Topic: [Animeren] Geluiden toevoegen bij gebeurtenissen  (gelezen 371 keer)


superjamie

« Gepost op: 09 september 2016, 11:00:56 am »
Hoi medeblenders...

Ik ben van plan om misschien nog een klein poosje te gaan oefenen met animeren in
blender cycles render. Weten jullie hoe je bij elke animatie-gebeurtenis in bijvoorbeeld
de Graph Editor, de Dope Editor en bijvoorbeeld in de NLA Editor 3d-geluiden kunt toe
voegen, ik noem wat enkele voorbeeldjes:

- Waneer de voeten van een persoon in de animatie op de grond komen, hoor je voet-
stappen gebuid, afhankelijk van op welke materiaal de voeten terecht komen...

- Waneer er koffie uit de koffie apperaat komt, hoor je de koffie apperaat werken...

- Waneer er een bal rolt, hoor je dat, afhankelijk van op welke materiaal de bal rolt...

- Waneer je op de trampoline springt, hoor je de kussen en de veren van de trampoline...

- Waneer je de deur open trekt, hoor je de gekraak van de deur, waneer die dan dicht
  gaat, hoor je kabang... en is die dicht...

- Waneer het waait buiten, hoor je de wind en de bladeren van de bomen...



Dit zijn enkele voorbeelden van wat ik wil kunnen met 3d-geluiden en animeren... Kan
iemand mij uitleggen hoe ik aan elke animatie-beweging een geluid kan toe voegen via
alle soorten animatie-editors ?...

Alvast bedankt,
Groetjes Jamie.

Offline Ezra

  • Member
  • *
  • Berichten: 203
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 09 september 2016, 15:43:29 pm »
Blender heeft geen automatische geluidsfuncties, dus je zult alles handmatig via de VSE moeten doen.