Topic: UV unwrap  (gelezen 4117 keer)


Offline jopus

  • Member
  • *
  • Berichten: 69
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 31 augustus 2017, 22:14:37 pm »
Wat doe ik fout; de verticale delen zijn niet goed weergegeven op de map,zo kan ik niet erop tekenen of een afbeelding erop aanbrengen in fotoshop.bvd voor het antwoord op deze prangende vraag



Offline Mortalae

  • Member
  • *
  • Berichten: 292
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 01 september 2017, 11:30:02 am »
Ik zou alle seams controleren. Ik zie dat je met mark seams werkt, controleer of geen 'gaten' in zitten - één edge vergeten en er klopt niks meer van.
Vervolgens zou je zoals het nu geselecteerd is, nog een keer  kunnen unwrapen... dan  gaat ie  alleen dat stukje unwrappen en vervolgens naar wens scalen.
Mocht dat ook een raar beeld geven, kan je ook, recht naar je te unwrappen beeld kijkend, op unwrap from view selecteren.

Laat weten of het gelukt is :)
Ave, morituri te salutant.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 01 september 2017, 11:36:04 am »
Het lijkt mij bij een auto het prettigst als je verschillende uv maakt. Een front view een left view, een top view en een bottom view. Je kunt daar dan eenvoudig foto's op projecteren en later in een totaal view baken. Je moet dan met texture paint in Blender gaan werken met de clone brush.
Er zijn volgens mij wel veel tutorials over.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 01 september 2017, 13:16:36 pm »
Per gedeelte unwrappen, ziet het er goed uit dan verberg je dit gedeelte in edit mode met H, dan is het overzichtelijk wat je doet.
Je seams zijn niet correct geplaatst waardoor je geen juiste uitslag krijgt.
Door het in gedeeltes te doen breek het je hoofd niet, unwrappen is soms verwarrend.
of deze methode.
https://www.youtube.com/watch?v=98yzl3j_O8c
« Laatst bewerkt op: 01 september 2017, 13:20:47 pm door Ruud »

Offline jopus

  • Member
  • *
  • Berichten: 69
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 04 september 2017, 23:59:26 pm »


Ik ben erachter wat ik verkeerd deed; project from vieuw was de bedoeling naar het schijnt bij de methode van unwrapping; want het heeft gewerkt. ik ben nogal slordig maar anders komt er nooit iets van verzenden van resultaten.

nog iets; er zit flink wat ruis in de afbeelding :waar kan ik dat knopje vinden in de nieuwe versie van blender om dat tegen te gaan? iemand die het weet ?
« Laatst bewerkt op: 05 september 2017, 00:05:33 am door jopus »

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 05 september 2017, 09:31:19 am »
De blender met denoise kun je onder de layer tab vinden en de blender versie hier experimenteel . https://builder.blender.org/download/

Offline jopus

  • Member
  • *
  • Berichten: 69
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 05 september 2017, 23:55:33 pm »



Dat clamping scheelt een slok op een boorel aan ruis