://youtu.be/38M-4zOWTXY
-
ik vind de Earth-Friendly Packaging op je channel wel helemaal top!!
Als die in zee gevallen containers nou allemaal waren verpakt met die Mushroom Packaging dan was de vervuiling op de Waddeneilanden niet zo groot geweest. ::)
Dus maak een simulatie van allerlei prullaria (rotzooi) van de goedkope winkel Action. ;)
-
@ Jeannijhuis:"GAAAAAAFFFFF"
-
@ijp Je heb ook een mooie site.
Je bedoeld de Multicorrector?
Dit is een eigen ontwikkeling.
-
Ja dit is wel heel knap gemaakt.
https://www.youtube.com/watch?v=5w2TfU3IJtg
-
I will put my experience on paper and share it.
หวยหุ้นออนไลน์ (https://xn--q3caaa6bqem9acxa4lne3ctcxa5d.com/)
-
Ik zal mijn ervaring op papier zetten en deze delen.
Nog maar net lid en nu al een quote! Toe maar! :D :D
-
Hallo,
mag ik mij even voorstellen? Mijn naam is Jean Nijhuis.
In zie mij als een mechanisch concept engineer.
Al geruime tijd gebruik ik Blender om mijn bedachte concepten visueel te presenteren.
Eerst deed ik dat in de vorm van animatie's en het laatste jaar zet ik mijn ontwerpen steeds meer om in real product en mechanische simulatie's.
Ben benieuwd of er meer gebruikers gebruik maken van deze mogelijkheden binnen Blender.
Het zal mooi zijn als we in deze community de ervaringen t.a.v. deze mogelijkheden binnen Blender kunnen delen.
Hoi Jean...,
Wij hebben met elkaar gemeen. Ik ben dus ook geïnteresseerd in de mechanica enginering.
Ik krijg ook niet voor niets programmeer les van mijn vrijwilliger Bart Fernhout.
Ik ben op het moment bezig met het uitwerken van een flowchard voor een data base.
Daarnaast ben ik het spelletje bouncing ball aan het programeren. En krijg daarna de
opdracht om het spelletje Boter Kaas en Eieren te programeren.
Maar ik ben van plan om inderdaad... voor mijn hobby te willen programmeren in de
richting van 3d-geprinte apparaten die virtuele werelden kunnen aansturen en dingen
kunnen nabootsen.
Ik ben op het moment bezig in programmeer niveau1, maar vanaf niveau4 ga ik ook
met mechanische onderdelen (3d-printing, chips, sensoren, etc) aan de slag en die
aansturen met C (Arduino IDE).
Nu ben ik Pure Basic aan het leren.
Ik gebruik daarnaast ook blender, omdat ik juist voor mechanica ook geïnteresseerd ben
in de 3d wereld. Ik wil blender later ook gebruiken om 3d werelden in te kunnen maken
en mogelijk python te leren om zelfs te kunnen programmeren in blender voor modelling
en materials. En die dan gebruiken in Pure Basic of zo.
Leuk dat wij zo'n beetje de zelfde interesses hebben en succes met blenderen....,
Aangenaam Jamie.
-
Hallo Ron,
t Is volgens mij toch hoofdzakelijk fun.
Ik laad deze geluiden tegenwoordig helemaal niet meer; mijn eigen toetsen maken herrie genoeg en deze geluiden in het sampleset zijn weinig muzikaal. Dus waarom dan laden?
hg,
Anton
-
@FrankMag , volgens mij ben jij verdwaald.
In de war ? Met een ander forum ? ::)