Topic: Citybuilding.  (gelezen 3212 keer)


Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 04 december 2014, 16:50:42 pm »
Inmiddels project 680 gestart ik heb voor 5 jaar werk liggen lol met al.
Citybuilding met het particel system is gaaf om te doen hier 1 van de eerste resultaten en de link naar how to do  van Andrew Price

 https://www.youtube.com/watch?v=XCEN0qQOsIA.

« Laatst bewerkt op: 04 december 2014, 16:52:56 pm door Ruud »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1 Gepost op: 04 december 2014, 19:01:10 pm »
Dat is mooi gemaakt hoor en daar heb inderdaad voorlopig werk zat aan :)
Maar let op de flats staan allemaal dezelfde kant op ik zou er zo hier en daar een paar roteren.  ;)

Maar misschien is dit ook wat voor je
Een tijdje terug ben ik ook even bezig geweest met een stad en ben toen met de plattegrond van waalwijk aan het stoeien geweest.
Je kunt een stad of dorp importeren met Import OpenStreetMap
https://github.com/vvoovv/blender-geo/wiki/Import-OpenStreetMap-(.osm)


« Laatst bewerkt op: 04 december 2014, 19:17:58 pm door ijp »

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 04 december 2014, 19:39:13 pm »
Hi ijp aan de flats is niet veel aandacht besteed meer het partikel systeem erachter nu leer ik wat trucjes kennen door te spelen een vertex, heeft een ruimte nodig van 1x1 blender unit.
Het  terug schalen van gebouwen zodat je recht hoeken kan maken schaal je op dan komt het gebouw in de buurman zijn veld of het verslepen met de vertexen die zijn gekoppeld aan de flats.
Ook het aantal gebouwen kan men bepalen de hoeveelheid van een bepaald gebouw in de group van gebouwen  interessante materie en stads ontwikkeling ook lol, ik leer wel dat het me steeds makkelijker afgaat zonder al te veel te spieken op tutorials, ik denk en hoop dat dit een volwassen project wordt in een stad leeft immers alles tot auto's verlichting een hoop te doen en ik denk erg leerzaam omdat je vele objecten kunt maken.
Eerst de setup plattegrond en dit is best lastig maar het begin is er en dan ga je ook zien wat je doet het is half klaar nu bewerkt met een weg en stoeptegels en wat gras zover
Later wordt het wat realistischer.
Op de foto zie je links de onbewerkte versie van het particel system als een pacman te werk lol


« Laatst bewerkt op: 04 december 2014, 19:41:50 pm door Ruud »

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 04 december 2014, 22:19:30 pm »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #4 Gepost op: 05 december 2014, 10:12:06 am »
Ja dat is leuk en je kunt er ook nog doorheen vliegen blender heeft een fly optie.

https://www.youtube.com/watch?v=IA1V8PrSOMQ

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #5 Gepost op: 05 december 2014, 12:51:33 pm »
Heee, we hebben er een stedenbouwkundige bij.  ;)
Dat is zeker voor veel dingen te gebruiken zo'n stad. Gaaf hoor!
Heb je het camera shake effect gebruikt voor de camerabeweging?