Topic: Pixar Renderman voor Blender addon...  (gelezen 1339 keer)


Offline WesleyObrie

  • Member
  • *
  • Berichten: 104
  • Life's a bitch, deal with it!!
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 23 oktober 2016, 04:40:31 am »
Hallo!!

Ben ik weer met een experimentje... (alweer idd).
Deze keer de addon "Renderman" aan het testen, van Pixar.
Ik heb ff een snelle setup gemaakt en ben gaan vergelijken...
Om het verschil echt goed te zien moet de rendersample veel hoger, merk ik al.
Probleem is dat Renderman er 10x langer over doet om een frame te renderen :(
Dus deze (uhm) snel gedaan op 256 rendersamples, om te vergelijken.





De kleuren komen veel beter uit omdat er een mix wordt gemaakt van verschillende nodes, maar dat merk je pas bij hoge instellingen. Bij Cycles is het clean en strak, maar bij Renderman zie je veel meer kleur en warmte...
Lijkt me zeker de moeite om te experimenteren, alleen moet je veel geduld hebben...
Iemand ervaring met deze addon?
Ik Blender op: Intel i5 4460 // 16gb Ram // Geforce GTX960 (4gb) //  Win10 pro //

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,581
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 23 oktober 2016, 10:37:13 am »
Niet meer ervaring dan jij. Bij mij is nu nog de stelling: Als het niet de internal render is dan duurt het te lang voor mij.

Offline ijp

  • *
  • *
  • Berichten: 3,480
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #2 Gepost op: 23 oktober 2016, 11:21:39 am »
Zo te zien hou ik het gewoon bij Cycles
De Renderman kleur en warmte probeer ik dan wel met Color Management voor elkaar te krijgen. ;)

Offline profaiith

  • Member
  • *
  • Berichten: 10
    • Bekijk profiel
    • Diginaat.com
« Reactie #3 Gepost op: 24 januari 2017, 15:14:17 pm »
hee :)

Gebruik je nu nog steeds renderman en zo jaa bevalt het je goed?
ik zat er ook even naar te kijken maar omdat ik net nieuw ben met blender dacht ik ik houd het nog even bij cycles

Offline ijp

  • *
  • *
  • Berichten: 3,480
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #4 Gepost op: 24 januari 2017, 18:14:24 pm »
Inderdaad hou het maar bij Cycles dat is goed genoeg en mischien nu al wel beter.

Offline WesleyObrie

  • Member
  • *
  • Berichten: 104
  • Life's a bitch, deal with it!!
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 24 januari 2017, 20:12:26 pm »
Idd, hou het maar bij cycles!! Het verschil met renderman is optisch niet heel veel, maar je rendertijd is 10x zoveel!!

Ik Blender op: Intel i5 4460 // 16gb Ram // Geforce GTX960 (4gb) //  Win10 pro //

superjamie

« Reactie #6 Gepost op: 26 januari 2017, 11:02:01 am »
Als pixar renderman er nog langer over doet, om het per-frame te gaan renderen,
lijkt mij cycles wel wat idealer voor pictures en wat mindere qualiteit animaties van
8 frames per/seconde, 50 samples... een resolutie van 1024x960 pixels met 50%
qualiteit... ik weet dat je animatie dan niet perfect word, maar ik denk wel dat het
te doen is zonder renderfarm waneer je je animatie kort houd (zoals bijv. 6 tot 15
minuten)... je zal het dan wel in veel verschillende stukken moeten renderen, dit
zal je niet in 1 maand lukken...

Maar eerst wil ik mezelf voornamelijk richten op het modelleren met het programma
FreeCAD (heb net versie 0.17 gedownload op mijn computer en laptop), om het
modelleren voor mezelf gemakkelijker te maken, omdat ik het modelleren met blender
nogal moeilijk vind. Met FreeCAD kun je precies met afmetingen, boolean oprtaties en
andere tools werken... FreeCAD heeft ook een workbench speciaal voor architecture.

Pas als ik dat kan, wil ik me misschien weer wat meer bezig houden met Cycles Render...
als ik wat meer ervaring heb met het creƫren van complexe model onderdelen en
architecture, hoop ik wat serieusere projecten te kunnen starten in Cycles Render.
« Laatst bewerkt op: 26 januari 2017, 11:15:38 am door superjamie »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,382
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #7 Gepost op: 26 januari 2017, 11:55:11 am »
En ja hoor, daar gaan we weer....

Zaph, kom er maar in! (iets met rode lap en stier)

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,334
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 26 januari 2017, 13:03:19 pm »
De verschillen in kleuren zijn volgens mij wel weg te werken met de compositie editor de input is dan iets anders, Als wij amateurs eerlijk zijn wanneer gebruiken we echte hoge waardes en bij hoge waardes stuur je het naar een renderfarm of je moet een jaartje geduld hebben met renderen :)