Topic: Ik start een blog....  (gelezen 12122 keer)


Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Gepost op: 18 juni 2016, 00:04:26 am »
Zoals de titel al verraad...ik start dus een blog.  ;D
Al een hele tijd liep ik met het idee rond om dit ooit eens te gaan doen en omdat van uitstel afstel komt vond ik dat het nu maar eens tijd moest worden.

Het beginnen van een blog heeft voor mij eigenlijk meerdere redenen. De eerste reden is omdat het mij wel leuk lijkt om te laten zien aan welke dingen ik werk maar ook om er wat dieper op in te gaan dan je normaal gesproken op een forum doet.
Je moet hierbij denken aan meer achtergrondinformatie over het ontstaan van een idee voor een (Blender)project, inspriratiebronnen, gebruikt referentiemateriaal en de geslaagde en natuurlijk ook de minder geslaagde experimenten.

De tweede reden (voor mij erg belangrijk) is motivatie. De zogenaamde digitale schop onder mijn kont om dingen gedaan te krijgen.  ;)
Het is zorgt er ook voor dat ik verplicht regelmatig afstand neem van mijn projectjes en er even met andere ogen naar kijk.


Het wordt een blog waar het vanzelfsprekend veel over Blender zal gaan maar ook over de dingen die ik met andere (of zonder) software doe maar het zal wel altijd over creatieve dingen gaan.

Het zal nog even duren voor er iets te lezen zal zijn want ik heb vanavond alleen nog mijn domeinnaam (llyrstudio.com) geregistreerd en ik zal eerst nog een layout moeten kiezen en wat content bij elkaar moeten sprokkelen om een start te kunnen maken.
Het doel is wel om voor de zomervakantie actief aan het bloggen te zijn.

Ik hou jullie via dit topic op de hoogte van de vorderingen maar ik blijf natuurlijk ook gewoon op het forum actief.  ;)


Offline WesleyObrie

  • Member
  • *
  • Berichten: 120
  • Life's a bitch, deal with it!!
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 18 juni 2016, 00:10:34 am »
Klinkt gezellig, en interessant!!
Soms vraag ik me idd wel eens af wat iemand drijft tot een bepaald project...
Of simpel hoe en wat heeft ie dat gedaan bv... Ben benieuwd, en alvast succes met je site bouwen!!
Fijn weekend!! Greetz

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #2 Gepost op: 18 juni 2016, 00:21:33 am »
Ik hoop natuurlijk dat het een beetje interessant leesvoer wordt voor anderen en de onderwerpen die jij noemt zullen zeker regelmatig langs komen.
Zelf hoor of lees ik ook graag dat soort dingen van anderen. Is altijd wel inspirerend .

Jij ook een fijn weekend en veel plezier met je Mario kart.  ;)

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #3 Gepost op: 18 juni 2016, 11:13:03 am »
Ik hou niet zo van lezer maar daar ga ik nu toch maar eens op toeleggen, dus aan mij heb je er een lezende volger er bij.
Succes met het maken van je blog.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #4 Gepost op: 18 juni 2016, 11:43:43 am »
Dank je ijp! Ik zal ook rekening houden met mensen die niet van lange teksten houden hoor dus het zullen ook regelmatig korte tekststukjes zijn waarin ik gewoon zomaar wat losse ideeën en plaatjes de wereld in slinger.  ;)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #5 Gepost op: 18 juni 2016, 23:36:03 pm »
Vandaag een tijdje aan wat dingen voor de blog gewerkt maar ik moet nog even wennen aan Wordpress. Het is allemaal niet moeilijk maar wel even wat anders dan waar ik mij normaal mee bezig houd.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #6 Gepost op: 28 juni 2016, 22:16:58 pm »
Langzaam maar zeker begint de site vorm te krijgen en ben ik druk bezig om alle pagina's te vullen. De bedoeling was om in ieder geval vanaf begin jullie alvast blogposts te gaan schrijven en gewoon maar te beginnen.

Nog niet alles op de site zal dan al helemaal af zijn maar ik ga tussendoor gewoon rustig verder om het verder af te krijgen.  ;)

Offline Zaph

  • Member
  • *
  • Berichten: 540
    • Bekijk profiel
    • Zaph webdevelopment
« Reactie #7 Gepost op: 29 juni 2016, 00:44:18 am »
Link, or it didn't happen.  8)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #8 Gepost op: 29 juni 2016, 06:24:35 am »
Wanneer ik echt van start ga post ik natuurlijk direct een link in dit topic maar ook regelmatig in mijn andere topics hier als er iets over dat topic op mijn site verschijnt.  ;)

Offline Maria

  • Member
  • *
  • Berichten: 216
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 04 juli 2016, 00:37:20 am »
Erg benieuwd!
Volg je met belangstelling.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #10 Gepost op: 06 juli 2016, 18:42:01 pm »
Pfff, nog steeds bezig om mijn lopende projecten te beschrijven (i.p.v. er aan te werken  :P). Er over schrijven is lastiger dan het te doen kan ik nu uit eigen ervaring vertellen.

Maar ik wil het komende weekend toch alvast gaan beginnen met blog plosts want ik heb nog 1,5 week tot aan mijn vakantie en ik wilde daarvoor gestart zijn dus...

De projectpagina's zal ik dan tussendoor wel verder aanvullen.

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #11 Gepost op: 06 juli 2016, 22:29:10 pm »
en hoe vinden we die blog?
moet zeggen dat ik niet zoveel verstand van blogs heb....


maar deze wilde ik dan wel eens bekijken.....

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #12 Gepost op: 06 juli 2016, 23:07:51 pm »
en hoe vinden we die blog?
moet zeggen dat ik niet zoveel verstand van blogs heb....


maar deze wilde ik dan wel eens bekijken.....

Ik zal komend weekend een link plaatsen in dit topic. Een blog is niets meer dan een tijdlijn waar mensen op kunnen zien waar ik op dat moment aan werk of waar ik nieuwtjes deel waar mensen dan weer op kunnen reageren.

Verder zijn er nog verschillende pagina's over mijn lopende en toekomstige projecten waar ik in grote lijnen vertel hoe ik het aangepakt heb zonder alteveel in detail te treden.

Later zullen de beschrijvingen veel gedetailleerder worden maar dat is voor nu nog even teveel werk omdat allemaal achteraf te schrijven.

Offline Maria

  • Member
  • *
  • Berichten: 216
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 07 juli 2016, 01:53:18 am »
Erg benieuwd.
Maarre..wees niet te streng voor jezelf.
Geniet lekker van die vakantie. Ook jij hebt slechts 24 uur per dag..
We zien het wel verschijnen. ;)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #14 Gepost op: 11 juli 2016, 11:43:02 am »
Helaas mijn planning niet gehaald. Nogal een drukke week zo vlak voor mijn vakantie waarin ik nog allerlei zaken voor mijn werk en prive moet afronden.
De link volgt later deze week.....