Topic: [Cycles] Chasterfield Bank, Afgerond  (gelezen 649 keer)


Offline JamieVanCadsand

  • Member
  • *
  • Berichten: 91
  • Blender Project: Humanic Base Modelling
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 19 oktober 2017, 17:40:50 pm »
Hoi blenders...

Uiteindelijk is mijn chasterfield bank af... dit is em.




Ik heb em gerenderd in cycles en je ziet dat ik op wat betreft modelling al
begint te groeien...
Photo-realistism:

1- Modelleer met eventurweil bevels en sharp edges.
2- Sculpten met displacement textures.
3- Gebruik vertex attributten i.v.m. edges rond modellen
4- Eventurweil Texture Painting
5- Render met complex materials...
6- Gebruik Filmic Color Management
7- High Samples
8- 4K Resolutie

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,334
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 19 oktober 2017, 18:23:47 pm »
Kijk je kan het wel.

Offline JamieVanCadsand

  • Member
  • *
  • Berichten: 91
  • Blender Project: Humanic Base Modelling
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 19 oktober 2017, 19:58:24 pm »
Kijk je kan het wel.

Ja... ik hoop de komende tijd nog verder te groeien met modelling in blender.

Ik heb nu deze ook gerenderd... en daarvoor
zelf gemodelleert.
 
Ik heb alleen een foutje ontdekt. Als je goed kijkt mis ik een gleufje in de chasterfield gedeelte...
Ik bedoel een van die gleufjes waar de knoopjes tussen zitten. Maar goed. Ik ben nog in de leer-
fase. Het hoeft nog niet altijd maar 100% goed te zijn, als ik er maar van leer... Maar voor serieuse
projecten is dat natuurlijk een ander verhaal... daar moet alles goed zijn, vind ik zelf.

En ik leer dus van mijn fouten. Zo heb ik dus geleert goed te kijken naar de gesellecteerde edges/
faces of verticus... Als ik daar voortaan beter op zal letten in alle hoeken, dan hoop ik te kunnen
weten wat ik fout doe... maar ik denk dat ik morgen avond weer een nieuw project wil beginnen.

Maar dan moet ik morgen middag wel mijn kamer nog schoon maken. En s'avonds tijd hebben.

 
« Laatst bewerkt op: 19 oktober 2017, 20:11:21 pm door JamieVanCadsand »
Photo-realistism:

1- Modelleer met eventurweil bevels en sharp edges.
2- Sculpten met displacement textures.
3- Gebruik vertex attributten i.v.m. edges rond modellen
4- Eventurweil Texture Painting
5- Render met complex materials...
6- Gebruik Filmic Color Management
7- High Samples
8- 4K Resolutie

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,334
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 19 oktober 2017, 20:13:50 pm »
Om je bank er uit te laten springen moet je de achtergrond veranderen ,de nuance ervan maakt je bank klein .
En je belichting kan wat boost gebruiken de foto heeft veel noise.

Offline JamieVanCadsand

  • Member
  • *
  • Berichten: 91
  • Blender Project: Humanic Base Modelling
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 19 oktober 2017, 21:32:59 pm »
Om je bank er uit te laten springen moet je de achtergrond veranderen ,de nuance ervan maakt je bank klein .
En je belichting kan wat boost gebruiken de foto heeft veel noise.

Ja, dat klopt... dat had ik anders moeten doen.
Maar het is een begin van complex modelling,
ik moet nog veel leren.

Photo-realistism:

1- Modelleer met eventurweil bevels en sharp edges.
2- Sculpten met displacement textures.
3- Gebruik vertex attributten i.v.m. edges rond modellen
4- Eventurweil Texture Painting
5- Render met complex materials...
6- Gebruik Filmic Color Management
7- High Samples
8- 4K Resolutie

Offline ijp

  • *
  • *
  • Berichten: 3,480
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #5 Gepost op: 21 oktober 2017, 12:51:34 pm »
Super strak en mooi gemodeleerd ga zo door.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,580
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 23 oktober 2017, 12:19:29 pm »
Ik vind het ook top. Kun je het misschien ook laten zien in de edit mode? Ik ben benieuwd naar de topologie.