Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Topics - JvL

Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 12
16
Over Blender / GPU vs CPU
« Gepost op: 29 februari 2016, 13:05:42 pm »
Interessant stukje over hoe belangrijk investeren in een dure GPU nu eigenlijk echt is...

http://www.blendernation.com/2016/02/29/new-cycles-benchmark/

17
Traditionele artwork / Jaarlijkse Photoshop.
« Gepost op: 29 november 2015, 17:58:02 pm »
Ik ben nog steeds erg druk met mijn werk en daardoor momenteel minder actief op het forum. Gelukkig even wat tijd vrij kunnen maken om een verjaardagskaart voor mijn oudste dochter te maken (die nog steeds helemaal verslingerd is aan anime en manga).
Hij is nog niet helemaal af maar dit is wat het zo ongeveer wordt:



18
Post Processing en Compositie / Handige shortcuts en tips voor de Node Editor.
« Gepost op: 30 september 2015, 07:52:10 am »
Voor de mensen die ze nog niet allemaal kennen of die nog met de Node Editor gaan beginnen.

http://blenderdiplom.com/en/blog/596-basics-about-a-k-a-why-i-love-the-blender-node-system.html

19
Materialen en Texturing / 150 gratis shaders op Chocofur!
« Gepost op: 29 september 2015, 09:31:00 am »

21
Traditionele artwork / "The way of..." muurschildering
« Gepost op: 08 september 2015, 22:50:39 pm »
Zoals gezegd een nieuw topic over dit hobbyproject waar ik deze week aan begonnen ben. Mijn huisje heeft nog wat decoratie nodig en het is tegelijkertijd een mooie manier om zelf weer in de juiste sfeer te komen voor mijn animatie.
In dit topic zal ik regelmatig updates geven met foto's van de vorderingen. Let vooral niet op de kwaliteit van de foto's want die zijn met mijn telefoon genomen en ik ben geen fotograaf.  ;)

De eerste stapjes dan maar.

Het "definitieve" ontwerp:



De muur die ik als slachtoffer gekozen heb:



Zoals te zien is geeft het slachtoffer zich niet zo makkelijk gewonnen en countered met drie lastige objecten waar ik omheen moet werken.... :o

Het getekende raster op de muur:



En nu gaat het echte werk beginnen....

22
Belichting en Rendering / Renderen met portals (quicktip va Andrew Price)
« Gepost op: 01 september 2015, 21:20:39 pm »
Handige quicktip om sneller en met minder ruis te renderen.

https://www.youtube.com/watch?v=oveSskhIEAc

23
Leuterhoek / Vuurwerk
« Gepost op: 15 augustus 2015, 00:09:18 am »
Vanavond een beetje met Blender zitten klooien en toen kwam er ineens dit uit:
https://youtu.be/KTMket2rIAk

Eigenlijk is het een stukje van 1 van de 2 vuurwerkshows in Scheveningen van vanavond, gefilmd vanaf het terras van mijn favoriete strandtent op 2 minuten van mijn huis.
Morgenavond zijn er weer twee en volgend weekend herhalen ze dat nog een keer.  ;)

25
Over Blender / Addon Multiple Object UV Editing
« Gepost op: 09 juni 2015, 21:45:48 pm »

26
Leuterhoek / Nogmaals een mooie toepassing van Blender.....
« Gepost op: 26 mei 2015, 18:50:46 pm »
Eerder had ijp al eens een bericht gepost over een handprothese die gemaakt en geprint was met Blender.
Het volgende is technisch misschien niet zo hoogdravend maar zeker niet minder mooi.

http://www.blendernation.com/2015/05/26/toucan-getting-new-beak-made-for-him-in-blender/

27
Traditionele artwork / Het is weer die tijd van het jaar...
« Gepost op: 19 mei 2015, 18:10:44 pm »
Mijn jongste dochter is binnenkort weer jarig en daar zijn natuurlijk uitnodigingen voor nodig met een thema.
Toevallig is dit thema de laatste tijd hier op het forum ook een aantal keer ter sprake gekomen en dat is zijn de zogenaamde vocaloids.
Zij is hier helemaal gek van dus ben ik weer even met Photoshop aan de slag gegaan.



Ze had al een heel lijstje met haar favorieten klaargelegd dus die heb ik dan ook allemaal gebruikt.  ;)

28
Materialen en Texturing / Zo kan het dus ook....
« Gepost op: 15 mei 2015, 23:53:57 pm »
Mooi uitleg van Reynante Martinez over het genereren van al je texture maps in blender.

http://www.reynantemartinez.com/how-to-generate-texture-maps-from-a-single-image.html

29
Materialen en Texturing / Fifty shaders of Cycles
« Gepost op: 13 mei 2015, 20:40:03 pm »
De titel zegt het al, 50 materialen/shaders te downloaden op Blendswap. Ik heb ze zelf nog niet bekeken maar de maker zegt zelf al dat ze misschien niet perfect zijn maar het is natuurlijk altijd leerzaam om ze eens te bekijken.

http://www.blendernation.com/2015/05/13/fifty-shaders-of-cycles/

Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 12