Topic: UV Unwrapping probleempje  (gelezen 2488 keer)


Offline KarlEssers

  • Member
  • *
  • Berichten: 2
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 15 mei 2013, 11:55:23 am »
Beste,

 ik ben de afgelopen maanden bezig om de Blender software goed te leren. Ik ben nu aangekomen op het onderdeel "werken met textures". Ik volg allerlei tutorials etc. In de diverse tutorials betreffende uv unwrapping word gewerkt met de zg grids. Mijn probleem is dat ik de grid wel zie in het scherm van uv editing maar de grid is niet direkt te zien op het object in de 3d view. Dit geld ook voor de gewone jpegs etc. Ik heb al allerlei oplossingen geprobeerd te vinden, zoals bijv "texture solid". Ik zoek me suf en kom er niet achter wat ik "fout" doe. Ik wil hier wel bij zeggen dat ik geen sterke videokaart heb en dat in mijn "user preferences" alleen "cpu"  bij "compute device" staat. Is dit de oorzaak?

Bijgaand een jpegje van de "situatie" :-)

Zoals gezegd, wil ik graag weten waarom de grids en/of de jpegs niet direkt zichtbaar zijn in de 3d view.

Ik hoop dat een van jullie mij uit de brand kan helpen,

Vriendelijke groet, Karl Essers.


« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline KarlEssers

  • Member
  • *
  • Berichten: 2
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 15 mei 2013, 19:44:47 pm »
Inmiddels weer wat trial and error in 2.67 uitgevoerd en lukt nu wat ik wil. 't Zit 'm in uv editing veld en dan texure paint gebruiken etc.
Als er iemand is die dit probleem ook heeft laat me weten kan ik de flow wel opschrijven. Tot dusverre bedankt,

Gr. Karl Essers.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »