Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - McSence

Pagina's: [1]
1
Hey Ruud,
Je hebt me gelukkig de juiste oplossing gegeven voor mijn probleem. Ik had geen van beide gedaan.
Ik merk nu op dat zowel in object mode, edit mode alsook in pose mode elk onderdeel perfect heel blijft.

En het armature beweegt in pose mode zoals het hoort. 
Echt geniaal.  En super bedankt.   

Nu had ik graag eens een clipje gemaakt waarin het model echt beweegt.  Maar ik merk op dat ik enkel het armature kan laten bewegen.  Is er een bepaalde mode waarin ik de beweging van het armature kan doen reageren met het model?

Alvast bedankt voor de goude tip.

Mvg,

McSence

2
Beste Blender Groep,

Ik tracht al enkele dagen een goed werkende human armature te koppelen aan een model. Ik bouw deze armature zelf op door de bones te creëren en te extruden. Maar telkens wanneer ik Add parent to armature deform with automatic weights kies, dan zie ik in object mode dat het lichaam in duigen valt.

Als ik bij de Bone eigenschappen onder Transform de Rol van die Bone in graden draai zodat de mesh terug dicht is. Dan gaat het armature niet juist meer functioneren en juist buigen. Dus door het ene te herstellen, verplaats ik het probleem naar het anderen.

Is er een methode om de armature eerst juist te laten functioneren zodat bij het koppelen de mesh van het model niet meer verbuigt. 

En als tweede vraag, als ik een mirror gebruik om het lichaam te styleren zodat het de juiste vorm krijgt en ik druk op Apply.  Waarom gaat hij dan niet zorgen dat het hele lichaam één geheel is.  Is er misschien een optie die dit kan verbeteren. Zodat de mesh echt één geheel blijft na het modellen in mirror modifier.

Ik ben er van overtuigd dat meerdere mensen dit wel al eens zijn tegengekomen.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Mvg,

McSence.
 


Pagina's: [1]