Topic: Krullenkop  (gelezen 10527 keer)


Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,687
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 17 januari 2015, 21:37:04 pm »
Bedoel je onderin?

Op dit plaatje zie je mijn instellingen. Of bedoel je nog ergens anders?

Offline ijp

  • *
  • *
  • Berichten: 3,615
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #16 Gepost op: 17 januari 2015, 21:40:29 pm »
Ja alleen iets verder naar rechts daar zie je een magneetje en als je die aan hebt staan dan kun je kiezen waar je vertex naar toe moet springen.
Dus deze moet uit staan.

Offline ijp

  • *
  • *
  • Berichten: 3,615
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #17 Gepost op: 17 januari 2015, 21:48:39 pm »
Maar snap is wel een heel handige tool om bvb om een bovenkant van een muur op gelijke hoogte met een andere muur te krijgen.
Heel handig. ;)

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,687
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 17 januari 2015, 22:24:46 pm »
Maar volgens mij staat het uit.  (klik maar op mijn foto, dan zie je de instelling).Het is heel vreemd. Het probleem ontstaat als ik het join (ctrl j) met de krullekop. Als het er een geheel mee vormt gebeurt het. Als ik het daarna weer los maak (p) Dan blijft het probleem bestaan. Misschien een bug of zo.

Offline ijp

  • *
  • *
  • Berichten: 3,615
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #19 Gepost op: 17 januari 2015, 23:56:50 pm »
Ik heb nu heel de foto gezien en Snap staat uit.
Heeft je probleem misschien te maken met splines waarmee je de haren hebt gemaakt?

Offline ijp

  • *
  • *
  • Berichten: 3,615
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #20 Gepost op: 18 januari 2015, 00:24:52 am »
Koos2 ik weet niet wat het is maar misschien hebben de andere leden een oplossing ;)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,408
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #21 Gepost op: 18 januari 2015, 00:39:08 am »
Het komt mij ook niet direct voor. Heb je misschien x-mirror aan staan? (al bewegen ze dan meestal gelijkmatiger)
Het lijkt een beetje alsof ze weighted zijn.

Offline Zaph

  • Member
  • *
  • Berichten: 541
    • Bekijk profiel
    • Zaph webdevelopment
« Reactie #22 Gepost op: 18 januari 2015, 02:59:30 am »
Als je die ene fantoomvertex verwijdert en daarna met extrude of zo weer toevoegt, gebeurt het dan nog?

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,687
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 18 januari 2015, 11:42:12 am »
Ik heb de computer net aangezet en snel gekeken. Het is gewoon de x-mirror. Stom dat ik dat niet eerder gezien had. Heb het waarschijnlijk te druk  gehad.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,408
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #24 Gepost op: 18 januari 2015, 12:10:44 pm »
Dat kan de beste overkomen Koos.  ;D

Offline ijp

  • *
  • *
  • Berichten: 3,615
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #25 Gepost op: 18 januari 2015, 12:12:41 pm »
Aan x- mirror had ik ook nog gedacht maar in deze situatie kon dat niet omdat als je een vertex een heel klein beetje beweegt de andere vertex dan niet helemaal kan verspringen.
Heel vreemd.  :o ;)
Maar het is weer opgelost je kan weer lekker verder Blenderen.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,687
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: 03 februari 2015, 14:55:54 pm »

Weer een stapje verder. Er moet nog heel veel aan gesleuteld worden, maar ik dacht laat ik wat publiceren. Als een ander iets publicerd vind ik het ook altijd leuk om even naar te kijken.
« Laatst bewerkt op: 03 februari 2015, 16:51:42 pm door Mark aka Dark »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,408
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #27 Gepost op: 03 februari 2015, 16:09:22 pm »
Haha geweldig! Heb je alleen een shapekey gebruikt gebruikt of stuur je de shapekey aan met een driver en een bone in de armature?

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,687
    • Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: 03 februari 2015, 16:17:39 pm »
Bij deze versie nog geen driver, maar ik ben verder wel aan het uitzoeken wat ik met drivers kan doen. Zie andere publicatie van vandaag. Ben ook aan het experimenteren met motion capture van de mond. Dat zal nog wel wat voeten in de aarde hebben maar is wel te doen voor zover ik het inschat.

In het weekend de uv map voor het haar gemaakt dat is best lastig want het is een complex figuur. Ook ingekleurd, dit zit niet verwerkt in deze video. Ik heb het te gedetailleerd gekleurd, dat valt weg als je er een mp4 van maakt.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,408
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #29 Gepost op: 03 februari 2015, 16:28:07 pm »
Motion capture is weer een heel ander vakgebied en redelijk bewerkelijk voor wat ik er tot nu toe van gezien heb. Hoop gedoe met empties die de juiste benamingen moeten hebben enzo maar zeker wel te doen. Ik wil mij daar ook verder in gaan verdiepen.