Hulp > Blender Interface
Beginner Blender. Cntrl+J veranderd mijn Mesh
dender:
Ik ben nu een paar weekjes aan het Blenderen en loop zo nu en dan tegen iets aan waar ik nu dan maar eens een account voor heb gemaakt.
Ditmaal ben ik bezig met het maken van een bril. De voorkant is zo goed als af. Ik moet nu alleen nog het frame samenvoegen. Deze bestaat nu uit 2 meshes. 1 heb ik gekopieerd en vervolgens gedraaid tot de neusbrug samenkomen. Helaas, zodra ik op cntrl+J druk om er 1 frame van te maken gebeurd er iets vreemds. 1 van de meshes veranderd en wordt deels hol.
Bril zonder joinen:
Bril met joinen:
Ik heb dit filmpje gevolgd tot het spiegelen. Dat lukte mij ook niet dus heb het frame daarom gekopieerd en gedraaid:
https://www.youtube.com/watch?v=9rGp_-zgjxQ
Wat doe ik verkeerd?
IJp:
Gooi de helft van de bril weg en gebruik dan de mirror modifier dan gaat het zeker lukken.
Bekijk even deze korte tutorial
https://www.youtube.com/watch?v=e0vUmqUPYA4
https://www.youtube.com/watch?v=3LwQO_tWTAQ
koos2:
Heb je het volgende al geprobeerd? In de edit mode naar de shading/uv tabblad en dan alles selecteren van je mesh en vervolgens op de knop recalculate drukken. Misschien dat dit helpt. Ik vermoed namelijk dat de normals van het gespiegelde deel verkeerd staan.
Als je de oplossing hebt, laat het dan even weten, daar leren we allemaal weer van.
JamieVanCadsand:
Ik zal inderdaad de mirror modifier gebruiken voor
symmetrische modellen zoals inderdaad een bril
of een stoel of dergelijke....
Mirror modifier gebruiken is inderdaad denk ik de
beste optie voor symmetrische modellen zoals die van
jouw....
Succes, Jamie.
Ruud:
Je pivot punten staan niet goed dat is de oorzaak.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
Naar de volledige versie