Topic: Topology  (gelezen 21369 keer)


Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #45 Gepost op: 19 september 2014, 10:20:59 am »
Hier weer een mooie manier om een menselijk  figuur te modelleren.
http://www.youtube.com/watch?v=V1YYokCPFCE&feature=share
Van deze tutorial ga ik zeker wat van opsteken en ook gebruiken in mijn model.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #46 Gepost op: 19 september 2014, 12:30:40 pm »
Riven Phoenix maakt wel goede tutorials over het modelleren van het menselijk lichaam en het animeren. Hij legt alles best wel goed en rustig uit, een beetje de Bob Ross van het 3D modelleren.  ;)

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #47 Gepost op: 20 september 2014, 19:59:56 pm »
Weer iets waar men tijd aan zou moeten besteden ... heb alleen af en toe gekeken
Een super Blender kunstenaar!
Leuk, leuk, leuk!
Bedankt voor de info!
Doei
       Peter

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #48 Gepost op: 21 september 2014, 11:42:18 am »
Heb het net geprobeerd ... er is een probleem:
hij pakt vertices en doet er iets mee en het gaat veel te snel welke knopen hij pakt!
Men zou met de  Index Visualizer (bmesh) addon de knoop punten een nummer moeten geven om
het (min of meer) precies na te kunnen doen (als men dat wil ...)
Alhoewel het principe van de werkwijze duidelijk genoeg is ...

Maar ik hou van exact ;-) Hmm mijn stapsgewijs addon zou misschien een oplossing zijn ... na ja ik zie wel ...

Zie je de twee bedoelde knoop-punten:

« Laatst bewerkt op: 21 september 2014, 12:12:25 pm door PKHG »
Doei
       Peter

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #49 Gepost op: 21 september 2014, 16:31:15 pm »
Peter je bent al weer een eind op weg wordt dit het zusje of broertje van manga zus. ;)

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #50 Gepost op: 21 september 2014, 23:22:36 pm »
Zo eindelijk zitten er de voeten aan.


Maar nu nog een vraag aan jullie allen ;)
Bij een pose van een model dat je wilt animeren moeten de armen dan horizontaal staan of kan het ook zoals het model wat ik heb gemaakt. ::)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #51 Gepost op: 22 september 2014, 00:40:39 am »
Dat begint lekker op te schieten ijp. Mooi werk!

Het is wel gebruikelijk om je character in een A-pose (armen schuin naar beneden) of een T-pose (Armen recht opzij) te zetten maar het is niet strikt noodzakelijk zolang het maar geen al te vreemde, asymmetrische pose is. Daardoor wordt het riggen gewoon erg lastig.
De lichaamshouding van jouw character komt redelijk in d buurt van een A-pose dus ik zou het gewoon zo proberen.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #52 Gepost op: 25 september 2014, 12:28:02 pm »
Dit kan ik toch ook niet loslaten dus de handen maar wat bijgewerkt. ;)


Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #53 Gepost op: 25 september 2014, 12:44:53 pm »
Mooie topology ter plaatse van de gewrichten. Daarmee kun je probleemloos animeren zonder dat de boel verkeerd gaat vervormen.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #54 Gepost op: 04 september 2015, 10:16:01 am »
Liever geen Tri's (driehoekjes) bij het modeleren.
Maar hier wel!!
https://www.youtube.com/watch?v=ON3gsB5AxII&feature=autoshare

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #55 Gepost op: 04 september 2015, 13:00:44 pm »
Mooie tip!  ;)

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #56 Gepost op: 04 september 2015, 13:09:26 pm »
Bedankt voor de tip IJP.