Game Engine > Onderhanden werk en demo's

Model en sculpt

(1/24) > >>

Ruud:
Nu een paar jaar verder en ik ga een poging wagen om het moeilijkste in modeleren te maken, een mens.
Mensen zijn moeilijk :P
Voor mezelf meer een inkijk hoever ik ben in blender nu in het vierde jaar.
Als het model klaar is waag ik me aan het sculpten voor de details.
De start is er, de topology is minder moeilijk geworden door de ervaring bemerk ik prettig in voortgang, tot zover het werk.
Raden mag wie het is dit gaat makkelijker worden na verloop van tijd als het goed is.
Tot zover het werk, Topology van het mond neus gebied is te zien.

 



JvL:
Maar is het niet eenvoudiger om het hoofd volledig te sculpten en dan met een retopo een goed bruikbare mesh te maken?

Ruud:
Ja precies wat je benoemt wil ik maken, en dit is zeker een uitdaging en laat me zelf zien waar ik tegen aan ga lopen met dit proces.
Ik denk als de( re)toplogy goed is dat het sculpten makkelijker wordt omdat de loops al voorbereid zijn en je weet zelf waar ze lopen, het is een test ik weet het ook niet hoe dit verloopt.
Na het sculpten kan je het weer bakken op een lowpoly. Ik ga er de tijd voor nemen om het te proberen.
Als het hoofd of de nek verborgen is onder kleding wordt dit al anders denk ik, De moeilijkheid met een mens is de expressie van het gezicht en handen voor de rest kun je dan weer veel verbergen en in lage resolutie werken door de kleding, dan moet een mesh te doen zijn lijkt mij, tenminste vanuit de gedachtengang die ik nu heb :) .
Zoals het model nu is kom ik verticaal uit op een 180 vertexen naar de nek, wat na het compleet maken van het model gereduceert kan worden het is wel wat veel van het goede.

Sculpten is eigenlijk niets meer of minder als je model subdividen op hoog niveau.
Daarna de texture baken en met de nieuwe pbr shader is er dan veel mogelijk, extern gebruik van bijvoorbeeld substance painter is dan niet meer nodig blender heeft er 1 en die werkt perfect.

koos2:
Ik hoop dat je de voortgang hier regelmatig laat zien. Ik zeg nu in goed Nederlands:"So far, so good".

Ruud:
Vanavond weer een stukje verder en de topology opgezet, de kleuren zijn de looplijnen .

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie