Topic: Armory3D  (gelezen 4617 keer)


Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 782
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Gepost op: 15 juni 2017, 08:41:29 am »
Ik kwam vanochtend dit tegen. Dit vind ik er echt gaaf uit zien! Meer info op: http://armory3d.org
wellicht dat ik het binnenkort ook ergens voor kan gebruiken. Ik zal dan wel wat resultaten posten.
https://www.youtube.com/watch?v=j1riyJilvhs

M
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 15 juni 2017, 09:03:44 am »
Het lijkt te mooi om waar te zijn. Ik vraag me af wat de kwaliteit is van de hardware die ze voor deze demo gebruiken.
Ik heb het bij mijn favorieten gezet en hoog op mijn lijst om verder naar te kijken wat het kan.

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 782
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #2 Gepost op: 15 juni 2017, 09:28:10 am »
Ik heb net wat demo's in mijn browser gedraaid en dat ging vlekkeloos.
Wat ik net was vergeten te melden: de tool kost 50 dollar en is nog in alpha stage. In de toekomst willen ze het wel gratis gaan aanbieden.
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

superjamie

« Reactie #3 Gepost op: 15 juni 2017, 10:07:57 am »
Dit heb ik ook gezien. Met deze addon kan je geloof ik in elk geval games creƫren
in cycles render. Maar volgens mij kost dat (zoals ik in een youtube filmpje heb
gehoort) "15" Euro.

Ik houd mezelf liever bezig met "Open Source Software", dus het liefst ook gratis addons.

Aankomend schooljaar krijg ik mogelijk een nieuwe vrijwilliger, die mij kan leren programeren
in "Python". Daar zit ik me dus ook al op te verheugen. Python is ook open source.

Ik zelf ben niet meer zo van betaalde software, dus ook niet zo van de betaalde addons.
Ik heb vroeger met "Game Maker" gewerkt en ik voelde me door de kosten daarvan
namelijk verwaarloost. Zelf moest ik waneer ik software wilde betalen een cradit kaart
lenen van iemand anders, omdat ik zelf geen credit kaart heb/had.

Mij leek deze addon er ook gaaf uitzien, maar houd me liever bezig met gratis addons.
Ik werk dus zoveel mogelijk met "open source" programma's, omdat ik het puur als
hobby doe... ik heb ook niet zo heel veel geld, dus wil ook zo min mogelijk geld steken
in deze hobby van mij.

Maar jij veel succes met Amory3D...

Jamie.

« Laatst bewerkt op: 15 juni 2017, 10:11:36 am door JamieVanCadsand »

Offline Zaph

  • Member
  • *
  • Berichten: 540
    • Bekijk profiel
    • Zaph webdevelopment
« Reactie #4 Gepost op: 15 juni 2017, 12:01:40 pm »
Real-time rendering (viewport rendering in editmode) zit toch al in de komende release van Blender? Ik heb er tenminste al filmpjes van gezien.

Daarnaast: "Armory tries to closely mimick the output of Cycles, which is not an easy task to perform in real-time." Oftewel: geen garantie dat je uiteindelijke render er hetzelfde uit zal zien.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 15 juni 2017, 13:00:21 pm »
Je bedoelt dit? https://www.youtube.com/watch?v=EaLMvPlMKREOf heb je nog iets anders in gedachten?
Dit ziet er ook heel interessant uit.

Offline Zaph

  • Member
  • *
  • Berichten: 540
    • Bekijk profiel
    • Zaph webdevelopment
« Reactie #6 Gepost op: 15 juni 2017, 13:44:41 pm »
Die bedoelde ik inderdaad!

Offline Disar

  • Member
  • *
  • Berichten: 2
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 30 oktober 2017, 12:50:59 pm »
Real-time rendering (viewport rendering in editmode) zit toch al in de komende release van Blender? Ik heb er tenminste al filmpjes van gezien.

Daarnaast: "Armory tries to closely mimick the output of Cycles, which is not an easy task to perform in real-time." Oftewel: geen garantie dat je uiteindelijke render er hetzelfde uit zal zien.

Armory3D is bedoelt voor interactieve doeluiteinde. Men gebruikt Cycles sowieso niet voor games/applicaties. Armory3D  is een complete game engine om cross platform games te bouwen met blender via Kha.

Eevee introduceert physically based rendering (Armory3D gebruikt dit ook). Wat ook uiteindelijk gunstig is voor het exporteren van assets waarbij het in de game engine 1:1 eruit ziet. Het verschil met Armory3D is dat alles (vertex data, uv mapping, game components, etc) direct vanuit blender naar een werkende game compiled.
« Laatst bewerkt op: 30 oktober 2017, 12:56:04 pm door Disar »

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 30 oktober 2017, 13:30:43 pm »
Bedankt voor deze heldere toelichting.

Offline Disar

  • Member
  • *
  • Berichten: 2
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 30 oktober 2017, 16:37:22 pm »
No problem. Voor feature updates kun je Lubos volgen op twitter: https://twitter.com/luboslenco