Hulp > Belichting en Rendering

[Cycles] Render Encyclopedia voor o.a. soorten glass shaders enzo, enig idee ?

(1/3) > >>

superjamie:
Hoi medeblenders...

Ondanks dat ik me vanaf dit jaar flink wil gaan trainen voor het lucide dromen...
heb ik nog een vraag: weet iemand een cycles render book of site voor een
cycles render encyclopedia waar instaat hoe je bijvoorbeeld bepaalde soorten
glas, bepaalde soorten belichtingen, metalen, voedsel, water enzo kunt renderen
in cycles en wat dan bijvoorbeeld de "Ior, de Fresnell, de emission en alles
instaat in hoeveelheden en cijfers ?...

Dit wil ik graag weten, dan zal ik er alvast over kunnen nadenken of ik ook zo'n
boek wil of het misschien op internet kunnen vinden voor cycles...

Ik werk namelijk ook in blender en mij lijkt zo'n boek of site wel handig om
precieser te kunnen werken... zodat ik dan bijvoorbeeld de soort glas kan krijgen
die ik juist wil renderen en zo echt foto-realisme kan krijgen...

Weet iemand zo'n boek of site ?... alvast bedankt,
groetjes Jamie.

Ruud:
https://en.wikipedia.org/wiki/Refractive_index
En zo zijn er vele sites van lux (licht) tot fresnel.

superjamie:

--- Citaat van: Ruud op 10 januari  2017, 18:02:33 pm ---https://en.wikipedia.org/wiki/Refractive_index
En zo zijn er vele sites van lux (licht) tot fresnel.

--- Einde van citaat ---

Sorry het te vermelden, maar dit is dus niet wat ik bedoel.

Ik bedoel speciaal een encyclopedie voor het renderen van foto-realistische shaders
zoals glas, belichting, transcullate, reflecties, refracties, transparantatie, etc... Niet voor
de wetenschappelijke methodes voor glas en dat soort dingen...

Het gaat om het kunnen renderen in cycles, niet om heel wat anders eigenlijk...

Van wat jij mij hebt gepost, kan ik dus niet zien hoe ik dat moet instellen met
de cycles render nodes... ik moet dus ook weten hoe ik bijvoorbeeld een bepaalde
glas kan renderen door dus ook te kunnen checken welke getal ik bijvoorbeeld bij
Ior, rougness en fresnel moet instellen en welke kleuren...

Maar dit geld dus niet alleen voor glas shaders, maar voor elk soort van soort shaders...
Dus ook welke cijfers ik bijvoorbeeld voor soorten refracties (zwarte gaten, kook damp,
etc) of welke soorten belichtingen (welke getallen om bijv. lampen, glow in the dark,
etc) en zo maar door om elke soort van soorten shaders te kunnen renderen... zoals
bijvoorbeeld de kleuren, kleuren voor bijvoorbeeld een regenboog shader, en de
getallen voor bijvoorbeeld leeren stoffen, soorten haar effecten, gras, soorten plastic,
soorten porselijn, en alles wat met foto-realismen heeft te maken voor het renderen in
cycles...

Snap je het nu ?...

Alvast bedankt, groetjes Jamie.

JvL:
Waarom hebben we op het forum eigenlijk nog geen facepalm emoji?

Ruud:
Ja je moet nodes leren klopt, ik geef je het antwoord maar jij denkt dat het anders is ok, veel succes.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie