Topic: [Sculpting] Sculpten naar beneden [OPGELOST!]  (gelezen 240 keer)


Offline JamieVanCadsand

  • Member
  • *
  • Berichten: 93
  • Blender Project: Geen
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 18 december 2017, 20:38:43 pm »
Hey Blender Gebruikers...

Ik ben net een nieuw project begonnen voor game assents... Ik ben een maan oppervlakten aan
het sculpten als oefening voor 'Godot Engine'...

Maan Sculpt (net begonnen aan oppervlakte):




Ik zit met een probleem...

Ik heb al een poos niet meer gesculpt en ik weet niet hoe ik naar
onder moet sculpten (op de z-as naar beneden)... ik wilde al
een klein sculptje doen, maar het lukt me echter alleen om naar
boven te sculpten, naar onderen ben ik helemaal vergeten...

Kan iemand mij precies uitleggen hoe je ook alweer naar onder
moet sculpten ?... met screenshots graag !...

Alvast bedankt voor jullie hulp, Jamie.



EDIT:

Het probleem is gefixt... voor andere die gedesinteresseerd zijn in "Godot Engine",
hier is de link. Dit wilde ik even vermelden !.




« Laatst bewerkt op: 19 december 2017, 10:02:06 am door JamieVanCadsand »
Photo-realistism:

1- Modelleer met eventurweil bevels en sharp edges.
2- Sculpten met displacement textures.
3- Gebruik vertex attributten i.v.m. edges rond modellen
4- Eventurweil Texture Painting
5- Render met complex materials...
6- Gebruik Filmic Color Management
7- High Samples
8- 4K Resolutie

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,585
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 18 december 2017, 22:11:41 pm »
CTRLknop indrukken als je sculpt

Offline JamieVanCadsand

  • Member
  • *
  • Berichten: 93
  • Blender Project: Geen
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 19 december 2017, 09:34:06 am »
CTRLknop indrukken als je sculpt

OK... maar het probleem is dus al opgelost. Ik had het gisteren nog geprobeerd en het lukte.
Je hebt twee knoppen:
- Add
- Substract

Als je naarboven wilt sculpten moet je op "Add" drukken. Als je naar beneden wilt sculpten,
moet je op "Substract" drukken. Dat was mij gisteren avond al opgevallen na dat ik deze topic
had gestart...

Het probleem is gefixt.

Maar toch bedankt voor jouw tip.
Jamie.
Photo-realistism:

1- Modelleer met eventurweil bevels en sharp edges.
2- Sculpten met displacement textures.
3- Gebruik vertex attributten i.v.m. edges rond modellen
4- Eventurweil Texture Painting
5- Render met complex materials...
6- Gebruik Filmic Color Management
7- High Samples
8- 4K Resolutie

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,585
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 19 december 2017, 09:59:31 am »
Beide oplossingen werken.