Topic: Topology  (gelezen 21342 keer)


Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #30 Gepost op: 04 augustus 2014, 21:39:57 pm »
Ben benieuwd wat gemaakt hebt en zeker naar de topology ;)

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #31 Gepost op: 17 augustus 2014, 12:51:34 pm »
Ik ben na heel wat ploeteren een stukje verder en volgens mij zijn de flows redelijk :o
ik ben nog lang niet klaar maar hier toch een screenshot.


Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #32 Gepost op: 17 augustus 2014, 13:01:40 pm »
Ziet er goed uit ijp. Alle belangrijke flows zijn volgens mij aanwezig. Ik ben benieuwd naar de rest.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #33 Gepost op: 28 augustus 2014, 16:09:04 pm »
Ik heb niet altijd zin in het modeleren maar beetje bij beetje kom ik weer een stukje verder. ;)





Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #34 Gepost op: 28 augustus 2014, 16:25:31 pm »
Dat snap ik best dat je af en toe geen zin hebt, het is ook best wel intensief werk (voor een hobby).  ;)
Toch al weer aardig opgeschoten!

Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: 28 augustus 2014, 19:55:51 pm »
Nu ik zelf met het modeleren bezich ben, begrijp ik pas hoe moeilijk het is waar je mee bezig bent. Het is een echte puzzel. Ik ga me daarin ook nog wel eens verdiepen. Sucses

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #36 Gepost op: 06 september 2014, 13:06:57 pm »
Ik ben weer een stukje verder maar ik betrapte mezelf dat ik mijn lopoly model te realistisch aan het maken was ::)
Dus ik heb heel wat loops verwijderd en van alles aangepast en dat bleek wel nodig te zijn want er waren heel wat fouten ingeslopen. >:(
Nu nog de handen en voeten en daarna nog een manlijk model maken.









Als jullie nog tips hebben dan hoor ik het graag.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #37 Gepost op: 06 september 2014, 15:23:21 pm »
Ziet er goed uit hoor ijp. Het teveel details toe willen voegen in deze fase is altijd een vakuil. Ook al zou het lukken om de details te maken op deze mesh dan moet je je maar eens afvragen wat daar van over blijft na het toepassen van een subsurf om alles mooi rond te krijgen.

Wat ik mij afvraag is hoe de aansluiting tussen je mesh en het gespiegelde deel er uit ziet in objectmode. Heb je daar geen scherpe rand? Misschien zie ik het niet goed op mijn telwfoon hoor.
Ik zou zelf de oren misschien wat minder lang maken maar verder ziet het er netjes uit hoor.

Succes met de handen en voeten, die kunnen best lastig zijn.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #38 Gepost op: 06 september 2014, 16:23:33 pm »
Die scherpe lijn komt omdat ik Merg in de mirror modifier niet aan heb staan.
Als ik die aan heb staan en ik gebruik Smooth Vertex dan zit alles wat dicht bij de middenlijn zit door elkaar en vast.
Ik moet dan de vertex van de midden lijn op plaatsen verwijderen en opnieuw doen. ::)
ik heb nu een voorbeeld zonder merg en een met merg met een Subdivision van 3.
Plus een voobeeld van een  lopoly met merg aan.






Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #39 Gepost op: 06 september 2014, 16:40:44 pm »
Ah oke, helemaal duidelijk.  ;)

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #40 Gepost op: 07 september 2014, 10:45:26 am »
Ik heb een mooie Blender tutorial serie 1/24 anime character modeling gevonden op internet.
Hier ga ik mooi afkijken hoe ik de knieƫn, handen en voeten maak ;D
Maar het is ook heel handig voor de gene die ook een eigen model wil gaan maken ;)

https://www.youtube.com/watch?v=AlX-wVx-NNU&list=PLvgIVNDU-DxhGiBF31-0o2e6QxI8T3Mxs

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #41 Gepost op: 07 september 2014, 19:33:45 pm »
Om daar dan maar even op in te haken....
Hier is nog een 40-delige tutorial van dezelfde maker over hetzelfde onderwerp. De serie is pas bij deel 25 maar hij upload minstens 2 a 3x per week een nieuw deel. Ik wilde deze eigenlijk pas posten als hij volledig was maar misschien zit hier nog wat bruikbaars tussen.

https://www.youtube.com/watch?v=5Xuf6ODN_xY&list=UU9NTBQja_r2NI5e56PvuSAA

Ben benieuwd hoe het zal gaan met de handen en de voeten.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #42 Gepost op: 17 september 2014, 11:26:51 am »
De handen heb ik klaar nu nog de voeten.


Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #43 Gepost op: 17 september 2014, 12:37:46 pm »
Ik wilde net aanbieden om je een een "handje" te helpen maar dat is al niet meer nodig zie ik..... ;D

Die handen zien er goed uit hoor. Is het mee- of tegengevallen om ze te modelleren?

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #44 Gepost op: 17 september 2014, 12:48:34 pm »
Ik heb er een hele tijd tegenop gekeken maar vanmorgen ben ik er toch maar aan begonnen.
In tutorials gaat het allemaal een keer goed maar ik heb toch heel wat vertex verplaatst om dit resultaat te krijgen.
Dus nu weer opladen voor de voeten ;)